PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Bogner Alchemist



arcane
30 maart 2012, 15:32
Het is niet dat ik op zoek was naar een ander geluid of meer power, maar een extra versterker erbij kan nooit kwaad. Ik was reeds in het bezit van een Fender Hotrod Deluxe white lightning. Daar ben ik meer dan tevreden over. Lekkere clean en een voor mij lekkere overdrive.
De laatste tijd zat ik elke dag op gitaarmarkt en marktplaats te kijken naar het aanbod. Eerst zat ik te denken aan een Engl screamer of thunder. Maar die gedeelde eq voor het clean en overdrive kanaal, dat wilde ik juist niet. Op een gegeven moment zag ik de Bogner staan. Ik kende Bogner eigenlijk maar als boutique merk, en voor mij onbetaalbaar. Maar deze alchemist paste in het budget. Flink wat ingelezen en filmpjes bekeken (die toch eigenlijk allemaal van dermate slechte kwaliteit zijn om een goed oordeel te vellen) en een bod gedaan.
Gisteren een eindje moeten rijden. Na kort over de amp gespeeld te hebben had ik meteen al wel in de gaten dat dit toch wel een erg fijne versterker voor mij is. Lekkere clean en een erg mooi overdrivekanaal. Beide kanalen hebben een eigen eq en ook de extra switches zorgen ervoor dat er flink wat variatie mogelijk is m.b.t. het geluid. Ook zitten er een digitale reverb en delay in die het prima doen. de reverb kan uiteraard niet tippen aan de echte springreverb in mijn Fender, maar komt toch wel in de buurt.
Wat ik ook erg prettig vind, is dat de amp ook op zacht volume lekker klinkt, iets wat de buren wel zullen waarderen. De fender moet toch al wel een stuk harder wil die lekker klinken.
Zondag ochtend is er weer repetitie, ben benieuwd hoe die op hoger volume gaat bevallen en wat de band er van vindt.
Genoeg gelul, foto:
http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/onzin/2012-03-30151726.jpg

Eric van Esch
30 maart 2012, 15:59
Gefeliciteerd! Zijn inderdaad mooie allround versterkers. Ik kijk momenteel ook wat rond voor ideeën en de Bgner Alchemist is mijn referentie amp wat dat betreft. Mijn gitaarleraar heeft er een en ik ken mijn gitaren allemaal ook door die versterker. Zelf zou ik een 212 willen hebben, deze is een 112 toch?

muziekschuur
30 maart 2012, 16:06
Had em kleiner verwacht.... Maar hij is groter dan de fender... Mooi. Klinkt ie ook?

arcane
30 maart 2012, 16:13
@ Eric
jep, dit is de 1*12 versie

@muziekschuur
Hij is inderdaad ook groter dan ik had verwacht. Hij klinkt zeker lekker, maar ik heb het ding nog niet op oorlogsterkte kunnen horen. Dat kan zondag pas.

muziekschuur
30 maart 2012, 16:58
Van harte man. Ziet er mega uit.

Eric van Esch
1 april 2012, 11:03
En hoe beviel hij in de bandrepetitie?

arcane
1 april 2012, 11:58
Helaas ben ik alweer vroeg terug van de repetitie, onze drummer was niet goed in orde en we moesten al na korte tijd weer stoppen.
Maar de versterker heb ik gelukkig dus wel op hard volume goed kunnen testen en ik ben meer dan tevreden over het ding.
Clean blijft heel lang clean en echt heel Fenderachtig, crunch is op hoger volume echt prachtig en het gain kanaal is erg vet. Veel voller dan die van de Hot Rod. Ook als je er flink wat gain indraait wordt het totaal niet modderig.

Dit is een blijvertje. Dat betekent overigens niet dat de Hot Rod de deur uitgaat. Zo kan ik altijd fijn kiezen :) Wat een luxe toch.

Eric van Esch
1 april 2012, 13:58
Jammer van de drummer, maar goed dat hij bevalt! Krijg steeds meer GAS op zo'n Bogner :mmmm:

Hoogie
1 april 2012, 20:17
Fijn dat ie op oorlogsterkte ook goed klinkt. Maar wat vond de rest van de band er van?
Krijg je er een mooie sound uit die bij jullie muziek past?

P.s. Wens de drummer maar beterschap (of had hij te veel gedronken zaterdag).

muziekschuur
1 april 2012, 20:41
Probeer ook eens met een stereo pedaal ervoor om met de ene versterker clean te spelen en de andere in overdrive. Of allebei iets anders qua scheur... Da's erg gaaf vind ik altijd...

arcane
2 april 2012, 13:53
De rest was onder de indruk, het past prima bij de muziek. En ja, hij had veel te veel gezopen. Hij was echt beroerd. Ik was dan ook wel enigszins geïrriteerd.

arcane
2 april 2012, 13:54
Ja dat is zeker gaaf, maar ik ga niet 2 versterkers meezeulen :p

muziekschuur
2 april 2012, 14:07
Nee, dat snap ik. Meer voor opnames enzo. Oh ja.. Ik droom nog van twee vrouwlijke roadies....

Hoogie
2 april 2012, 19:17
En ja, hij had veel te veel gezopen. Hij was echt beroerd. Ik was dan ook wel enigszins geïrriteerd.


Die DRUMMERS ook altijd. Ze kunnen niet eens tegen drank. Ik neem aan dat de bassist wel tegen drank kan.;)

Orpheo
3 april 2012, 12:06
2 combo's tillen is ook niet chill. ik til liever 2 heads en 1 cab dan 2 combo's. het is een keer meer lopen vanuit de auto maar het loopt makkelijker en sneller dan 2 logge combo's. gek genoeg is dan een 412 kast makkelijker te tillen dan een 112 of 212 combo.

anyway, ziet er wel tof uit, dit setje! zal vast te gek klinken ;)

marter544
3 april 2012, 12:47
412 neemt wel veel meer ruimte in. Tillen zelf boeit me nooit zoveel, meer dat alles in één auto past. Die alchemists zijn errug fijn!