PDA

View Full Version : (Half) kapotte EHX metal muff?



pannekoek
2 april 2012, 14:53
Hallo gitaarnetters!

Ik heb al een tijdje mijn EHX metal muff met top boost niet meer gebruikt en besloot heb weer eens te testen.

helaas kwam ik erachter dat hij niet meer aangaat. Via de 1 spot doet hij helemaal niets.
Echter, zodra ik hem voorzie van een 9v batterij doet hij het wel.

Zeer vreemd, hoe kan ik dit oplossen?! :???:

groeten,

Stephan

schizo910
2 april 2012, 15:01
Hoeveel pedalen hangen er aan die one spot?
De One Spot levert 1700mA, zou dus makkelijk moeten kunnen omdat de Metal Muff geloof maar iets van 100mA trekt. Misschien is de aansluiting van je Muff niet goed?


The optional 9V power supply from Electro-Harmonix is US96DC-200BI (same as used by Boss (tm) & Ibanez(tm)). 9.6 volts/DC 200ma. The barrel connector on the front of the METAL MUFF is for the 9-volt battery eliminator capable of delivering 100 mA of current. The inner ring of the 9-volt battery eliminator must be negative, the outer ring positive.

pannekoek
2 april 2012, 22:16
de muff is het enige pedaal wat eraan hangt.

Verder heb ik verschillende adapters geprobeerd. ik vrees dat de 9v aansluiting van m'n muff niet goed is. =[ maar vanbinnen kan ik niets raars ontdekken. op een 9v batterij werkt hij gewoon goed.

Bernardduur
2 april 2012, 23:30
Er zit in de adapter jack een schakelcontactje dat de batterij wegschakelt als je er een adapter instopt......... maar als daar een probleem zat zou je het juist andersom verwachten......... check met een multimeter de aansluitingen maar na!

Evt zou het de aarde kunnen zijn op de adapter aansluiting die bv door de druk op deze jack los is gaan zitten op de PCB (haarscheurtjes in de soldeerverbinding); de batterij aardt via de jack

FlameDude
22 januari 2013, 13:56
Ik lees wel vaker berichten van mensen die problemen krijgen met hun EHX Metal Muff als ze het in combinatie met een Visual Sound 1 Spot adapter gebruiken?