PDA

View Full Version : Flying Colors



Orgasmocaster
30 maart 2012, 17:29
Per Twatter:


FlyingColors: FC just entered the chart in The Netherlands. It's #51 in the national album chart and #11 in the Alternative chart. Thank you, fans!

ik neem aan dat jullie als goede gitaarliefhebbers allemaal deze cd hebben gekocht! in ieder geval niet slecht voor een debuut cd zonder enige promotie!

Maar wat een fantastiese plaat!! Geniale muzikanten die ouderwets geniale muziek maken en toch klinkt het fris en modern!! CD Van het jaar!!!

Scopperloit
3 april 2012, 21:08
Inderdaad,

de plaat eens goed beluisterd en moet zeggen dat ik het een fijn album vind om naar te luisteren.
Veel leuke afwisselingen in de nummers en de leadzanger was voor mij totaal onbekend maar hij heeft echt een te gekke stem voor dit soort werk. Natuurlijk zijn het allemaal een stel virtuozen bij elkaar, maar dat ze daarmee ook nog goede muziek weten te maken is niet altijd het geval.

@Orgasmocaster: Fris en modern is precies zoals je het album kunt omschrijven inderdaad.

Aikara
5 april 2012, 15:50
Erg gaaf album inderdaad!

Portnoy, Morse (Steve) en Larue zijn natuurlijk stuk voor stuk absolute wereldmuzikanten, maar ze spelen alle 3 volledig in dienst van de nummers. Waarbij ik vooral Steve Morse uiterst smaakvol vind. De nummers zijn erg van een erg consistent hoog niveau en eigenlijk zit er niet 1 minder nummer tussen. Ook voor mij jaarlijst materiaal (aangezien we nog maar op een kwart zitten houd ik het nog een beetje voorzichtig, maar het is zeker een kanshebber voor de 1e plek). Eigenlijk is dit voor iedere muziekliefhebber een aanrader.

Schijnbaar komt er ook een wereldtoer. Als ze een beetje in de buurt komen ga ik daarbij zijn!

Orgasmocaster
4 mei 2012, 19:41
boooooo!!! wereld tour in september, maar ze spelen niet bij mij in de buurt!!! wel in Tilburg you lucky bastards!!!

https://www.facebook.com/photo.php?pid=91768516&l=27bbc55a47&id=116713035013014

volgens portnoy zou het eerst alleen een europese tour worden omdat Steve Morse het te druk heeft met Deep Purple..

boooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!

Aikara
6 mei 2012, 08:31
Present in Tilburg! Nu al zin in. Kan bijna niet anders dan dat dit een geweldig optreden wordt!

hole
15 mei 2012, 15:09
Ik ga ook naar Tilburg :D yeah. eerste concert in 15 jaar denk ik :D

Orgasmocaster
20 september 2012, 15:33
Vandaag is de dag!! ik ben heel erg jaloers!!!! oh en het wordt ook nog opgenomen voor een dvd/blue ray !!!

Veel plezier lucky bastards!!!!

Harry
20 september 2012, 15:47
geen idee waar het over gaat, maar veel plezier dan maar...

Yngwie79
20 september 2012, 16:46
Was van plan om te gaan, maar ik skip toch maar. Vind ze op youtube niet erg uitblinken. Die Steve Morse moet zijn partijen nog even instuderen, en potverdorie de solo's net als op de cd spelen, die zijn zo goed! De zangert is het live ook nét niet, hoewel al een stuk beter dan de eerste paar shows.

De cd vind ik steengoed hoor ;)

Aikara
20 september 2012, 17:15
Ik ben er wel bij, en ik heb er zin in!

Overigens deel ik je mening wel Yngwie. Morse is op de beelden behoorlijk sloppy. Dat viel me trouwens ook al op tijdens het afgelopen G3 concert. Al houd ik dan weer wel van geimproviseerde solo's. Casey is verder live ook niet de allerbeste zanger. Maar goed, laten we het er op houden dat alle begin moeilijk is en dat ze vanavond behoorlijk op stoom zijn. Bovendien is Portnoy een geweldige drummer om live te zien/horen dus ik heb er alle vertrouwen in dat het vanavond erg de moeite gaat zijn.

Yngwie79
20 september 2012, 17:31
Deze cd was voor mij de eerste kennismaking met Morse in een echte band (zijn solowerk en dregs heb ik nooit begrepen). Was wel onder de indruk, maar die livebeelden... idd te sloppy. Begrijp eigenlijk ook niet hoe dat nu de grote held van Petrucci kan zijn. Maargoed. Gaaf als er een DVD van komt, en we horen de verhalen wel ;)

Aikara
21 september 2012, 12:06
Gisteravond ben ik thuis gekomen van een concert dat zeer de moeite waard was!

Beardfish speel goed en heel strak, hoewel een gedeelte van ons gezelschap de muziek wat te gezocht vond. Ik vond ze goed te pruimen!

Flying Colors was top! Hoogtepunt voor mij was toch Mike Portnoy. Wat blijft hij toch een genot om naar te kijken en wat is hij een heerlijke muzikant! Steve Morse was niet altijd even goed te horen, maar ik vond hem zeker niet zo 'sloppy' als tijdens G3 (maar goed, de moeilijkheidsgraad ligt natuurlijk ook een stuk lager). Casey McPherson is overduidelijk geen Ronnie James Dio of Bruce Dickinson, dus hij komt misschien wat minder overtuigend en af en toe (voornamelijk in het begin) wat zwakjes over, maar hij liet toch wel degelijk zien over een goede stem te beschikken. Dave Larue is een wereldbassist die vrij onopvallend een geweldige partijtje staat te bassen. En Neal Morse is...ja, Neal Morse (en dat is bedoeld als compliment). Alle muzikanten stonden met een hoop plezier op het podium en dat straalde er vanaf. En dat had dan weer z'n weerslag op het publiek wat ervoor zorgde dat de band terugkwam voor een ongeplande tweede toegift. Al met al een topavond. En voor degenen die er niet waren: niet getreurd, er komt een DVD/Blu-Ray ;)

Orgasmocaster
21 september 2012, 15:40
Bedankt voor het verslagje!!! er is inderdaad niemand in de rockbusiness als Neal Morse hahaha... maar hij is fantasties..cheesy maar fantasties!
wat was het 2e toegift??

Aikara
21 september 2012, 21:40
De extra toegift was Space truckin'. Ik kreeg zowaar een deja vu naar het optreden van Star One/Ayreon bijna 10 jaar geleden: Zelfde zaal, ook een 'band op project basis', ook een extra toegift omdat het publiek niet naar huis wilde.

RS-Rik
6 oktober 2012, 21:10
Ik heb de Cd gehoord, erg mooi allemaal, ietsje "popperig" naar mijn smaar virtuoze muzikanten en erg mooie solo's.
Wat me buiten dat opvalt is dat de muziek heel steriel klinkt, allemaal iets te "perfect" uitgebalanceerd en foutloos opgenomen. kweetniet wat het is.