PDA

View Full Version : Welke elektrische gitaar kopen?



Masterpro
29 maart 2012, 12:31
Hoi,
Ik speel al meer dan 5 jaar gitaar (waarvan een aantal jaar niet regelmatig geoefend..)
Maar ik wil een nieuwe elektrische gitaar. Ik heb nu een eenvoudige Ibanez starter gitaar die samen met een versterker in een pakket €300 kostte.

Ik speel vooral muziek van de Red Hot Chili Peppers. In iedergeval in die stijl.

Mijn budget ligt rond de €500-€600. Weet iemand een leuke gitaar?

Alvast bedankt!

Mr.Fingers
29 maart 2012, 12:43
http://images.piens.be/fender/Fender_60s_Classic_Player_Stratocaster_RW_3_Color_ Sunburst.jpg

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Fender-Classic-60s-Stratocaster-RW-3-Tone-Sunburst-Gigbag/art-GIT0000020-006

STEENgoede gitaar (okee, Made in Mexico, maar wel met de hardware van de American Vintage reeks (en dezelfde hals)). De gemiddelde Classic-strat veegt de vloer aan met de gemiddelde USA Highway One of Standard. En al helemaal met de Mexican Standard.

Jasper.
29 maart 2012, 12:45
Heb je al een goede versterker? Of moet die ook bij het budget in? In dat geval kun je ook London City overwegen. Goede strats voor weinig geld.

Masterpro
29 maart 2012, 12:52
Ik heb geen goede versterker. Maar is een roland cube 20 watt goed? Want ik heb over een maand of twee €900 ongeveer. Dus dan zou ik dat en een gitaar kunnen kopen..

Masterpro
29 maart 2012, 13:25
Is een Telecaster USA Special goed? Als ik die voor zo'n 900 koop. (Moet ik wel heeeeeel hard om geld zeuren :P )

Mr.Fingers
29 maart 2012, 13:30
je betaalt veel voor het "Made in USA" stickertje... Ik ben er geen fan van.

Masterpro
29 maart 2012, 13:45
Maar een fender is wel de beste optie?
Welke winkel zou ik het beste kunnen gebruiken in omgeving Leiden?

humbucker
29 maart 2012, 13:56