PDA

View Full Version : Fender Mustang



SonicDeafMonkey
8 juni 2003, 15:43
Heeft iemand ervaringen met de Fender Mustang re-issue ? hij ziet er in ieder geval cool uit, en ik heb wel weer zin in een nieuwe bas (:P)

BB
8 juni 2003, 15:55
short scale ... speelgoed :razz:

bassopotmus
8 juni 2003, 15:56
Ik kan je dit zeggen die mustang werd ontwikkeld als een oefeninstrument voor beginners..dat zegt genoeg

SonicDeafMonkey
8 juni 2003, 16:18
ok laat dan maar zitten, ik dacht alleen dat de short scale wel goed zou zijn weet je,voor snelheid. +dat het makkelijker voor mij zou zijn, ik ben namelijk toch meer gitarist dan bassist

Pöl
8 juni 2003, 16:26
Laat je niet te snel ontmoedigen door uitspraken als "speelgoed" en "oefeninstrument".
Een shortscale bas heeft een specifieke klank, en dat smaken sommige mensen wel. Je kan ook het bereik aanpassen door de handel anders te gaan stemmen, en dan krijg je ook leuke effecten.

Trouwens, basso, wist je dat je grote voorbeeld, Flea, ook nog op Mustang gespeeld heeft?

Hij ziet er kickass uit ook, so why not.

Je ziet zelf maar...

SonicDeafMonkey
8 juni 2003, 16:32
600€ is niet zo heel goedkoop voor een oefen intrument trouwes

Clunk
8 juni 2003, 16:57
shortscale hoeft idd niet slecht te zijn...

ze zijn wel heel licht en kort... maar ja, het speelt onwijs soepel :D
alleen het enige probleem is dat er een mietjes-metaliteit aan verbonden zit..

ghehe, dan print je een foto van flea met die bas uit, en plak je die op je voorhoofd, dan zien ze in ieder geval dat je geen mietje bent :P

maareh, als je interesse heb, gaat em dan gewoon uitproberen..
toch? gewoon doen.

koen_V
8 juni 2003, 17:03
ach omdat een iemand een menig heeft dat het geen goed instrument is en dat het een oefeninstrument is daarom is dat nog niet hoor.
De bassist van camden die ook veel studiowerk doet en bij verschillende gelegenheden in een band zit die voor die avond is samengesteld is. speelt meestal op een musicman stingray maar ook geregeld op een mustang, dus zo slecht zal het niet zijn!

bassopotmus
8 juni 2003, 18:20
Ik weet dat flea een mustang heeft gehad, en ook fretlees heeft gemaakt omdat hij jaco zo geweldig vond.

ik blijf erbij dat ik deze dingen leuk vind, maar niet voor die prijs en de mogelijkheden zijn er gewoon beperkter op. Ik vind het van die din gen, van, goh een kind van 12 wil bassen, dan koop je zon Mustang.

Geert Teekens
1 juli 2003, 15:14
Ik heb ook een oude Fender Shortscale bas, een musicmaster. En dat is echt wel heel tof hoor. Het klinkt lang niet zo diep als een gewone longscale bas, maar soms is dat juist wel lekker.

Laatst ging in mijn homestudio een licht nummertje opnemen met een swingende jaren zeventig baslijn eronder met veel korte nootjes. In zo'n geval voldeed mijn normale bas niet echt, het geluid is te diep en het laag is te langzaam zodat de partij niet goed verstaanbaar is. Toen pakte ik de Fender en alles klopte meteen. Lekker ranzige midrange sound, een beetje over de nek jagen en het was heerlijk. Een van mijn favoriete basgeluiden die ik tot nu toe heb opgenomen.

Als enige bas zou ik geen scortscale aanraden, maar als je al een gewone bas hebt is het wel een heel toffe toevoeging hoor!!

7th heaven
4 juli 2003, 00:46
bij www. keesdee.nl staat een tweede hands te koop uit 70 er jaren

Wouter J
4 juli 2003, 01:32
Ik gebruik bij mijn band Format brain twee bassen, alle twee custom bouw (door ondergetekende) een Rickenbacker copie en een short scale. Die shortscale bespeel ik bij nummers die wat zompiger moeten klinken. Shortscale bassen zijn daar erg geschikt voor.

En wat "Mietjes" mentaliteit betreft. Adam Yough (Mc A) van de Beasty boys bespeeld een Fender Musicmaster live en stemt hem zelfs in D. Paul MacCartney speelt sinds zijn Beatles tijd op een short scale Hofner Viool basje. En Luister maar eens naar Cream platen om Jack Bruce eens te horen brullen met zijn Short scale Fender bass VI en later op zijn Short Scale Gibson EB 3 En toen Cream uit een viel en Jack Bruce solo ging speelde hij op zulke Short Scale schoonheden.
http://www.elderly.com/vintage/items/images/55U/55U-3063_body-front.jpg

En Laten we vooral onze eigen Rinus Gerritsen niet vergeten. Die monumentale Baslijn van Radar Love was ingespeeld met een Short Scale Danelectro. Gerritsen gebruikt Live een Danelectro dubbelhals met zowel een Short als een Long scale hals maar bij Radar Love speelt hij alles op de short scale.


Dit is die dubbelhals.
http://www.golden-earring-live.com/pictures/strijen2002028.jpg

Dus Short scale is alles behalve "Speelgoed" en "Beginners troep"