PDA

View Full Version : GEZOCHT: klassiek versterkt, smalle hals



Toaster
1 april 2012, 13:11
Hi,

Ik ga mezelf op onbekend terrein begeven. Ik moet zeer binnenkort versterkt klassiek gitaar (slag en een beetje solo) gaan spelen. Versterkt.

Ik heb "vruuger" gelest op een spaanse gitaar maar was blij toen ik naar elektrisch mocht. Western gitaren waren ook niet mijn favo op het podium omdat ze feedbacken. Dus... Ik speel al tientallen jaren elektrisch en weet niet beter. Heb ook geen idee wat er op de markt is.

Maar ik zoek dus:
- een klassieke gitaar
- versterkt
- geen of weinig kans op feedback (feedbackblokker)
- bedoeld om slag mee te spelen
- uitversterkt op mijn eigen buizenbakken voor elek. gitaar of wat de priklijst van die dag biedt op het evenement waar we spelen
- of toch een DI-box?
- niet onbelangrijk: een smalle hals. Ik ben bang dat ik kramp krijg (ja ik weet het: oefenen, oefenen, oefenen)
- veul voor wèènig. Waar ik veel geld uitgeef aan al mijn andere spullen wil ik hier niet verder gaan dan € 300,-


Wat slim?
kant en klaar iets kopen
of iets samenstellen? dus zelf een klassieke gitaar zoeken en er een piezo of fishman inbouwen? (hoe duur is zoiets?)


Alvast bedankt voor de reacties

Petur
1 april 2012, 15:41
Ik denk dat je een redelijk groot eisenpakket hebt gezien je budget. Wat is de reden dat je perse geen western wil? Want feedback kun je ook hebben met een spaanse gitaar. Daar heb je ook simpel van die mooie dopjes voor in je klankkast voor, die voorkomen dat. Daarnaast heb ik met mijn western eigenlijk nooit echt last van rondzingen.. En als je slag wilt spelen is de sound, vind ik, vaak toch een stuk beter bij een western gitaar. Als je de gitaar goed wilt versterken doe je dit het liefst met een daarvoor bedoelde akoestische versterker.
Maar ik denk dat je de western misschien nog niet moet wegstrepen, tenzij je daar echt belangrijke argumenten tegen hebt behalve feedback.

Toaster
1 april 2012, 16:54
Ja de reden daarvoor is eigenlijk simpelweg dat ik de partijen moet spelen van een klassieke gitaar...

leoandy
1 april 2012, 18:48
de nylon series van lag hebben een nut van 48/46 mm is redelijk smal voor een spaanse gitaar.
tn66 rond 200 euro
tn100 422 euro
tn200 477 euro
ze hebben allemaal een ingebouwde pickup
verschillende modellen en ze klinken goed naar mijn mening
gr

Toaster
1 april 2012, 18:58
Bedankt voor de tip!

Muzieknono
2 april 2012, 08:08
Ibanez heeft er ook met de hals van een western.
Mvgr. Dirk Jan :B

HenryCrun
2 april 2012, 08:34
Cort CEC-5 of CEC-7 met 45 mm topkam en ondiepe body