PDA

View Full Version : Clean oefenampje voor thuisgebruik



Gitaar4LifeDude
3 april 2012, 18:34
Hallo GN-ers,

Ik ben op zoek naar een versterkertje dat mijn micro cube kan vervangen voor het thuis oefenen.
Ik heb behoorlijk wat pedalen en wil daar m'n dirt en modulation enz uit halen dus er mogen absoluut geen effecten op de versterker zitten (reverb mag wel, misschien zelfs graag).
Ik zie op internet goede berichten over de fender champion 600 maar ik denk dat 't misschien loont om een versterker met een iets grotere speaker te nemen. Er is op zich niet echt een budget maar het is alleen om te oefenen dus laten we 1000 euro als max budget nemen.
Ik speel voornamelijk john mayer achtige dingen afgewisseld met wat harder rockende dingen, geen metal.
Het zou fijn zijn als er een goed john mayer achtige soundje uit te halen valt.

Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn zoektocht.

groeten,

Daan

Sinner1980
3 april 2012, 19:52
Die Champ 600 is best leuk hoor maar ik zou in jouw geval voor een Blues Junior gaan, lekker bakkies zijn dat!

Gitaar4LifeDude
3 april 2012, 20:03
Een blues junior leek me inderdaad ook wel een leuke amp maar gaat zo'n ding niet veel te hard voor thuis? Ik zet nu een micro cube op een kwart van het volume over het algemeen.
Het is niet eens dat m'n buren komen klagen maar ik wil ze bij voorbaat liever niet tot last zijn.

hoofd
3 april 2012, 20:19
Waarom een buizenbakje als 't zo zacht en clean moet? Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, pedalen bepalen mijn geluid en ik moet iets hebben om rustig thuis te spelen, mijn zinnen heb ik momenteel gezet op een ZT Lunchbox (of eigenlijk de Lunchbox Jr, die binnenkort uitkomt). Het schijnt een prima ding te zijn, ik ben er erg benieuwd naar.

Gitaar4LifeDude
3 april 2012, 20:51
Waarom een buizenbakje als 't zo zacht en clean moet? Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, pedalen bepalen mijn geluid en ik moet iets hebben om rustig thuis te spelen, mijn zinnen heb ik momenteel gezet op een ZT Lunchbox (of eigenlijk de Lunchbox Jr, die binnenkort uitkomt). Het schijnt een prima ding te zijn, ik ben er erg benieuwd naar.

Het hoeft ook niet per se een buizenbak te zijn hoor maar over het algemeen werken buizen wat lekkerder samen met mijn drives enz.
Ik zal ook naar die ZT lunchbox kijken, wie weet is dat wel iets.
Ik heb onlangs een strymon timeline gekocht en ik wil gewoon een heel helder clean om daar lekker mee te experimenteren.

Sinner1980
3 april 2012, 23:09
ZT Lunchbox en niet hard?! Dat ding is 200 watt!! Wel een geinig dingetje verders, interessant!
Zo'n champ 600 is leuk zat voor thuis hoor. Het leuke van een blues junior is dat ze op laag volume prima klinkt en dat je, mocht er een gelegenheid voor zijn, je er ook mee de bühne op kunt.

zeiler
4 april 2012, 09:02
waarom kunnen er geen effectne op zitten eigenlijk? Ik heb hier een VOX AD15VT staan waar 't prima mee kan (oefenen dan hè ;)).
Anders een VOX Pathfinder? Die zijn ook best prettig voor thuis, maar beide geen buizen-amp :)! Beide ook nog eens heel ruim binnen bugget: voor 1000 € kan je misschien ook wel naar die nieuwe 1 watt marshalls kijken ofzo? En er is geen blackhart met een 3 naar 5 watt schakelfunctie? Speel ik altijd op in een kerk hier (met een 212 cab btw) maar kan me voorstellen dat dat met een 110 of 112 speaker op 3 watt al prima klinkt op laag volume :)!

Little Jay
4 april 2012, 09:42
Waarom bevalt die MicroCube niet meer dan? Daar kun je de effecten toch gewoon van uitzetten?
Of is het 't basisgeluid van de Cube dat je niet bevalt?
Als je zegt dat je al je effecten uit je pedalen haalt, dan wil je dus geen scheur uit de versterker? Dan lijkt mij dat alle 1/3/5 Watt buizenbakkies afvallen.
Volgens mij heb je gewoon last van G.A.S. en een drogreden bedacht als excuus om wat nieuws te kopen! :D

(Ik kan het je niet kwalijk nemen, been there, done that...... maar gelukkig is er het gitaarnetforum om je te behoeden voor onnodige uitgaven... yeah right...;) )

Swaag
4 april 2012, 09:49
Is er iemand die al eens zo'n Yamaha THR10 (of 5) thuis geprobeerd heeft?
Het concept vind ik wel wat hebben eigenlijk... (jaja noem me maar gek..).

smullie
4 april 2012, 10:45
Ik heb voor mezelf al ondervonden dat ik tot nu toe altijd al amps met een 12" luidspreker het beste vind klinken. Net zoals bij mijn VHT special 6: klinkt goed met de standaard 10" speaker, maar bloeit open als het op een 12" cab gehangen wordt...

