PDA

View Full Version : Iemand ervaring met THD hot plate of een TAD Silencer?



scabiosa
3 april 2012, 12:27
Hoi!

Ik heb mij een old skool laney plexi-style versterker gekocht van 100w! Het beest scheurt en blaast en verwoest alles wat er voor staat.
VET!
Maar ook wel een beetje van het goede te veel, heeft iemand ervaring met een THD hot plate of de TAD silencer? Voor zover ik kan lezen op het internet krijgen die de beste reviews... en ik zou het jammer vinden moest m'n ampje beginnen klinken als een scheet!

Of iemand tips voor andere, liefst niet duurdere attenuators? Of misschien zelfs goedkoper? (ja!)

dank!

reckless_life
10 april 2012, 23:19
Ik heb enkel de Weber eens even geprobeerd. Ik vond het wel goed werken, toch.
Ik vind wel dat je een attenuator met mate moet gebruiken. Het is te zeggen niet op de volle 100%, want dan gaat elke attenunator je sound wel, nou ja, verneuken.

Wat ik leuk vond aan de Weber was de regelknop voor 4, 8 of 16 Ohm.
De Hotplate en TAD Silencer hebben dat niet, daar koop je ofwel 4 ohm, ofwel 8 ohm, ofwel de 16 ohm versie.

Verder zou ik eentje willen kiezen met een "geleidelijke" regelknop (zoals de Weber).
Dus niet eentje die werkt met een draaiknop met klik-standen (ik dénk dat de THD Hotplate met klikstanden werkt)

MSNL
11 april 2012, 01:19
Ik heb de HotPlate gebruikt met mijn 100W Marshall SL: dus ook een 100W plexi style amp zonder mastervolume.
Als je volume met meer dan 8 dB terug moet brengen, dan blijft er niet veel van het originele geluid over. Het wordt dun en dizzy
Ik gebruik nu de Tone King Iron Man: helaas is deze wat duurder (+/- 700 euro), maar de toon blijft staan als een huis.
Ik moet afhankelijk van zaal tussen 12 dB en 18 dB zachter, maar heb nog steeds een goede toon.
Zelfs op huiskamerniveau met de Marshall in VAn HAlen stand (alles op 10) blijft de toon overeind.

Mijn advies: geef meer geld uit en je geluid blijft beter

grt Martin

svdijk
11 april 2012, 09:02
Bad Cat The Leash, tast je toon niet aan, en je kunt 'm op 4, 8 en 16 ohm cabinetten gebruiken.

zjanke
11 april 2012, 10:47
Ik heb een Hotplate gehad en tot 8dB afknijpen is prima te doen. In mijn beleving vooral om een 100-watt-vol-open-geluid terug te brengen naar een acceptabel podiumvolume en niet om datzelfde geluid op huiskamerniveau te krijgen.
Wellicht een andere optie (als dit mogelijk is in jouw circuit): een PPIMV? Een stuk goedkoper en voldoet voor mij beter dan een attenuator.

The Lo Lands
11 april 2012, 12:03
Hoi!

Ik heb mij een old skool laney plexi-style versterker gekocht van 100w! Het beest scheurt en blaast en verwoest alles wat er voor staat.
VET!
Maar ook wel een beetje van het goede te veel, heeft iemand ervaring met een THD hot plate of de TAD silencer? Voor zover ik kan lezen op het internet krijgen die de beste reviews... en ik zou het jammer vinden moest m'n ampje beginnen klinken als een scheet!

Of iemand tips voor andere, liefst niet duurdere attenuators? Of misschien zelfs goedkoper? (ja!)

dank! Ik heb zelf destijds de TAD Silencer tweedehands aangeschaft. Deze gebruik is dagelijks naar volle tevredenheid. Daarnaast heeft de TAD een regelbare gestabiliseerde direct out en FANTA speakersim voor bijvoorbeeld opnames in je DAW. Verder kun je wat switchen tussen settings voor extra of minder punch en bite. Enige nadeel is dat je ohmage voor verschillende cabinets niet regelbaar is maar als je bijvoorbeeld de 8 Ohm versie neemt is deze met toch wel veel cabinets uitwisselbaar. Andere attenuators heb ik geen ervaring mee.

reckless_life
11 april 2012, 17:07
Ik gebruik nu de Tone King Iron Man: helaas is deze wat duurder (+/- 700 euro), maar de toon blijft staan als een huis.
Ik moet afhankelijk van zaal tussen 12 dB en 18 dB zachter, maar heb nog steeds een goede toon.
Zelfs op huiskamerniveau met de Marshall in VAn HAlen stand (alles op 10) blijft de toon overeind.

