PDA

View Full Version : vraag over boss bcb 60



hayo0311
2 april 2012, 16:26
Hallo,

Ik heb een vraag mbt de Boss BCB, dat pedalboard. Namelijk:

In mijn versterker heb ik een gewone input voorin en een fx loop achterin (send, return)
verder ben ik in bezit van de volgende effecten:
Boss OS-2
Boss DS-2
Carl Martin 2Wah
Boston BTU500
Boss DSD-3

Nou wil ik mijn wah (anders gaat de amp kraken) en de delay (anders delayed die de normale distortion van mijn versterker niet), graag ook op het board plaatsen. Alleen lijkt het niet mogelijk te zijn om op dat board 2 loops te maken. Op het board zitten de volgende "gaten":

Output Input
A B
Return Send
A B


Ik heb nu: Gitaar->input->send->Tuner-> DS2->OS2->Return A-> output A->Amp
Dus zonder mijn wah en delay. Is er nog een andere mogelijkheid dan deze gewoon rechstreeks in de fx loop te stoppen? Want wat ik nodig heb is eigenlijk een 2e input en send.

Ik hoop dit ik een beetje duidelijk ben geweest :p

Hayo

Erik70
2 april 2012, 23:34
Je wah pas waarschijnlijk toch niet IN de BCB6 en zal er naast staan.
Een 2e send-return is niet echt nodig. Gebruik de huidige die he hebt enkel voor de delay en zet die hiermee in de fxloop van je amp. De rest rechtstreeks in de input van de amp
Meest ideale in dat geval:
- gitaar-> wah->tuner->os2->ds2-> amp input.
- send van fxloop amp->input bcb->delay->output bcb->returm fxloop amp.

denk dat t zo wel gaat werken.

Erik70
6 april 2012, 00:04
.......ja joh, graag gedaan.

dus..

ar250artist
6 april 2012, 09:21
Ik heb hetzelfde pedalboard en ben ook jouw probleem tegengekomen. De wah past overigens wel in de bcb60. Je kunt geen aparte lus maken voor de fx loop. Ik heb dat opgelost door wel alle pedalen op het pedalboard te zetten, maar in feite in 2 groepen te verdelen. De ene groep (voor de amp) maakt gewoon gebruik van de aansluitingen van de bcb60. De andere groep heeft een aparte voeding (1 spot) en maakt gebruik van aparte kabels naar de fx loop. Een beetje omslachtig, maar het werkt wel en je kunt beide voedingen prima in de bcb60 kwijt. Meestal ben ik echter lui en staat alles voor de amp hoor. Succes..

Swaag
6 april 2012, 09:23
.......ja joh, graag gedaan.

dus..Altijd fijn hè, als een TS blij is met je hulp ;-)

Erik70
6 april 2012, 09:30
Ik heb hetzelfde pedalboard en ben ook jouw probleem tegengekomen. De wah past overigens wel in de bcb60. Je kunt geen aparte lus maken voor de fx loop. Ik heb dat opgelost door wel alle pedalen op het pedalboard te zetten, maar in feite in 2 groepen te verdelen. De ene groep (voor de amp) maakt gewoon gebruik van de aansluitingen van de bcb60. De andere groep heeft een aparte voeding (1 spot) en maakt gebruik van aparte kabels naar de fx loop. Een beetje omslachtig, maar het werkt wel en je kunt beide voedingen prima in de bcb60 kwijt. Meestal ben ik echter lui en staat alles voor de amp hoor. Succes..

ja precies, zo tractte ik het ook te omschrijven, 2 aparte loops.
Afzonderlijk voeden is inderdaad ook slim om evt. aardlussen te voorkomen (brom)
Ik zag net een foto van de bcb waar inderdaad toch een wah in past. Ze hebben de indeling van het koffertje kennelijk veranderd.. handig.

Erik70
6 april 2012, 09:32
Altijd fijn hè, als een TS blij is met je hulp ;-)


tja.. laat op z'n minst even weten of je wat aan de tips hebt..

hayo0311
8 april 2012, 09:54
Mijn excuses, ik heb inderdaad wat gehad aan jullie tips. Mijn wah en delay zitten nu gewoon in een aparte loop.

Hayo