PDA

View Full Version : Ibanez LP Pre-Lawsuit ruilen tegen Gibson SG?



Braddie
4 april 2012, 10:51
Ik kan mijn prachtige Ibanez Les Paul uit`74 ruilen tegen een `83 Gibson SG Special, al wel met wat bijbetaling van mijn kant.

Is dit een goede deal?

Arno048
4 april 2012, 11:01
ligt er natuurlijk aan hoeveel je moet bijbetalen ;)

Braddie
4 april 2012, 11:16
Ik schat zo rond de 200...

humbucker
4 april 2012, 11:21
Ik zou er niet teveel op hopen. Als het om de 83 special gaat waarover ik denk dat het gaat dan zal de eigenaar nog wel afzien van de ruil...

Mitch
4 april 2012, 11:31
Klinkt heel onlogisch inderdaad.

Hotpepper01
4 april 2012, 13:42
Nou, dat klinkt als een mooie deal. Is die SG nog wel enigszins origineel dan en in redelijke staat? Ik zou extra opletten op namaak (dwz een ander merk gitaar met een Gibson sticker op de headstock), en bij een Gibson op breuken in hals of headstock. Mijn advies : eerst uitgebreid zIen, inspecteren en spelen

GretschGuy
4 april 2012, 15:17
Ik kan mijn prachtige Ibanez Les Paul uit`74 ruilen tegen een `83 Gibson SG Special, al wel met wat bijbetaling van mijn kant.

Is dit een goede deal?

Hangt er vanaf wat je liever hebt. Een muziekinstrument of 'n verzamelobject. In mijn ervaring zijn de Ibanez LP's uit die tijd nou niet echt fantastische instrumenten. Dat veranderde pas enkele jaren later. Als verzamelobject worden ze wel steeds meer waard.

Dat gezegd hebbende, Gibsons uit de jaren '80 zijn nou ook niet bepaald universeel geweldig.

R.J
4 april 2012, 21:37
Eerst zien en horen ;) Heb mijn 75 ibanez LP-er juist verkozen boven verscheidene recentere gibsons (Man wat was die jaren 90 een prul)

Inmiddels wel de pots vervangen en dimarzio's er in omdat het kan, maar de super 70's die er in zaten waren ook goed zat :) Beter dan in sommige andere gitaren in mijn zoektocht naar een mooie lp.

Agent_Smith
5 april 2012, 10:11
Als je de kans krijgt zou ik maar meteen toehappen en afscheid nemen van die ibanez.

Sinner1980
5 april 2012, 17:00
Mooie deal; doen!