Mijn advies: geef meer geld uit en je geluid blijft beter

grt Martin

Waar verkopen ze die Tone King attenuators? of heb je die via het web besteld?

MSNL
11 april 2012, 17:09
Ik heb deze bij Haar Guitars gekocht in Ijsselstein

HaroldA
11 april 2012, 17:10
De Koch Loadbox klinkt veel beter dan de Hot Plate, maar daar kun je weer kunstmatig je verlies aan laag en hoog bijschakelen.

Het beste ben je af met een mastervolume op je versterker. Ik denk dat ik na een aantal pogingen zelfs van de PostPIMV af ga stappen, maar alleen nog maar PrePIVM (zoals de 2203/2204) ga gebruiken. De PostPIMV sloopt je presence.

driesp
11 april 2012, 22:45
Heb precies hetzelfde idee..

De ppimv mastervolume (larmar) klinkt zéker NIET beter dan de std. master. Als je de std master echter minder dan 2 zet, klinkt het met een beetje gain wel erg fizzy. Maar da's normaal toch?..

Begrijp wel dat het voor de PA veel gemakkelijker is als de amps stil staan, maar een beetje podiumvolume is wel een vereiste vind ik.. en dan zitje wel met de MV op 3-4, wat prachtig is.

zjanke
11 april 2012, 23:07
Het ligt aan de versterker die je hebt, niet elke versterker heeft een master op de eindtrap zitten. Een PPMIV klinkt zeker niet ALTIJD beter, maar ook zeker niet ALTIJD slechter.

HaroldA
11 april 2012, 23:09
Het ligt aan de versterker die je hebt, niet elke versterker heeft een master op de eindtrap zitten. Een PPMIV klinkt zeker niet ALTIJD beter, maar ook zeker niet ALTIJD slechter.

"Master op de eindtrap" is een beetje misleidend. Bedoel je daar een PostPIMV mee?

Een PostPIMV is trouwens voor een tientje of 2 in te bouwen, een PrePIMV kost alleen wat draad en een potmeter.

driesp
12 april 2012, 00:12
Da's waar. Maar vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat dé herkenbare lampenoversturing van een lampenversterker komt van de fasedraaier ( PhaseInventer). Met een goede speaker en de gitaar recht in het high channel bijv. krijg je al een prachtige oversturing op een relatief laag volume.

Kamervolumes met 50-100 watt amps vind ik gewoon not done, da's voor on stage. Voor in de huiskamer heb je toch andere oplossingen?
Het staat natuurlijk wel niet mis, zo'n stack in je living :punk:

http://i40.tinypic.com/16jejwj.jpg

HaroldA
12 april 2012, 00:21
Da's waar. Maar vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat dé herkenbare lampenoversturing van een lampenversterker komt van de fasedraaier ( PhaseInventer). Met een goede speaker en de gitaar recht in het high channel bijv. krijg je al een prachtige oversturing op een relatief laag volume.

Fasedraaieroversturing (zoals je bij de PostPIMV krijgt) vind ik vaak "overgesatureerd", muf en rommelig. Ik ben nu van mening dat ik liever een wat strakkere MV heb zoals in mijn 2203 en 2204.

scabiosa
15 april 2012, 20:24
Ondertussen heb ik de TAD silencer gekocht en die doet het wel goed...
Alleen is een attenuator een attenuator
zoals een condoom een condoom is...

Maar veilig (voor de oortjes) is het wel, zeker op repetities of kleine cafés!

Maar bedankt voor de input jongens!

polviggen
16 april 2012, 09:00
Ik vind niet dat een 2203 of 2204 hard moet op de master om goed te klinken.
die van mij gingen op optredens nooit harder dan 3 op de master.

HaroldA
16 april 2012, 09:03
Ik vind niet dat een 2203 of 2204 hard moet op de master om goed te klinken.
die van mij gingen op optredens nooit harder dan 3 op de master.

En dat is niet hard???

polviggen
16 april 2012, 11:06
neuh, de drummer was nog goed te horen.

zjanke
17 april 2012, 10:18
"Master op de eindtrap" is een beetje misleidend. Bedoel je daar een PostPIMV mee?

