PDA

View Full Version : Welke elektrische gitaar kopen?



Masterpro
29 maart 2012, 12:31
Hoi,
Ik speel al meer dan 5 jaar gitaar (waarvan een aantal jaar niet regelmatig geoefend..)
Maar ik wil een nieuwe elektrische gitaar. Ik heb nu een eenvoudige Ibanez starter gitaar die samen met een versterker in een pakket €300 kostte.

Ik speel vooral muziek van de Red Hot Chili Peppers. In iedergeval in die stijl.

Mijn budget ligt rond de €500-€600. Weet iemand een leuke gitaar?

Alvast bedankt!

Mr.Fingers
29 maart 2012, 12:43
http://images.piens.be/fender/Fender_60s_Classic_Player_Stratocaster_RW_3_Color_ Sunburst.jpg

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Fender-Classic-60s-Stratocaster-RW-3-Tone-Sunburst-Gigbag/art-GIT0000020-006

STEENgoede gitaar (okee, Made in Mexico, maar wel met de hardware van de American Vintage reeks (en dezelfde hals)). De gemiddelde Classic-strat veegt de vloer aan met de gemiddelde USA Highway One of Standard. En al helemaal met de Mexican Standard.

Jasper.
29 maart 2012, 12:45
Heb je al een goede versterker? Of moet die ook bij het budget in? In dat geval kun je ook London City overwegen. Goede strats voor weinig geld.

Masterpro
29 maart 2012, 12:52
Ik heb geen goede versterker. Maar is een roland cube 20 watt goed? Want ik heb over een maand of twee €900 ongeveer. Dus dan zou ik dat en een gitaar kunnen kopen..

Masterpro
29 maart 2012, 13:25
Is een Telecaster USA Special goed? Als ik die voor zo'n 900 koop. (Moet ik wel heeeeeel hard om geld zeuren :P )

Mr.Fingers
29 maart 2012, 13:30
je betaalt veel voor het "Made in USA" stickertje... Ik ben er geen fan van.

Masterpro
29 maart 2012, 13:45
Maar een fender is wel de beste optie?
Welke winkel zou ik het beste kunnen gebruiken in omgeving Leiden?

humbucker
29 maart 2012, 13:56
Jip, een strat of tele. Verder zou ik het niet gaan zoeken. Klinkt allebei anders, dus gewoon goed gaan testen. Ik zou voor ofwel die classic player (heb je ook tele's van) ofwel een roadworn gaan. Met name de tele's van die laatste zijn over het algemeen erg goed!

Mr.Fingers
29 maart 2012, 13:58
kijk eens naar de tweede post ;)

Masterpro
29 maart 2012, 14:15
Ik ga bij de music all in kijken voor die jij had gepost mister fingers.

Hij lijkt trouwens erg op de gitaar waarme John Frusciante vaak optrad. Alleen dan zonder houtschade ofzo :P

Mr.Fingers
29 maart 2012, 14:17
klopt, daarom had ik'm ook gepost. Frusci speelt op een 1962 strat, en dit is de rechtstreeks afgeleide daarvan.

Masterpro
29 maart 2012, 14:19
Ik vind hem echt vet. Dankje voor die link :D
Nog even een vraag over een versterker: Ik treed niet op, maar ik zou wel wat distortion effecten willen enzo. Iemand zei dat mijn versterker helder geluid had, maar dat ik een effectenpedaal zou moeten kopen.
Ik ga niet 150 euro per pedaal uitgeven. Maar is er gewoon een ding met effecten die je voor een niet te hoge prijs kan kopen?
Of kan ik het beste een roland cube 20 kopen?

Masterpro
29 maart 2012, 14:27
Ik heb niet zo een verstand van gitaar onderdelen. Maar wat is hier nou beter aan? http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Fender-60s-Classic-Player-Strat-RW-3-Tone-Sunburst/art-GIT0009067-000?recId=8640d39c-f6ad-4456-b906-959358e37249&campaign=EPOQ

humbucker
29 maart 2012, 15:02
Die heeft een andere brug (2 punts ipv 6 punts) en zou daardoor iets stabieler zijn. Dat is onzin in mijn ogen, 6 punts bruggen krijg je ook perfect stabiel mits de juiste afstelling. Daarnaast heeft de Classic Player ook andere pickups dan de Classic, dacht ik. De radius van het fretbord is wat vlakker, waardoor je minder snel snaren 'dood' bendt en de frets zijn ook wat groter.

Kortom "Classic" +/- 100% kopie van een strat uit 1962. "Classic Player" zelfde basis, maar iets modernere features en feel.

Masterpro
29 maart 2012, 15:03
Maar zou jij voor de moderne features en feel de duurdere nemen?
En zijn deze gitaren in Nederland uit te proberen?

En weet jij of ik genoeg zou hebben aan een cube 20 versterker (Roland)?

Masterpro
29 maart 2012, 15:05
Dit is dezelfde denk ik.

http://www.musicallin.nl/musicallin/shop/product/18288/Fender_Classic_Player_60s_Stratocaster
Klopt dat? En heeft er iemand met musicstore.de ervaring?

muziekschuur
29 maart 2012, 17:07
Fender Mustang serie kan aan je computer en er zitten zoveel effecten in, ga je nog lang mee kunnen spelen. Tevens zit er een sequencer bij. Dus je kan meteen via je combo ook drums enzo mee laten spelen. Kun je keigoed oefenen.

Masterpro
29 maart 2012, 19:39
Ik ga een tijd doorsparen denk ik. Want het zal denk ik een ongelofelijk verschil geven als ik een gitaar van €1500 en een versterker van €700 koop.

Guitar GoD
29 maart 2012, 19:56
natuurlijk, maar vind je dat niet een veel te grote stap? een goede gitaar hoeft geen 1500 euro te kosten hoor ;)

Masterpro
30 maart 2012, 10:17
Maar als ik het in 1 keer goed koop heb ik het voor een heleboel jaar..

petpas
30 maart 2012, 10:30
Kerel als je een gitaar zoekt moet je niet op een forum naar meningen vragen want dan krijg je info over wat de ander in een gitaar zoekt. Ga gewoon naar een gitaarboer en test de vele modellen en merken uit. Ga een paar uur zitten en speel op alles wat ze hebben staan. Je zult dan misschien niet het model of merk kopen wat je in gedachten had maar wel de gitaar die je hart veroverd heeft. En met zon gitaar ga je dan veel meer plezier hebben in t spelen.

Ik had vorig jaar mijn zinnen gezet op een fender custom shop en ben na 2 uur proberen naar buiten gelopen met een PRS omdat die ene gitaar van alle modellen/merken die ik gespeel heb mijn hart veroverd heeft.

Mijn tip is dus ga testen.

Larss
30 maart 2012, 11:29
Wat petpas zegt is helemaal waar. Begin dit jaar ging ik met het idee eens te gaan kijken tussen de SG's of LP's, ben uiteindelijk op een Telecaster uitgekomen. Hier had ik helemaal nog niet aan gedacht. Telecasters vond ik nooit zo bijzonder, maar ik ben er nu ziels gelukkig mee. Gewoon gaan proberen dus!

Als je ιcht alles wil proberen, maak er een uitstapje van naar bijvoorbeeld de Music Store in Keulen. Een eind rijden, maar heb er een dag heerlijk vanalles en nog wat proberen.

Masterpro
30 maart 2012, 15:12
Oke. Een dagje gitaren proberen dus :P