Daarom deze tip: bekijk de VHT special Ultra Combo (http://www.thomann.de/be/vht_special_6_combo_ultra.htm) ook eens.
Ik denk dat deze een zeer veelzijdige amp is (gainknop en power attenuator) die goed klinkt (zelfde circuit als de Special 6 en die heb ik zelf) en voor een heel redelijke prijs...

Je kan natuurlijk ook voor de top alleen kiezen en daar een bijhorend cabinet zoeken...

Veel succes met de zoektocht...

marc_o
4 april 2012, 11:44
Ik heb je een PM gestuurd, heb nog een 5 watt buizenbakje te koop.

Sinner1980
4 april 2012, 17:19
Gezien je duidelijk op zoek bent naar een Fender clean (à la Mayer) zou ik het toch echt in die hoek zoeken; Fender amp dus. En anders een transistortje die die sound goed weet te emuleren; ik blijf toch bij die Blues Junior of de Champ 600. 2e hands zijn die BJ's niet echt duur en ruim binnen je budget. Vind je het niks? Doorverpatsen voor dezelfde prijs. Geen cent armer, een ervaring rijker.

Dealer
4 april 2012, 17:45
Ik heb sinds een week een ltd. editie blues junior op mijn studentenkamer... en heb hier best dunne muren:S

Het mooie aan de blues jr van tegenwoordig is dat de volumepot of hoe dat ook heet flink verbeterd is, ik kan 'em goed zacht zetten dus voor mij werkt dat prima (en wanneer ik volume hoog doe en master laag een mooi randje overdrive op zachte volumes)

Ik speel ook echt heel veel john mayer, en daarnaast srv/albert king ect en dat krijg ik er goed uit met mn strat. Mooie reverb ook!

Zit echter geen koptelefooningang op

Gitaar4LifeDude
4 april 2012, 19:22
waarom kunnen er geen effectne op zitten eigenlijk? Ik heb hier een VOX AD15VT staan waar 't prima mee kan (oefenen dan hè ;)).
Anders een VOX Pathfinder? Die zijn ook best prettig voor thuis, maar beide geen buizen-amp :)! Beide ook nog eens heel ruim binnen bugget: voor 1000 € kan je misschien ook wel naar die nieuwe 1 watt marshalls kijken ofzo? En er is geen blackhart met een 3 naar 5 watt schakelfunctie? Speel ik altijd op in een kerk hier (met een 212 cab btw) maar kan me voorstellen dat dat met een 110 of 112 speaker op 3 watt al prima klinkt op laag volume :)!

Ik vind 9 van de 10 keer dat modeling samen met losse pedalen niet echt een gewenste sound geeft, dat heb ik bijv. ook met m'n micro cube. De blackheart en marshall neem ik mee in m'n tests :)


Waarom bevalt die MicroCube niet meer dan? Daar kun je de effecten toch gewoon van uitzetten?
Of is het 't basisgeluid van de Cube dat je niet bevalt?
Als je zegt dat je al je effecten uit je pedalen haalt, dan wil je dus geen scheur uit de versterker? Dan lijkt mij dat alle 1/3/5 Watt buizenbakkies afvallen.
Volgens mij heb je gewoon last van G.A.S. en een drogreden bedacht als excuus om wat nieuws te kopen! :D

(Ik kan het je niet kwalijk nemen, been there, done that...... maar gelukkig is er het gitaarnetforum om je te behoeden voor onnodige uitgaven... yeah right...;) )

Ik heb behoorlijke kwaliteitsgear bij elkaar gezocht nu en ik wil dat gaan gebruiken op een wat beter oefen-ampje, dat is ten slotte de amp waar ik het meest op speel zo'n beetje. Gelukkig kan ik hier altijd rekenen op GAS-verhogende topics dus ik ben nog wel even zoet haha.

Gitaar4LifeDude
4 april 2012, 19:44
Ik heb sinds een week een ltd. editie blues junior op mijn studentenkamer... en heb hier best dunne muren:S

Het mooie aan de blues jr van tegenwoordig is dat de volumepot of hoe dat ook heet flink verbeterd is, ik kan 'em goed zacht zetten dus voor mij werkt dat prima (en wanneer ik volume hoog doe en master laag een mooi randje overdrive op zachte volumes)

Ik speel ook echt heel veel john mayer, en daarnaast srv/albert king ect en dat krijg ik er goed uit met mn strat. Mooie reverb ook!