Een PostPIMV is trouwens voor een tientje of 2 in te bouwen, een PrePIMV kost alleen wat draad en een potmeter.

Waarom misleidend? Ik heb zelf een CMW plexi jr, een non MV dus. Ik heb ook een JCM888 gehad (een door CMW gemodificeerde 4010) en nadat daar een PPIMV was ingebouwd lukte het gewoon beter om een goed geluid te krijgen op een laag volume. Ik heb ook een TSL en een DSL gehad en ik heb alles geprobeerd van master vol open en totaal volume regelen met pre-amp tot pre-amp vol open en totaal regelen met master. Hotplate gehad en het werkte voor mij gewoon minder goed dan een PPIMV.
Zo subjectief als de neten natuurlijk, maar dat is elke mening in dit verhaal. "Goed geluid" is volgens mij erg lastig te meten :)

HaroldA
17 april 2012, 10:35
Waarom misleidend? Ik heb zelf een CMW plexi jr, een non MV dus.

Omdat een PostPIMV tussende PI en de rest van de eindtrap zit en een PrePIMV tussen preamp en eindtrap. Met "Master op de eindtrap" kun je dus beiden bedoelen.


Ik heb ook een JCM888 gehad (een door CMW gemodificeerde 4010) en nadat daar een PPIMV was ingebouwd lukte het gewoon beter om een goed geluid te krijgen op een laag volume. Ik heb ook een TSL en een DSL gehad en ik heb alles geprobeerd van master vol open en totaal volume regelen met pre-amp tot pre-amp vol open en totaal regelen met master. Hotplate gehad en het werkte voor mij gewoon minder goed dan een PPIMV.

Zo heb ik een CMW JCM888 (2204) gehad die ik heel snel verkocht heb omdat ik niets met die PostPIMV kon en de amp of heel fizzy was, of doffe ellende met de PostPIMV.

De TSL en DSL zijn hele andere amps dan de enkelkanaals MV JCM 800 serie, kun je dus niet vergelijken.

zjanke
17 april 2012, 10:42
Ik wilde een TSL en DSL ook niet vergelijken met de enkel-kanaals amps, ik wilde alleen maar aangeven dat ik meerdere opties geprobeerd heb om een goed geluid te krijgen. Waar het mij om gaat is dat er vaak redelijk stellig wordt gezegd dat dit-en-dat altijd beter is dan zus-en-zo. Uiteindelijk is goed geluid altijd subjectief...

Dosmanos
17 april 2012, 19:47
Ik combineer een THD Hotplate met een PPIMV. Dat doe ik voor mijn Marshall Super PA van 1967, die er vanwege de goede staat een dikke 130 watt uit perst. Da's hard...
THD op -4DB en PPIMV naar wens qua volume. Werkt voor mij..

Mr.Bluesbreaker
17 april 2012, 22:47
Wat ik ook nog veel zie, is bands die in kleine lokaties live spelen en dan (met Hotplate) nog steeds de backline loodrecht naar voren de zaal in laten blazen. Probeer ook eens gewoon je speakerkast om te draaien en jezelf iets op de monitor terug te vragen. Open deur misschien, looks a tad less cool maar is een gratis oplossing en net zo rendabel als een hotplate, of combineer beiden. (er vanuit gaand dat je wordt uitversterkt.)

scabiosa
18 april 2012, 08:07
Wat ik ook nog veel zie, is bands die in kleine lokaties live spelen en dan (met Hotplate) nog steeds de backline loodrecht naar voren de zaal in laten blazen. Probeer ook eens gewoon je speakerkast om te draaien en jezelf iets op de monitor terug te vragen. Open deur misschien, looks a tad less cool maar is een gratis oplossing en net zo rendabel als een hotplate, of combineer beiden. (er vanuit gaand dat je wordt uitversterkt.)

in theorie is dat perfect!
probleem is dat de meeste geluidstechnici geen kaas hebben gegeten van noise, stoner, grunge,... en dat het dan uiteindelijk maar een slap gitaartje is dat door de PA komt... helaas

shredneck
21 april 2012, 22:10
Wat ik ook nog veel zie, is bands die in kleine lokaties live spelen en dan (met Hotplate) nog steeds de backline loodrecht naar voren de zaal in laten blazen. Probeer ook eens gewoon je speakerkast om te draaien en jezelf iets op de monitor terug te vragen. Open deur misschien, looks a tad less cool maar is een gratis oplossing en net zo rendabel als een hotplate, of combineer beiden. (er vanuit gaand dat je wordt uitversterkt.)

