PDA

View Full Version : ESP



Thom TK
8 juni 2003, 14:16
Ik heb laatst de ESP Deluxe series gitaren beken, maar wat me opvalt, is dat ze niet heel erg duur zijn, terwijl ze toch duur hout hebben en dure elementen.
Is de kwaliteit van ESp goed (met andere woorden: heb je met een ESP Deluxe een echte topgitaar?)

Soulflyhigh
8 juni 2003, 14:24
volgens mij haal je een topinstrument in huis! Als je kijkt naar zo'n M-1000 die neck-thu, maple body met een maple flamed top albalone inlays en binding is ook gedeeltelijk albalone. De neck is 3 delen maple met een rosewood toets. En dan heb je ook nog een setje EMG 81 scheur elementen en een originele floyd rose Tremolo. Ik denk dat dit dus hele goede gitaren zijn voor de prijs. Een beetje jammer dat ze in NL weer godsgruwelijk duur zijn maar in Duitsland of Belgie kan je er wel aan een komen voor een leuke prijs :)

Thom TK
8 juni 2003, 14:29
hoeveel kost zo'n ESP dan ongeveer in NL?
Trouwens, het is eigenlijk ltd. (foutje van mij).

Soulflyhigh
8 juni 2003, 14:43
Ik had er ook een topic over maar ik heb ze nog niet gevonden in Nederland :-(

SiNiSTRaL
8 juni 2003, 16:53
LTD zitten geloof ik niet emg 81 hoor...die passieve emg-hz volgens mij

Ibanez RuleZ
8 juni 2003, 17:29
in de deluxe series zitten wel emg 81's (zoals de M1000)

Harrald

Anders Destium
8 juni 2003, 17:59
Hebben we het hier over the real deal of over ESP/LTD....

Ik kan zelf een echte ESP moeilijk goedkoop noemen, kwaliteit is wel top maar dat mag dan ook wel :wink:

Soulflyhigh
8 juni 2003, 18:26
Deluxe zijn altijd Ltd's :-D P.s. van ESP hebben ze ook standaard modellen maar die vallen toch nog ff wat duurder uit dan die Ltd's. Ongeveer 1900 pleuro moet je dan rekenen :-(

Anders Destium
8 juni 2003, 20:54
Dat bedoel ik, een LTD is NO WAY een "échte" ESP.

De LTD deluxes die ik ooit heb mogen aanschouwen waren wél stuk voor stuk puike dingen. Zeker waar voor je geld, en je hoeft er geen nieuwe elementen meer in te knallen :)

Soulflyhigh
8 juni 2003, 22:38
Ik zit zelf ook te denk aan zo'n Deluxe LTD maar ik weet nog niet welke. Een M-1000, een Eclipse-1000 (zwart) of een Viper-1000. EC en viper alletwee mahonie body = sweet :-D maar ja het zal nog wel een tijdje duren :-( Eerst eens kijken hoeveel geld ik in de vakantie verdien.

Anders Destium
8 juni 2003, 23:19
Mahonie is wel zwaar hoor....ik heb 2 mahonie axes die allebei 8 kilo wegen :( , maar een tone :D

SomeDude
9 juni 2003, 10:41
Ik heb toevallig een paar maanden geleden zo'n ltd deluxe m-1000 gekocht via het Internet in de USA. Er was daar een aanbieding (terwijl ze daar al goedkoper zijn). Hij was zo'n 700 eur/dollar en 1000 met verzend, invoerrechten enzo. Normaal doet hij zo'n 1000 dollar daaro. Hier in Europa (Duitsland) zag ik hem voor zo'n 1900 euro.

http://www.elderly.com/new_instruments/items/M1000D.htm

Anders Destium
9 juni 2003, 10:44
VETTE SHIT :)

Felici man, dat invoeren wordt inderdaad steeds interessanter nu de dollar steeds meer zakt, zeker als het dáár ook nog een aanbieding is :)

Ibanez RuleZ
9 juni 2003, 11:57
er is maar een ding dat ik er niet mooi aan vind, en dat zijn die inlaybindings bij de neck en headstock. ietsie pietsie overdone. wat mij betreft is een binding niet meer dan een stripje wit geschilderd hout ertegenaan geplakt (en dat vind ik al mooi zat!).

voor de rest: way to go!

Harrald

Soulflyhigh
9 juni 2003, 12:01
ERG Cool ! Congrats man!
Ik had hem ook al zien staan het is inderdaad een erg goede koop voor die prijs. Ik wil binnenkort wel pics zien :-D

Ibanez
9 juni 2003, 14:28
Ik heb toevallig een paar maanden geleden zo'n ltd deluxe m-1000 gekocht via het Internet in de USA. Er was daar een aanbieding (terwijl ze daar al goedkoper zijn). Hij was zo'n 700 eur/dollar en 1000 met verzend, invoerrechten enzo. Normaal doet hij zo'n 1000 dollar daaro. Hier in Europa (Duitsland) zag ik hem voor zo'n 1900 euro.

http://www.elderly.com/new_instruments/items/M1000D.htm
Wat een ubergeile gitaar man!

