PDA

View Full Version : Opzoek naar de ultieme slaapkamer Amp!



pannekoek
29 maart 2012, 10:05
Hallo iedereen,


De laatste tijd speel ik vrijwel geen gitaar meer. Ik vind het dan ook zonde om zo een grote versterker op m'n kamer te hebben, de marshall jvm410h gaat dus de deur uit. Ik speel ook niet meer in een band omdat ik daar geen tijd voor heb, dus een leuk klein versterkertje is voldoende!

Verder heb ik nog een Roland Cube 30x staan. Leuk dingetje maar ik zoek eigenlijk iets leukers, want ik ben niet helemaal kapot van het geluid.
Geld speelt in principe geen rol, maar ik zat te denken aan een budget van 150-300 euro. Ik denk dat ik daarmee een prima versterkertje kan kopen. Maar als het ''moet'' mag het ook eens stuk duurder/goedkoper zijn.

Ik speel veel verschillende stijlen muziek. Fleetwood mac, jimi hendrix, zakk wylde, Guns n Roses, dream theather, Killswitch engage, Metallica, Alter Bridge, Avenged sevenfold en zo nu en doen wat popnummers.

Een goede hardrock/metal geluid is dan ook een must aangezien ik dat 85% van de tijd speel.

Verder heb ik nog qua effecten thuis staan:

- Boss DD-7 Delay
- EHX Kerry king 10 bands equalizer
- RMC 2 wah
- Line 6 pod x3 live (ik hou niet van de distortion sounds, klinkt veel te digitaal)

en de gitaren waar ik op speel:

- Gibson les paul VOC custom met Seymour duncan blackouts
- Jackson Demmelition king v met Seymour duncan blackouts
- Epiphone les paul zakk wylde met EMG 81/60
- Epiphone DOT

Tot nu toe heb ik op het oog:

- Fender mustang series II of III, het verschil daartussen weet ik niet precies.
- Line 6 Spider IV?


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groeten,

Stephan

Mr.Fingers
29 maart 2012, 10:38
http://cdn.mos.musicradar.com/images/Product%20News/Guitar/april11/new-marshall-class-fives-460-100-460-70.jpg

Marshall Class 5

muziekschuur
29 maart 2012, 10:48
http://a1.images6.thomann.de/pics/prod/240318.jpg

VHT special 6 head met bijbehorend 1x12 cabinet. Daar kun je op bassen en gitaarspelen en is een heel simpel single ended topje.

Het topje kost rond de 110 euro.

Het topje is ook zo gemaakt dat je eventueel zelf wijzigingen aan kan (laten) brengen.


http://www.youtube.com/watch?v=0PZ_L0BuPz4

smullie
29 maart 2012, 10:52
Hallo iedereen,


De laatste tijd speel ik vrijwel geen gitaar meer. Ik vind het dan ook zonde om zo een grote versterker op m'n kamer te hebben, de marshall jvm410h gaat dus de deur uit. Ik speel ook niet meer in een band omdat ik daar geen tijd voor heb, dus een leuk klein versterkertje is voldoende!

Verder heb ik nog een Roland Cube 30x staan. Leuk dingetje maar ik zoek eigenlijk iets leukers, want ik ben niet helemaal kapot van het geluid.
Geld speelt in principe geen rol, maar ik zat te denken aan een budget van 150-300 euro. Ik denk dat ik daarmee een prima versterkertje kan kopen. Maar als het ''moet'' mag het ook eens stuk duurder/goedkoper zijn.

Ik speel veel verschillende stijlen muziek. Fleetwood mac, jimi hendrix, zakk wylde, Guns n Roses, dream theather, Killswitch engage, Metallica, Alter Bridge, Avenged sevenfold en zo nu en doen wat popnummers.

Een goede hardrock/metal geluid is dan ook een must aangezien ik dat 85% van de tijd speel.

Verder heb ik nog qua effecten thuis staan:

- Boss DD-7 Delay
- EHX Kerry king 10 bands equalizer
- RMC 2 wah
- Line 6 pod x3 live (ik hou niet van de distortion sounds, klinkt veel te digitaal)

en de gitaren waar ik op speel:

- Gibson les paul VOC custom met Seymour duncan blackouts
- Jackson Demmelition king v met Seymour duncan blackouts
- Epiphone les paul zakk wylde met EMG 81/60
- Epiphone DOT

Tot nu toe heb ik op het oog:

- Fender mustang series II of III, het verschil daartussen weet ik niet precies.
- Line 6 Spider IV?


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groeten,

Stephan
De Mustang series blijken een goede keuze te zijn als je op de reviews hier afgaat.
Ik heb daar natuurlijk niet naar geluisterd en ben voor de Peavey Vypyr gegaan omdat ik de manier van instellen van de effecten en ampkeuze een pak intuďtiever vond.
Ik heb de mijne (Vypyr 75) tweedehands voor 170€ kunnen kopen...

Stop het in je lijstje van te bekijken amps... ;) Zeker de moeite waard.

iWishmaster
29 maart 2012, 11:16
Dit is toch echt een kwestie van de muziekwinkel in en testen ... Laag volume is lastig. Persoonlijk luister ik bij extreem laag volume liever naar mijn pod of roland cube over de koptelefoon dan welke buizenbak dan ook.

