PDA

View Full Version : speaker omzetten



Clunk
8 juni 2003, 14:09
oke, ik heb een kleine animal bas-combo van 37 watt.
nu wil ik er een 70 watt speaker ingooien, omdat dat ding me b niet trekt, en das ruk. ik heb een box, van me stereo, een 2weg, dus een tweeter, en een grote speaker. samen 70 watt op 6 ohms, staat er, misschien moet ik nog checken of die speaker los ook 6 ohms is, dat weet ik niet.

die combo zit een 8 ohms speaker in.
mijn vraag: kennik mn versterkertje over mn 70 watt speaker zetten?
waarom wel/waarom niet?

Clunk
8 juni 2003, 14:19
hij is dus 6 ohms.. die speaker... oke,

bathmutz
8 juni 2003, 18:46
misschien een voor de hand liggende oplossing maar koop gewoon een goede basversterker. anders blijf je altijd kloten met hifispeakers enzo.

tweedehands is veel te krijgen. check www.marktplaats.nl of hier bij gitaarnet.

het allerbeste verder,

:cool: BathMutZ :cool:

Clunk
8 juni 2003, 20:59
mwah, kheb et vanmiddAG omgegooid.. maar t hielp niets..

en tiz maar voor thuis.. dus als ik een stack koop binnekort dan komt mn Kustom combo installatie bij mij thuis te staan :D zullen de buren blij mee zijn :P

basswasp
9 juni 2003, 18:01
Waarom vraag je dit als je toch zelf gaat liggen prutsen?

Hifi-spullen in je basinstallatie gebruiken is niet slim omdat die dingen er niet voor gemaakt zijn om erg veel lage tonen aan te kunnen. Dit was ook nog eens niet slim omdat je je versterker had kunnen slopen, versterkers hebben namelijk altijd een minimum impedantie nodig, wanneer deze bij 8 ohm lag en je er een 6 ohm speaker aan hangt was ie kapot geweest.

Clunk
9 juni 2003, 18:43
goh.. hebbik mazzul :D
denk ik toch dat ie 8 ohms was.. maar het werkte wel. .alleen net zo crappy als met die hi-fi (me aars) speaker erin :D

De Teng
10 juni 2003, 14:02
Tja.. vind je het gek? Koop een secondhand losse speaker met de goede impedantie, zo duur is dat ook weer niet, dan heb je er al veel meer lol van.

AllodoX
10 juni 2003, 14:51
Kijkshop.. subwooferspeakertje van een crapmerk -> 30euro.. prima geluidje :)

Clunk
10 juni 2003, 15:33
ken je die gewoon erinstouwen?
:D koel.. dus zon subwoofer kopen, en dan die box gewoon onder me versterker zetten?

Laus
10 juni 2003, 17:35
die hifi speakers trekken dat laag niet. ook zul je ontzettend veel hoog moeten bijdraaien. het klinkt gewoon dof en leeg. wat je wil kan wel, maar koop dan wel een speaker die geschikt is voor bas.

maar je combotje heeft een kleine inhoud, dus veel meer laag dan je nu heb zul er waarschijnlijk nooit uitkrijgen. de amp trekt dat ook niet. Gewoon het dingetje wat zachter zetten en dichtbij gaan zitten spelen. Dan is het zeer goed te doen. (op die manier vindt ik mijn TB30je nog best acceptabel warm klinken.)