PDA

View Full Version : Goeiemorgen allemaal!!



TheLargerSound
31 maart 2012, 09:02
Dag allemaal,

Volgens de regels zal ik me eerst eens voorstellen.
Ik ben Johannes en ik woon in België.
Ben al 4 jaar lang met gitaren en muziek bezig. Dit is echt mijn passie.
Ik ben op dit forum gekomen om meer te leren over gears, opnamemethoden en zo veel meer.

Ik maak grotendeels covers van liedjes omdat ik zelf niet goed teksten kan schrijven.
Ik heb wel al 2 originals.
Indien u geïntresseerd bent kijkt u maar eens op mijn youtube account...
http://www.youtube.com/user/TheLargerSound?feature=guide


Grtz
Jo

Duhsjaak
31 maart 2012, 09:58
Hi
Welkom. En dat heb ik gedaan, dat aanklikken.
Leuk! Je hebt al iemand om samen muziek mee te maken en dat is doorgaans leuker dan in je eentje aanmodderen.

Waarom ben je zo bescheten over het zelf schrijven? Vraag eens aan je ouwelui of er nog bewegende beelden zijn uit de tijd dat je leerde lopen. En verbaas je dan over hoe vaak je op je toetertje bent gegaan.

Het is een raar idee dat liedjes schrijven een soort Goddelijke inblazing vereist. Als: God ademt in je oor en dan ineens hoor je al die melodieën die de wereld ontroeren.

ZO werkt het dus echt niet. Neem jezelf voor tenminste 1 keer per week een liedje te schrijven. En als je het minder goed vindt, gooi je het niet weg. Want soms blijkt dat dat een jaar later ineens een heel leuk liedje te zijn. Als je het niks vindt nu, schrijf je gewoon een nieuwe. En nog één. En nog één.

Natuurlijk zijn er honderd dingen die in je hoofd of agenda om voorrang schreeuwen, maar daar trek je je niks van aan. Een liedje schrijf je in een half uur. Dat moet te doen zijn één keer per week. En als je het leuk vindt, ga je het vanzelf vaker doen.

Aan het werk, jongmensch, zou Johnny van Doorn (NL dichter) zeggen. Het lijkt mij verstandig dat ook te doen. Doe je niks, wordt het nooit wat!
Succes!
Vriendelijke groet, Gus

TheLargerSound
31 maart 2012, 10:17
Bedankt Gus
Voor de vele tips.
Eigenlijk heb ik al een heleboel teksten. Maar ze passen nooit bij elkaar, of de zinnen zijn te lang enzovoort enzoverder.
Maar ik zal eens proberen een liedje te schrijven per week en zien hoe het loopt...
Grtz
Jo