Exi
29 maart 2012, 15:34
Mustangs zijn leuke versterkers.
Maar omdat je ook al "pendalen" hebt, is zo'n Marshall Class 5 ook misschien wel erg leuk. (Met eventueel nog een overdrive of distortion ervoor)

pannekoek
29 maart 2012, 15:47
Voorlopige amps die op mn lijstje staan zijn:

- Marshall MG 50 (C)FX
- Fender Mustang III
- Blackstar HT-5
- Line 6 Spider IV 75-112
- Peavey Vypyr 75?

HaroldA
29 maart 2012, 15:59
Marshall 50th anniversary series 1 watt ampjes. :ok:

http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=33

pannekoek
29 maart 2012, 16:14
Ik ben best verrast door de mogelijkheden en geluiden van de Peavey Vypyr. Welke winkels omgeving Almere of utrecht verkopen deze? ik kan hem namelijk niet vinden op de site van Feedback of NL muziek.

Kingfisher
29 maart 2012, 16:36
Mesa Boogie Mini Rectifier.

HaroldA
29 maart 2012, 16:37
Mesa Boogie Mini Rectifier.

"10/25 Watt Power Switches" 10 buizenwatts laten je oren bloeden.

smullie
29 maart 2012, 17:26
Ik ben best verrast door de mogelijkheden en geluiden van de Peavey Vypyr. Welke winkels omgeving Almere of utrecht verkopen deze? ik kan hem namelijk niet vinden op de site van Feedback of NL muziek.
Moest je nu in de buurt van Mechelen zijn kon je de mijne eens ff komen uitproberen. Voor mij zou de 30W versie ook al genoeg zijn. Als ik het niet verkeerd gelezen heb is het verschil heel klein tussen de 30W en de 75W en veel verder dan 2 gaat mijn volumeknop toch nooit.
Ik zou je trouwens ook aanraden om de Sanpera (1 of 2) erbij te kopen. Vooral de looper-functie erop vind ik wel leuk speelgoed... Ik heb de 1. Ik vond de 2 er wat over... ;)

Fireburst
29 maart 2012, 20:00
Als het enkel over je slaapkamer gaat bleef ik over de Cube spelen.
Een beetje buizengeluid moet toch wat volume hebben en dan gaat zo'n 5Wattertje ook al vlug ERG luid.

En vooraleer iemand gaat roepen "er zit toch een volumeknop op" : die zit er op z'n Marshall ook en toch gaat die de verkoop in.

HaroldA
29 maart 2012, 20:18
Als het enkel over je slaapkamer gaat bleef ik over de Cube spelen.
Een beetje buizengeluid moet toch wat volume hebben en dan gaat zo'n 5Wattertje ook al vlug ERG luid.

Vandaar dat die 1 watt Marshalls ook op 0.1 Watt kunnen draaien.

Squier4ever
29 maart 2012, 21:08
Vox Valvetronix vind ik echt fantastische modellingbakkies. Evt de VT XL oid pakken voor meer highgain....

pannekoek
29 maart 2012, 22:32
Vox Valvetronix vind ik zelf helemaal niets.

Mesa mini rectifier is te gek, maar vind ik veel te duur. 800 euro is nog een leuke prijs, maar ruim 1200,- vind ik die versterker niet waard.

bass blom
29 maart 2012, 22:50
heeft iemand al geroepen, dat kleine blauwe ibanez ding?

grayfink
29 maart 2012, 23:23
Dat kleine blauwe Ibanez ding!

Montecristo
30 maart 2012, 07:36
Probeer ook zeker even de Blackstar HT-1R. 1 watt met een master volume en reverb. Enige nadeel is misschien dat er geen volledige EQ op zit (enkel de ISF feature). Maar is wel volledig buizen en dat merk je aan alles behalve het volume :cooler:

pannekoek
30 maart 2012, 13:04
Toch wil ik eigenlijk die mini Rectifier testen. Welke winkels hebben een ruim aanbod met zeker deze versterkers:

- mesa mini rect + 1x12 rectifier cab
- peavey vypyr
- Fender mustang

iWishmaster
30 maart 2012, 13:31
Die Vypyr heb ik volgens mij nog nooit echt zien staan. Guitarking in Boekel heeft wel line 6 spiders, fender mustang en de mini recto staan. Verder ook de kleine Blackstars en de Marshall class 5 die al eerder genoemd werden. Maar dus geen Peavey Vypyr of Vox Valvetronix.

Persoonlijk zou ik de cube blijven gebruiken voor thuis. Alleen ik zou altijd 'iets gigbaars' ander de hand willen hebben. Stel je wilt een keer met een bandje meespelen is het wel fijn iets te hebben dat wat volume uit kan spugen.

bass blom
30 maart 2012, 13:40
gigbaar.. ik heb het vorige week gedaan, mijn mustang III die ik voor 'erbij' heb, gebruikt bij een optreden.
ging prima, kreeg dikke veren in mijn reet om mijn geluid :D

iWishmaster
30 maart 2012, 14:04
gigbaar.. ik heb het vorige week gedaan, mijn mustang III die ik voor 'erbij' heb, gebruikt bij een optreden.
ging prima, kreeg dikke veren in mijn reet om mijn geluid :D

Ik hoor best veel goede verhalen over dat ding. Voor de gein maar eens aansluiten dan ...

tux2
31 maart 2012, 12:34
Vandaar dat die 1 watt Marshalls ook op 0.1 Watt kunnen draaien.