Doe ik al jaren zo, en dan tegewoordig ook nog met een clearsonic baffle ervoor. Ik heb geen attenuator nodig op deze manier.
Een goede toevoeging voor als je op hogere volumes speelt is een auralex gramma. Heb ik sinds een paar weken en dat is vooral te gek wanneer het podium hol is, maar het helpt eigenlijk in elke situatie.

Zelf heb ik een hotplate, een loadbox, een powerbrake en een weber mass en tot voor kort een drz BrakeLite gehad. Voor mij werkt een attenuator niet, maar dat is persoonlijk. Als het echt zacht moet pak ik veel liever een pedaal, of een isobox.

shredneck
21 april 2012, 22:20
in theorie is dat perfect!
probleem is dat de meeste geluidstechnici geen kaas hebben gegeten van noise, stoner, grunge,... en dat het dan uiteindelijk maar een slap gitaartje is dat door de PA komt... helaas


Zoek een eigen geluidsman? Een laat je signaal via een Redbox of een Palmer lopen, werkt keigoed. Zelf heb ik die goedkope Ultra-G van Behringer, goed ding voor de prijs en ideaal om eens uit te proberen wat je van een di met speakersimulatie vind.
Je geluidsman krijgt iig altijd een consequent en goed signaal binnen op lijnniveau.

scabiosa
22 april 2012, 11:22
Zoek een eigen geluidsman? Een laat je signaal via een Redbox of een Palmer lopen, werkt keigoed. Zelf heb ik die goedkope Ultra-G van Behringer, goed ding voor de prijs en ideaal om eens uit te proberen wat je van een di met speakersimulatie vind.
Je geluidsman krijgt iig altijd een consequent en goed signaal binnen op lijnniveau.

wel, op de THD silencer zit er toevallig een F.A.N.T.A.-out speaker-Emulation, low Z symmetric
maar die heb ik nog niet getest... :dontgeti:
moet ik dringend es doen...

muziekschuur
22 april 2012, 11:35
Iemand die nieuwe Koch box al getest? Leuke prijs toch... (dummybox home is 169 euro)

http://www.feedbackmusic.com/SupplyImages/WF00014/FBR102269.jpg

shredneck
22 april 2012, 12:32
wel, op de THD silencer zit er toevallig een F.A.N.T.A.-out speaker-Emulation, low Z symmetric
maar die heb ik nog niet getest... :dontgeti:
moet ik dringend es doen...


Best kans dat dat perfect werkt. Veel artiesten gebruiken DI signaal naar de front of house pa. My Favourite Scar, Intwine, Joe Bonamassa, Creed en vele anderen doen het dus zeker proberen!
Let wel, het is slechts een tool, een hulpmiddel. Onder de ideale omstandigheden klinkt een goeie mic altijd beter, zeker voor lowgain en crunch geluiden. Als je vaak werkt in verschillende ruimten met verschillende podia en allerlei variabelen, dan is een direct signaal een fijne en consequente oplossing.

Succes!

shredneck
22 april 2012, 12:34
Iemand die nieuwe Koch box al getest? Leuke prijs toch... (dummybox home is 169 euro)

http://www.feedbackmusic.com/SupplyImages/WF00014/FBR102269.jpg

Nog niet getest maar de speakersimulatie van Koch is erg goed en 169 euro valt nog wel mee!

HaroldA
22 april 2012, 12:59
Nog niet getest maar de speakersimulatie van Koch is erg goed en 169 euro valt nog wel mee!

Die op de loadbox 120 vind ik anders knap waardeloos.

shredneck
24 april 2012, 18:21
Die op de loadbox 120 vind ik anders knap waardeloos.

Mja, dat is nogal persoonlijk, maar ik moet zeggen dat ik met de lb120 wel een goede sound uit de PA kreeg. Later nog die 2e versie gehad en dat werkte ook perfect.

Ik vind zelf de Ultra-G100 DI van Behringer ook beter klinken dan de Redbox, hoewel de Redbox veel duurder is. Mijn advies is ze gewoon allemaal te proberen en de oortjes laten beslissen. Zo simpel is het.