PDA

View Full Version : brugpup keuze voor strat



nusti
4 april 2012, 10:10
Ik heb nu een paar maanden een london city spitfire mk2, heb er al een flink aantal uren op gespeeld (elke dag minimaal een uur) ven ben zeer tevreden over de speelbaarheid en afwerking. Als ik de gitaar bespeel zonder versterker heeft het een goede resonantie en is goed hoorbaar.
Als ik het over mijn versterker speel (fender deluxe reverb) ben ik ook zeer tevreden over de nekpup (vol en bluesy, ook goed te gebruiken voor ritme) en de middelste pup (ook vol, maar iets feller en scherper, klinkt lekker met een overdrive eroveerheen). De brugpup vind ik echter te iel, te schel, te weinig definitie en attack.
Met andere woorden: ik ben op zoek naar een andere brugpup. Ik zoek voller geluid met een hogere output, meer attack, maar zeker geen metal pup. Ik heb natuurlijk al goed rondgekeken en wil waarschijnlijk voor een humbucker in single coil formaat gaan. Als ik bij de dimarzio-site ga kijken en daar de pup picker tool invul komt er de chopper uit. Bij Seymour Duncan is het wat lastiger, maar de keuze is beperkt tot de hot rails, cool rails of de JB jr.
Graag zou ik ze alle vier willen testen, maar dat is financieel niet haalbaar en dus vraag ik advies/ervaringen.
Ik speel in een coverband met enorm verschillende muziekstijlen; pater moeskroen, adele, zz-top, kane, blof, black crowes, amy winehouse, caro emerald, de dijk en meer.
Mijn setup is:

Londoncity spitfire mk2
Fender deluxe reverb
Boss ME-70 multi effect pedaal.

Alvast bedankt.

obiwanjacobi
6 april 2012, 20:43
Ik heb op een van mijn strats een DiMarzio Fast Track op de brug positie. Klinkt lekker met scheur en past nog goed bij een strat geluid -in combi met mijn andere pickups. Ik heb alleen geen idee wat die andere pickups zijn... :???:

dorrus
18 april 2012, 09:47
Als je een vet humbucker geluid wilt in enkelspoels formaat raad ik je een Lace sensor red aan.
Klinkt echt als een vette humbucker maar laat weinig over van het originele strat geluid.

wireman
1 juni 2012, 06:22
Ik zou iets van Seymour Duncan proberen. Antiekkies of SL5.. Komt regelmatig op MP voorbij voor een tien of vijf.. (SL5 is zelfs nieuw ik meen 59 euro) That 'l do the trick...Ik zou zelf niet zo snel voor Laces gaan.. Wat al terecht gezegd is.. Je moet er echt van houden..