PDA

View Full Version : volume gitaar valt weg...



Voidhead
8 juni 2003, 17:40
hey..

sinds kort is het zo bij mijn elektrische gitaar dat als ik mn volume pot helemaal dichtdraai, dan zou je niets meer uit je amp moeten horen komen, maar dan hoor ik een dikke brom, en als ik hem net niet helemaal dichtdraai, dan is het wel stil zoals het hoort te zijn.

nu is mn oefenversterker ook al 3x kut (kraakt, gewoon kut :S )(ben al aan t sparen voor een betere amp..)

maarja eerst dacht ik dus er zal wel niet zoveel aan de hand zijn mn amp is gewoon kut en die gitaar niet, maar laatst bij gitaarles zat mijn gitaar ingeplugd in n ENGL Thunder 50 en je moest de master volume gewoon op 5!! zetten om ietwat volume te krijgen en hij overstuurde gewoon totaal niet..

ik denk dus dat dit wel samenhangt met mn volume potmeter, zou deze gewoon kapot zijn ofzo of kan het iets anders zijn?

bij voorbaat dank

GreetZ,
Bart

wietse
8 juni 2003, 17:58
goed gedacht, volume pot overleden mischien nog leven in te krijgen als je hem inspuit met contact spray maar denk het niet.

El Capitain
8 juni 2003, 18:49
Zeker weten dat het je kabel niet is? :)

Voidhead
8 juni 2003, 20:27
nee het is niet mn kabel want bij de les gebruik k een andere kabel, ik kan trouwens moeilijk testen hier thuis of ie t wel goed doet want mn amp geeft toch al amper geluid :-(

maarre als ik die pot ga vervangen, dat kan ik in principe wel doen maar ik weet niet wat voor potmeter erin zal moeten want tis een gitaar van een nogal onbekend merk (Axtech) en ik zou niet weten wat hierin moet ...

Anders Destium
8 juni 2003, 21:04
Het is heel simpel, op een potmeter staat altijd (heel belangrijk) de weerstand. Het zou zonde zijn gelijk je potmeter op te blazen doordat er een te kleine weerstand aan gekoppeld is. Wat je doet (of laat doen) is een nieuwe potmeter + nieuw weerstandje (als het goed is zitten die sowieso bij elkaar)...