PDA

View Full Version : For the record



vlammie
4 april 2012, 15:17
Aangezien een beetje info geen kwaad kan in een per definitie anonieme omgeving als een internetforum, een beetje over mijzelf.

Ik speel gitaar sinds 1993, maar niet al te goed. :-)
Mijn 'dayjob' is het verkopen van pro-audio apparatuur bij een van de grootste distributiefirma's in de Benelux, en daarnaast ben ik ook freelance geluidstechnicus, vooral FOH, maar ook studiowerk en monitormixing.

De huidige collectie gitaren bestaat uit 2 fender jazzmasters (een van '63 en een van '64), een zeldzame H.S. Anderson Mad Cat uit '79 (dezelfde gitaar als de Hohner waar Prince mee speelt), een Kiso Suzuki W300 uit '74, en een Mesa Lone Star Classic combo.
Vorige gitaren in de collectie waren een ESP T800 tele, een Supro dual tone uit '59, Gretsch double anniversary uit '63, duesenberg starplayer tv, danelectro dc59, gibson LP standard, gibson explorer, 2 flying V's (eentje korina), 2 ibanez JEM's, G&L ASAT 3, en qua versterkers een diezel VH4 halfstack, Marshall anniversary halfstack, Engl Savage SE, een Crate buizentop, etc.

Als ik het zo bekijk is dat een redelijk zieke lijst, maar over een periode van 18 jaar valt dat waarschijnlijk nog wel mee.

Ik zou graag nog ooit een Tokai ST80 of ST100 springy sound vinden, mocht iemand er eentje hebben...

Jedeel
4 april 2012, 19:14
Welkom vlammie!

Gitarist én ervaring als geluidtechnicus....... prima ervaring voor dit forum!!!

vlammie
4 april 2012, 19:20
ja, de discussie over hoe hard die versterker op het podium moet/mag staan win ik altijd! ;-)

Sinds ik mix is het respect voor princetons en champs serieus gestegen hoor...
Door een deftige PA klinkt een kleine versterker bijna altijd 'groter' dan een grote, geloof het of niet. Zeker met een deftige microfoon ervoor (ik zweer bij royer ribbons).

Zelfde verhaal in de studio trouwens. Kleine versterker, goeie mics, grote sound.

Duhsjaak
5 april 2012, 09:48
Hi
Een Supro 59 weg doen levert gegarandeerd een strafpunt op.
Liefhebber van Ribbons levert daarentegen maar liefst twee bonuspunten op.
Conclusie: Welkom bij de club.
Vriendelijke groet, Gus

vlammie
5 april 2012, 21:50
ja, die supro deed echt pijn, maar we zijn een huis aan het verbouwen...
Langs de andere kant, zo ben je verplicht om enkel het hoogst noodzakelijke te houden, en geeft een frisse kijk op de dingen.

Maar wat een sound die supro, voor zo'n plank. :-)

Mr.Fingers
5 april 2012, 22:50
2 jazzmasters, en dan nog oudjes: dat vraagt om foto's!!!