PDA

View Full Version : Weer een newbie erbij :)



DutchKarma
31 maart 2012, 16:09
Ikke dus :)

Ik heet Maurice,39, nul gitaar ervaring :) , maar sinds vandaag de (voor mij iig) grote stap gemaakt en een gitaar aangeschaft (Epi LP100, wat me een goede beginner leek).
Ben altijd wel een muziekliefhebber geweest en nu maar eens besloten om echt zelf te leren spelen.
Voornamelijk into (stoner) rock zoals Kyuss, QotSA, Melvins, Fu Manchu, MotorPsycho, Atomic Bitchwax e.d. Maar ook dingen als Pixies, Velvet underground, Velvet Revolver, Black Keys, PJ Harvey en vele anderen :)

Oh ja, heb ook RockSmith (PS3) uit de US besteld , komt volgende week binnen, leek me een heel goede manier om de motivatie erin te houden in het begin.

En uiteraard een fotoje van mijn nieuwe aanwinst :)

Tot ergens in de fora!

https://p.twimg.com/ApUhoP-CIAAY1bi.jpg:large

Brewskie
31 maart 2012, 16:32
Hoi Maurice,
Welkom. Prima starter-gitaar toch ? En naast die Rocksmith neem je geen versterker ? ...zou ik toch wel aanraden, om snel even te spelen, zonder de hele console, tv, audio aan te moeten zetten. Lekker klein buizenversterkertje van 5 Watt ofzo.

Veel plezier op het forum in ieder geval.

DutchKarma
31 maart 2012, 17:23
Ik ben er zeker happy mee ja :) . Mbt versterker , ik heb nu een amp te leen (Line 6 Spider III) maar die is voor tijdelijk , hij gaat me eigenlijk net wat te hard voor in mijn appartement.
Ik zat zelf te denken aan een Orange Crush Pix 20 of 12 of zo'n Roland Cube, iets van rond de 100 eur. zo ongeveer. Vrees dat zelfs een klein buisje toch al wat meer zal zijn (maar misschien ergens 2e hands.. wie weet...)