PDA

View Full Version : Fender mute installeren op fender jaguar japan hoe??



freakystyle
2 april 2012, 22:16
Hallo,

Ik zou graag zo'n mute knop op mijn japanse fender jaguar hebben. Zo een als ook op de amerikaanse vintage reissues zit.

Ik heb alleen geen idee hoe dit moet en welke onderdelen hier voor nodig zijn.

Ik kan op internet namelijk alleen de mute assembly (zeg maar de plaat) en het schuimrubber vinden. Ik weet dat er ook nog een veer bij hoort en een houder voor de veer.

Volgens mij moet ik ook nog 1 gat in de body boren. (in de slagplaat zit dit gat al)


Nou.. dit is wat ik er van af weet. Is er iemand die me verder kan helpen met welke onderdelen ik moet kopen en hoe ik deze kan installeren? (Ben best handig en heb veel gereedschap maar heb geen idee hoe het moet en ik kan het op internet ook niet goed vinden)

Alvast bedankt!

Mr.Fingers
3 april 2012, 00:10
Je hebt twee onderdelen nodig, de mute zelf, en de plunger. Dan moet je een gat van 10mm diameter boren, en zo'n 25mm diep, PAL in het midden tussen de 2 brugstuds in (normaal zit er al een gat in de slagplaat daarvoor). Daar plaats je de plunger met z'n veer in, en daarop de mute (die met twee schroefjes vastzit in de body). In totaal heb je 5 gaten op een rij: brugstud, schroef voor mute, plunger, schroef voor mute, brugstud.

Het ziet er cool uit, zo'n mute, maar het is een bitch om goed af te stellen, zodat hij wel genoeg mute, maar niet je ganse gitaar uit stemming drukt.

http://www.guitar-parts.com/catalog/fender-mute-rocker-0

freakystyle
3 april 2012, 00:48
Mr. Fingers, held! Bedankt.. het maakt ook niet uit wat ik vraag; je hebt er altijd een antwoord op.

Je zegt dat het een bitch is om goed af te stellen. Bedoel je dat het heel moeilijk is? Of dat het onmogelijk is?

Ook bedankt voor die link. Ik kon zelf niet 1 winkel vinden waar ze de hele set verkochten. Heb je zelf daar wel eens iets besteld? Goede ervaringen?

Mr.Fingers
3 april 2012, 09:15
Ik heb hier een '75 Jaguar gehad, met zo'n mute, en je bent toch even (in mijn geval toch een uurtje of 2) zoet met die zo af te stellen dat die van hoogte goed staat, zodat ze volledig uit de weg klikt als je ze niet nodig hebt, en genoeg tegen de snaren drukt als je ze wel nodig hebt. Is een kwestie van: "brug erop, snaren erop, mute testen, zien dat het niet goed is, snaren los, brug eraf, mute wat hoger/lager schroeven, brug erop, snaren erop,..."

Ervaring bij die webwinkel heb ik niet, maar dit was zo gauwgauw de enige die ik snel kon vinden die beiden had. Die veer+stop is Fender onderdeel: 0054486000 (mute zelf) en 0054487000 (veer + stopsel)