Zit echter geen koptelefooningang op

De blues junior ga ik zeer zeker testen, is nu ook al een aantal keer aangeraden dus die zal ik zeker niet over het hoofd zien.

tux2
4 april 2012, 20:44
Probeer een Blackstar HT-1(R) fantastisch lekker klein buisen ampje. 1Watt (ik ben er helemaal weg van) leuk oefen versterkertje. Clean klinkt tie echt fijn.
Gr.
Tux

Sinner1980
4 april 2012, 21:29
@TS; Jij met je oefenversterkertje!!!

Je brengt mensen op ideeën... Ik ga op jacht naar een Champion 600 en die eens flink onder handen (laten) nemen/modden.
Staan erg leuke filmpjes van op youtube waaronder die van Fargen en Mercury Magnetics; klinkt te gek en ideaal voor thuis.

Bedankt voor de "indirect-door-jou-ontstane-enbij-mij-veroorzaakte-plotselinge-GASopwelling!!!:seriousf:

Gelukkig niet al te duur...

arcane
4 april 2012, 23:13
als je intetesse hebt in de champion 600 zou je ook de Fame tube 5 moeten proberen. is een copy van de 600, maar veel goedkoper. ik heb m zelf ook voor thuis. klinkt erg lekker. bij musicstore voor rond de 80 euro.

peter_heijnen
5 april 2012, 08:56
Tech 21 trademark 30! Prachtig transistor clean uit 10m inch, prima voor thuis en voor je pedalen.

Moet het persé 12", dan de trademark 60.

Gitaar4LifeDude
5 april 2012, 11:46
@TS; Jij met je oefenversterkertje!!!

Je brengt mensen op ideeën... Ik ga op jacht naar een Champion 600 en die eens flink onder handen (laten) nemen/modden.
Staan erg leuke filmpjes van op youtube waaronder die van Fargen en Mercury Magnetics; klinkt te gek en ideaal voor thuis.

Bedankt voor de "indirect-door-jou-ontstane-enbij-mij-veroorzaakte-plotselinge-GASopwelling!!!:seriousf:

Gelukkig niet al te duur...

Ik had precies hetzelfde haha, leek me echt een leuk klein dingetje om te combineren met wat effecten enzo. Mods zijn misschien niet eens nodig, eerst maar eens proberen. Sorry voor het aanwakkeren van je GAS, nu zal je helaas elke 10 minuten op marktplaats moeten kijken voor een tweedehands champion :)


Tech 21 trademark 30! Prachtig transistor clean uit 10m inch, prima voor thuis en voor je pedalen.

Moet het persé 12", dan de trademark 60.

Deze amp had ik in eerste instantie ook in gedachten maar ik kon 'm niet echt ergens vinden, misschien heb ik nog niet goed genoeg gezocht though. Maar hij gaat op de lijst!

stikel
5 april 2012, 18:40
http://www.westerhaven.nl/index.php?vjaID=20120405183922&hCat=002&sCat=006&Merk=167

Gitaar4LifeDude
6 april 2012, 11:32
http://www.westerhaven.nl/index.php?vjaID=20120405183922&hCat=002&sCat=006&Merk=167

Die had ik inderdaad ook gezien maar ik doelde eigenlijk meer op tweedehands. Ik ben een groot voorstander van de hele tweedehands gitaarmarkt :)

peter_heijnen
6 april 2012, 13:03
Je ziet ze zelden tweedehands en daar is een goede reden voor. Bovenstaande is trouwens een demomodel, dus zeg maar tweedehands met volledige garantie. ;)

Kim Wilson
6 april 2012, 13:48
Probeer de Fender Mustang eens. Prima geluid zit daarin, en ook nog eens voor bizar weinig geld.

Gitaar4LifeDude
6 april 2012, 18:34
Probeer de Fender Mustang eens. Prima geluid zit daarin, en ook nog eens voor bizar weinig geld.

In de mustang zitten wel veel effecten, gaat dat niet slecht klinken met m'n eigen effecten er ook nog bij? Ik denk dat het niet het ideale platform is om op voort te borduren.

Kim Wilson
6 april 2012, 21:31
Hoe kom je daar nou weer bij? Het is een prima platform. Die effecten kunnen toch allemaal uit? De cleane ampsettings klinken echt top bij die bakkies. Ik speel zelf op een ouwe Vibrolux, maar als er bij mij een oefenampje bij zou komen, wordt het absoluut een Mustang. Er zitten diverse Fender-simulaties in en die klinken zeer aannemelijk.

Ik zou hem toch maar eens gaan testen.