Soulflyhigh
9 juni 2003, 17:05
B?

maarten
9 juni 2003, 23:18
die donkerrode ec-1000 met quilted maple top oeeeeeh ik weet t bijna zeker dat m gaat worden!! na de versterker.. die moet ff eerst :D

ik vind die zwarte ESP eclipse custom echt nog 1000 keer mooier, maarja die is ook 1000 keer duurder hehe

Soulflyhigh
10 juni 2003, 23:26
Ja die 'echte' ESP's, dus de standard en de custom modellen zijn helemaal niet te betalen :-(

maarten
10 juni 2003, 23:40
achja, de ltd's zijn ook niet al te slecht lijkt me zo, zeker in de deluxe serie

ArpeggioKing
11 juni 2003, 18:48
Iedereen heeft het erover dat de standard en custom modellen van esp zo uber duur zijn. Maar ga maar eens naar Duitsland, hier vind je echt goedkope ESP's hoor!

Ik zelf heb ook een ESP 'standard" voor maar 1300 euro bij musik produktiv gehaald. Echt ubergeile gitaar met extreme kwaliteiten.

Marijn.

wimmeltje
13 juni 2003, 10:17
Heej even wat meer over gitaren in de US kopen en dan hier naartoe halen. Voor mij is het erg interessant om PRS gitaren hier naartoe te halen. Ik zag dat ze bij eldery.com erg goedkoop waren. ongeveer de helft als wat ik voor die van mij heb betaald. Ik was nog even verder opzoek geweest, maar in duitsland zijn ze ook goedkoper maar nog lang niet zo goedkoop als in US. Weet iemand misschien hoeveel % invoerrechten je moet betalen over een product en wat ongeveer de vervoerskosten zijn??

maarten
13 juni 2003, 10:53
gelukkig heb ik een oom in amerika die nog wel eens hierheen komt.. vewwy handy als ik een gitaartje wil :)

Ibanez RuleZ
13 juni 2003, 11:29
Heej even wat meer over gitaren in de US kopen en dan hier naartoe halen. Voor mij is het erg interessant om PRS gitaren hier naartoe te halen. Ik zag dat ze bij eldery.com erg goedkoop waren. ongeveer de helft als wat ik voor die van mij heb betaald. Ik was nog even verder opzoek geweest, maar in duitsland zijn ze ook goedkoper maar nog lang niet zo goedkoop als in US. Weet iemand misschien hoeveel % invoerrechten je moet betalen over een product en wat ongeveer de vervoerskosten zijn??

zoekfunctie!!!!

ok, ik zal mijn hand over mn hart halen:

kosten: shipping, ongeveer 100 euro. tel dit bij je aankoopsom op en gooi er 22,2 procent aan invoerrechten en belasting overheen en je hebt je prijs.

Harrald

Soulflyhigh
13 juni 2003, 12:51
Mahonie is wel zwaar hoor....ik heb 2 mahonie axes die allebei 8 kilo wegen :( , maar een tone :D
Hou je die tone nog wel een beetje over met die actieve EMG scheur monsters? Beetje een amateurvraag maar ik heb nog nooit op een gitaar met actieve EMG's gespeeld

Thom TK
13 juni 2003, 14:41
achja, de ltd's zijn ook niet al te slecht lijkt me zo, zeker in de deluxe serie

Die ESP ltd. serie doet eigenlijk niks onder voor de echte ESP, hoor.
Bij de Guitarstore zeiden ze dat tenminste.

Soulflyhigh
14 juni 2003, 17:00
Dat heeft volgens mij het meest met afwerking te maken.

ThePainMachine
14 juni 2003, 22:11
Als je toch 1900 euro zou uitgeven.. dan kan je beter je eigen gitaar laten maken bij ECD in de U.S.A. www.extremecustomdesign.com (oude gitaar bouwers van B.C. Rich)
Ik heb er zelf ook een laten maken naar mijn eigen wensen, ook neck thru, mahony etc.
Je kan ook je eigen vorm en kleur bepalen, hoe lang je de neck wilt hoeveel frets en ga zo maar door. En dan ben je ongeveer 1550 euro kwijt. Met mijn vorige band hadden wij een endorsement van ESP. En ik moet eerlijk zeggen dat het wel een goeie gitaar is maar het mist toch iets.

Anders Destium
14 juni 2003, 22:44
Mahonie is wel zwaar hoor....ik heb 2 mahonie axes die allebei 8 kilo wegen :( , maar een tone :D
Hou je die tone nog wel een beetje over met die actieve EMG scheur monsters? Beetje een amateurvraag maar ik heb nog nooit op een gitaar met actieve EMG's gespeeld

Met EMG's own je zelfs met een crappy Epi, dus met een flinke mahonie gtaar zeker :) Actieve EMGelementen hebben een output die met passieve elementen niet bereikbaar is, daarom vinden veel mensen ze karakterloos...de meeste mensen die EMG's hebben bestrijden dit, vooral als je hout hebt als mahonie of aan het andere uiterste alder zal je dit altijd blijven horen. Mahonie klinkt erg warm, sommige mensen noemen dit modderig, maar daar heb je met vette elementen niet zo'n last van. Met alder heb je een fel en direct geluid, combineer dit met EMG's of iets dergelijks en je zit snel over de top qua schelheid...

Soulflyhigh
15 juni 2003, 13:25
Thanks Anders :wink:

Soulflyhigh
16 juni 2003, 10:29
Alle ESP/LTD deluxe series zijn van mahonie vaak met een maple top. Behalve de M-1000 die is van maple met een maple top. Misschien even rekening mee houden...