PDA

View Full Version : feedback van vox ac15(c1) gebruikers gevraagd.



thekid
29 maart 2012, 16:44
Heyla

Ik vertrek zaterdag naar musicstore en zag dat de voxen ac15's niet al te duur waren.
Maar nu wil ik weten van mensen die hier ervaring mee hebben of ze enig goed zijn.
Ik heb momenteel een twin reverb(met de nodige troubles) en zoek dus iets low wattage.

Ik zelf zou ze breed inzetten maar zoek het in de richting pop/rock, rockabilly, blues.
ook staat er een blue versie iemand hier ervaring mee?

Ik heb wel wat opgezocht maar ik kom variable antwoorden tegen.

humbucker
29 maart 2012, 20:14
Beter zoeken dan! Is al erg veel over geschreven :) goeie amp, maar compleet iets anders dan een twin... Blue erin vind ik zeker de moeite waard, maar zelfs met een greenback klinken ze super, dus dat is smaak :) voor de stijlen die opnoemt is een ac15 zeker geschikt. Spatje clean haal ik op bandvolume niet, maar dat vind ik absoluut geen probleem!

thekid
29 maart 2012, 20:56
Die clean kan dan perfect van de twin komen eventueel. maar een lekkere crunch is zeker niet mis. spreken we over optredens in een cafeetje of al grotere zalen?

Mitch
29 maart 2012, 22:40
De AC15C1 is er toch niet meer met Blue?

humbucker
30 maart 2012, 10:14
Die clean kan dan perfect van de twin komen eventueel. maar een lekkere crunch is zeker niet mis. spreken we over optredens in een cafeetje of al grotere zalen?

Gewoon repetitie niveau, al ligt dat bij ons redelijk hoog... Met die twin erbij voor clean en de AC15 voor crunch heb je wel een super lekker setje dan.

Let wel:
Ik heb destijds voor een 1x12 gekozen, maar moest ik het nu opnieuw doen zou ik zeker de 2x12 nemen, die bestond toen nog niet. Dat geeft, zeker in een band, een pak meer spreiding en druk. Zeker als je de versterkers niet laat uitversterken heeft dit toch wel z'n voordelen.

humbucker
30 maart 2012, 10:18
De AC15C1 is er toch niet meer met Blue?

Oeps, nee inderdaad, heb het net even gecheckt. Enkel de handwired AC15 kan je nog krijgen met een Blue, al de rest is greenback :)

Mitch
30 maart 2012, 10:29
Van de CC1x kan ik zonder te spammen (hij is in principe verkocht) zeggen dat -ie écht lang clean kan, ook met een harde drummer. Gewoon volume niet hoger dan 9 uur en de master open trekken. De CC1 met die draak van een Wharfedale heb ik nooit op oorlogsvolume gehoord, maar die klinkt op lager volume al rafeliger. De nieuwe C-serie lijkt tot nu toe minder lang clean te blijven dan de CC serie, maar dat kan ik niet 100% zeker zeggen.

RobertoL
30 maart 2012, 11:07
Ik heb sinds een maand een AC15C1. Ben er zeer tevreden mee. Als je op het 'normal' kanaal speelt blijft hij heel lang clean (tot 9/10 uur) en je kan hem dan met de masterknop harder zetten. Ik denk dat je hem voor jouw muziekstijl wel kan gebruiken.

thekid
30 maart 2012, 19:28
Oke ik denk dat ik hem morgen dus wel meebreng. en dan de gene met 1 en de gene met 2 speakers eens deftig testen, is er echt zoon verschil in?
En met de blue bedoelde ik de (nieuwe?) limited edition, is gewoon een blauwe vox ac15 ik weet ook niet goed wat er anders aan is dan de kleur maar morgen ook eens uitgebreid testen. en inderdaad ik denk ook wel dat hij goed is voor de muziek die ik maak maar het zal wel zoeken zijn. en wat pedaaltjes uitzoeken. over die pedaaltjes gesproken, de ene zegt dat ze zeer kieskeurig zijn en andere zeggen dat ze nagenoeg alles aanpakken. wat klopt hier van?

Mitch
31 maart 2012, 10:03
O, de blauwe buitenkant :seriousf: Heerlijke spraakverwarring. Met 'blue' wordt eigenlijk meteen gedacht aan de Celestion Alnico Blue speaker, die een klassieker is voor Vox AC's. Maar inderdaad, deze blauwe editie is gewoon een leuk buitenkantje, net zoals ze ook een tijdje een rode hebben gehad.

thekid
1 april 2012, 20:08
Oke verslagje: dus gisteren naar music store gereden, effe zeggen de moeite om eens te komen maar nu ook gene stoef. Eerst alle afdelingen eens bekeken en wat lopen geilen op de gitaren en vooral op de custom shops ;) . Na de middag de vox ac15 gaan opzoeken en testen. Man man wat een prachtig ding dat clean met dat randje is geweldig, dus ik was verkocht en al helemaal toen ik hoorde dat ik hem voor 499 kon hebben. Opladen en meenemen dus, allez dat was toch de planning, tot ik aan de kassa kwam en bleek dat ik daar met mijn belse bankkaart niet kan betalen blijkbaar. Grote domper op de feestvreugde, maar ik ben nog eens buitengeweest he:-) . En nu opzoek naar eentje dichter bij huis of eentje bestellen he.

humbucker
1 april 2012, 22:31
Bizar! Ben er 2 weken geleden nog geweest en m'n KBC kaart werkte gewoon hoor.. Mss iets met limieten ofzo? Had ik ook aan de hand toen ik m'n Gretsch kocht vorig jaar, en dan in België nogwel! . :)


Ben je nu voor de blauwe versie gegaan trouwens?

thekid
1 april 2012, 22:46
nee niet de blauwe, net dezelfde alleen andere kleur. Ja en we dachten eerst ook limieten tot ze probeerden het bedrag te verkleinen en dat ging ook niet.

Maar heb al gezien dat ze bij de keymusic nog goedkoper staan dan in musicstore. maar ik denk dat ik toch voor de versie met twee speakers ga gaan. zijn deze luider of geven ze gewoon meer spreiding van geluid?

thekid
4 april 2012, 17:42
ik ga even hier nog wat bij posten omdat ik het de moeite niet von dom een nieuw topic te openen. Ik heb een vox ac15 twin besteld bij een belgische winkel. deze komen ze morgen leveren. nu belden ze daarstraks met de vraag of ze een andere doos mochten geven want dat de originele er niet meer was. ik zei in eerste instantie dat dat oke was en reageerde er verder niet op en legde de telefoon op. Na wat minuten kwam bij mij de vraag hoe dat kan als het een nieuwe zou zijn, en rees de vraag of het hie rniet over een toonzaal model zou gaan. dus belde ik terug en eigenlijk kwam het er op neer dqt deze even (ze zeiden van 17 maart) in de winkel stond, en omdat ze de originele doos niet hadden ze hem morgen persoonlijk kwamen leveren. ze verzekerde me ook wel dat hij in nieuwstaat is enzo maar dit is natuurlijk een kwestie van eerst zien dan geloven he. maar wat vinden jullie hiervan en is hij het da wel waard om de volle pot van 666 euro te betalen (welke al wel betaalt zijn)?