PDA

View Full Version : Taylor Expression system vs. Fishmann system



Venlonaer
29 maart 2012, 23:54
Ik heb hier al verschillende verhalen over gelezen op het net. Met het ES is het: of je houdt ervan of je hebt er een hekel aan. Ik ben van plan een 814CE aan te gaan schaffen en wilde toch graag nog jullie meningen op het gebied van deze systemen horen. Alle voors en na's?

Harald
30 maart 2012, 08:50
Ik heb wel eens een gitaar geprobeerd, waarvan het ES enorm ruistte. Op zich vind ik de klank ervan goed. Dat soort problemen scheen (toen iig) vaker voor te komen. Maar, net als een Fishman systeem, het is niet precies jouw gitaar, maar dan harder. Fishman klinkt als een piezo, het ES doet me nog het meest denken aan de EMG pickups die ik in een elektrische gitaar heb zitten. Eerder een magnetische pickup sound, maar erg clean, gebalanceerd. Jouw gitaar, maar harder, met een pickup heb ik dat nog niet gehoord. Heb een fishman blender systeem in één van mijn gitaren zitten. Praktisch goed bruikbaar, maar ik prefereer het systeem dat in mijn Maton zit, met veel minder regelmogelijkheden.

Alle pickup systemen klinken ook iets anders. Uiteindelijk bepalen jouw oren, en jouw smaak.

Fenderfan
30 maart 2012, 12:36
ik heb een salvador cortez cs-240 met fishman.
http://salvadorcortez.com/brochure/Salvador_Cortez_brochure.pdf

Dit systeem is zeker aan te raden. Klinkt als een zonnetje. De tuner is niet voor de precieze pieten, maar ik gebruik hem alleen voor de e. Rest op oor.

-Martijn-
30 maart 2012, 13:06
Is die Taylor dan ook zonder het ES te krijgen? Als ik voor zo'n bedrag een gitaar kocht zou ik toch vooral kijken naar hoe ie akoestisch klinkt. Als je ooit niet meer tevreden zou zijn over het expression system kan je er altijd nog iets anders inbouwen. Relatief gezien is dat maar een klein beetje duurder, en je kan het dan eventueel ook nog mengen met het signaal van het ES.
Salvador Cortez maakt alleen nylonsnarige gitaren, dat lijkt me moeilijk te vergelijken.

Venlonaer
30 maart 2012, 13:30
Nu het ging mij meer om de tweedehands aanschaf. Ik heb een mooie 814CE gezien en daar ga ik volgende week naar kijken. Met Fishmann systeem (dus een ouder model). In ieder geval alvast dank voor jullie input!

Fenderfan
31 maart 2012, 21:51
Salvador Cortez maakt alleen nylonsnarige gitaren, dat lijkt me moeilijk te vergelijken.

Is niet moeilijk te vergelijken. Ging om het systeem van Fishman. Niet om de gitaar.
De micro van fishman brengt de klank van de gitaar goed/zuiver naar voren. Doet het bij een steelstring ook.

Eko
1 april 2012, 18:51
Regelfunctie zit niet voor niets op een amp. Daarmee kun je de 814 laten klinken zoals je wilt als je live speelt. Geen zorgen de Fishmans zijn goed,de Taylor zeker ook.