PDA

View Full Version : Eventjes jullie mening - Vintage V52 Tele vs. Epi 1958 Korina Explorer?



Methoxy7
4 april 2012, 10:00
Gegroet, gitaarnetters.

Ik heb onlangs mijn oude Squier strat te koop/te ruil gezet, en ik heb enkele ruilvoorstellen gekregen.
2 daarvan interesseren mij wel, en dat zijn:

- Een Vintage V52 Tele, butterscotch blonde, zwarte slagplaat, maple neck. Klassieke tele dus.
- Epi 1958 Korina Explorer: ebony finish, witte slagplaat, gold hardware.

Enig probleem is: Ik kan niet kiezen!! :???:
Mijn voorkeur ging initieel uit naar de V52, omdat ik al op zoek was naar een tele,
maar die Explorer ziet er eigenlijk wel vet uit, en het is eens iets anders.

Ik wou hierbij gewoon eens even weten wat jullie mening is,
en eventuele positieve/negatieve ervaringen met deze 2 gitaren.

Keep on rockin'! :rockon:

smullie
4 april 2012, 10:10
Moeilijke keuze... Succes...

Een voordeel: een slechte keuze zit er niet tussen...

schizo910
4 april 2012, 10:11
TSja, dat is enorm persoonlijk. Zoveel mensen zoveel meningen en vooral; zoveel smaken! Ik zou persoonlijk voor de Tele gaan.

barno
4 april 2012, 10:14
tja, twee zwaar mojo bevattende gitaren. Ik zou die gitaren eerst uitchecken. bv: 52 ri tele: in principe een no brainer, maar ik heb er ooit eentje weggedaan omdat ze mij gewoon niet lag.

Napoje
4 april 2012, 10:41
Dit is echt appels met peren vergelijken. Die explorer heeft een dikke warme klank. wel gaaf dat ie korina is, dat kom je ook niet veel tegen op budgetgitaren, misschien nog wel een betere klank dan mahonie maar dat is persoonlijk. De tele is helder, en twangy. Dus welke klank wil je eigenlijk en wat wil je ermee spelen?

Ik zou voor de korina explorer gaan, teleklonen zijn er al zat...

Quadrifoglio
4 april 2012, 11:13
1 stem voor de Epi

Venlonaer
4 april 2012, 12:29
1 stem voor FOTO'S! :D

TimS
4 april 2012, 12:43
Keep on rockin'! :rockon:
Explorer!

En ja, een tele kan natuurlijk ook voor rock.