PDA

View Full Version : Volume pot verwijderen Reverb pedaal.



rhcp_schipper
2 april 2012, 20:46
Hallo Mensen,

Heb een klein beetje hulp nodig, hopelijk kunnen jullie mij voort helpen.

Een tijdje geleden heb ik het reverb pedaal gebouwd die ze bij Uk-electronics verkopen. Op zich een erg fijn pedaal, gebruik het nu al een tijdje met plezier. Toch wil ik er een kleine aanpassing aan doen en hierdoor kom ik bij jullie terecht.

Het zit namelijk zo, in het design van het reverb pedaal zitten 3 potmeters te weten volume, tone en mix. Nu is de volume pot voor mij overbodig omdat ik deze altijd voluit heb staan(zo is die gelijk aan het bypass volume, kan dus alleen maar zachter worden) Nu heb ik de pot eruit gesoldeerd, en de desbetreffende contacten op de pcb met elkaar verbonden. De reverb werkt nu nog steeds naar behoren, krijg alleen een (hard)plop geluid bij in en uit schakelen.

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen? Als het makkelijker is kan ik het schema erbij posten, maar misschien is er een easy fix voor dit probleem.

Bedankt.

Groeten Tim

Tabula Rasa
2 april 2012, 21:15
Misschien heb je een inschakelplopweerstand aan de switch nodig.

http://www.gitaarnet.nl/archive/index.php/t-110652.html

Frits van Mourik
2 april 2012, 21:44
Ik denk, dat je verwijderde pot moet vervangen door 'n weerstand van dezelfde waarde als die pot.
Tussen signaal en aarde, dus

rhcp_schipper
3 april 2012, 05:57
Ik denk, dat je verwijderde pot moet vervangen door 'n weerstand van dezelfde waarde als die pot.
Tussen signaal en aarde, dus

Na wat experimenteren was ik hier ook achter gekomen. Als ik er nu over nadenk ook best logisch. Bedankt voor de hulp en excuses voor het ietwat te snel openen van een nieuw topic.