PDA

View Full Version : Diago 18V adapter probleem



Nielsje
29 maart 2012, 12:43
Onlangs heb ik een Diago 18V adapter gekocht. M'n bedoeling was om DLS op 18V te laten draaien, wat ongeveer een half uurtje lukte. Nadat ik hem na een tijdje weer had aangesloten, bleek het ding ineens niet meer correct te functioneren. Het leek haast wel alsof het pedaal minder spanning kreeg dan normaal, gezien z'n output lager was (pedaal deed het wel). Doormeten leverde dat m'n Powerall gewoon 9,iets V gaf, en met verdubbelaar zat ik op 17,8V. Nou is m'n multimeter ook niet alles meer, maar hij verdubbelt de spanning wel gewoon.

Iemand een idee waar het aan kan liggen, voordat ik hem terugstuur als defect?

Bernardduur
29 maart 2012, 15:01
Waarop baseer je dat de unit kapot is?

Nielsje
29 maart 2012, 15:06
Nou, dat weet ik dus niet precies. Hij verdubbelt de spanning, zoals hij hoort te doen.

Maar zodra ik hem aansluit op m'n dirty little secret (die zowel op 9V als 18V kan draaien), halveert de output juist.
Dat, terwijl hij juist mee headroom zou moeten hebben.
Op 9V doet m'n DLS het nog prima, dus ik vermoed niet dat deze defect is.

Het vreemde is dat de Diago z'n werk eerst wel deed, en na een paar keer testen met en zonder het ding werkt het ineens niet meer correct.

Johannes
29 maart 2012, 16:13
Die powerall is een schakelende voeding, geen idee hoe die werken met verdubbelaars. Ik weet wel dat schakelende voedingen regelmatig voor problemen zorgen, sommige pedalen werken helemaal niet met die dingen.

Nielsje
29 maart 2012, 16:21
Dat klopt, ik gebruik het ding al jaren zonder problemen.
De voeding die Diago zelf aanbiedt is overigens ook een schakelende voeding. Als de verdubbelaar werkt met de Diago voeding, dan zie ik niet in waarom deze niet zou werken met de Powerall. Vreemd is gewoon dat 'ie het eerst wel deed, en nu niet meer.

Heb het ding overigens inmiddels op de post gegooid, laat de leverancier het probleem maar oplossen.