Bekijk ook de Blackstar HT-1(R) eens, prima 1 Watt versterkertje.

LGK
31 maart 2012, 12:43
Laney cub 12r? Mischien de moeite waard om ff te kijken?!!

Grz

Pepe
31 maart 2012, 12:59
Mini recto heeft niks met een slaapkamer te maken he behalve dat het wel stoer oogt. Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.

Ace 1.15.19
31 maart 2012, 13:00
Ik vond het al verdacht stil rondom pannekoek, dacht dat je niet meer actief was op het forum.

Laney heeft inderdaad leuke kleine amps die zeer goed te pruimen zijn op laag volume!

HaroldA
31 maart 2012, 17:15
Bekijk ook de Blackstar HT-1(R) eens, prima 1 Watt versterkertje.

Hmmm... Daar kan ik niet echt warm van worden.


http://www.youtube.com/watch?v=vmnrgJ6vLYc&feature=related

Nazlive
31 maart 2012, 21:52
Bekijk ook de Blackstar HT-1(R) eens, prima 1 Watt versterkertje. +1

Gitarist uit m'n band is er ook erg enthiousast over. Die cub12 hier onder vind ik de 1watt functie ook behoorlijk hard. Maar dat zal bij de ht-1 ook wel zo wezen. Maar alles kan zachter gezet worden natuurlijk!

Edit: De blackstars moeten het trouwens meer van de drives hebben naar mijn mening. De cub12 had wel fijnere cleans!

Nazlive
31 maart 2012, 21:57
Hmmm... Daar kan ik niet echt warm van worden.


http://www.youtube.com/watch?v=vmnrgJ6vLYc&feature=related

Niet de fijnste demo idd.

muziekschuur
31 maart 2012, 23:02
Ik zou die 7 watt Hiwatt wel eens aan de tand willen voelen. Ook de nieuwe vox handwired vind ik erg smakelijk..

In het segment van 500-700 euro kun je ook een mooie 10 watt combo uit de 50'er jaren scoren en die laten reviseren. Zit je op dat zelfde bedrag en heb je iets wat z'n centen waard blijft of wellicht in centen vermeerdert...

harrie-beton
31 maart 2012, 23:22
ik mis altijd wel ballen bij die kleinere amps, is een Cabinet ISO box niks voor jou:
http://www.amptone.com/diyisobox.htm

Of Google op "guitar cabinet isolation box"

SloeGin
15 mei 2012, 15:55
En al iets gevonden?

pannekoek
15 mei 2012, 16:21
Ik heb allerlei amps flink aan de tand gevoelt. van de Peavey Vypyr & Fender mustang tot Mesa Mark 5 & dual rectoverb combo. En heb niets kunnen vinden wat mij kippevel gaf.

Mesa vond ik waaanzinnig goed qua clean en lead, zowel de rectoverb als mark 5. Helaas miste ik teveel oemph en was de rectoverb iets te korrelig voor mijn smaak.
Voorlopig zal ik m'n jvm nog houden omdat het toch de sound is die ik wil hebben. Helaas is dat ding ontiegelijk groot... (een jvm combo heb ik ook nog over zitten nadenken maar vind ik dan weer zonde).

smullie
15 mei 2012, 16:51
Hmmm, al eens gedacht aan een andere slaapkamer? :seriousf:

Liquid_Metal
15 mei 2012, 17:20
Ik heb laatst de Egnater Tweaker 15 aangeschaft. Echt een fantástische amp. Enorm veelzijdig met een heerlijk clean en flinke overdrive. Niet superstrak maar met een tubescreamer kan 'ie alles aan. Mijn versie is eenkanaals en kan ook niet op afstand switchen maar ik raadt je aan even naar de Egnaters te kijken.

frekie
15 mei 2012, 17:25
Bij mij in de living: Blackstar HT-5 met Alesis Quadraverb in de effectlus, ook om hem wat te temmen, op een Marshall 1922 cab. Heerlijke rock sound op kanaal 2 en ook de cabinetulator direct out is niet misselijk. Cleane kanaal is wat minder, mist wat headroom.

Gitaar4LifeDude
17 mei 2012, 00:43
Ik heb zelf sinds kort een tech 21 trademark 60, echt een helemaal te gek ding dat op elk volume goed klinkt. Er zit ook nog eens een hele goede reverb in.

SloeGin
19 mei 2012, 20:53
Bij mij in de living: Blackstar HT-5 met Alesis Quadraverb in de effectlus, ook om hem wat te temmen, op een Marshall 1922 cab.
Zoiets kan nooit zo 'groots' klinken als die JVM head nu ... eerlijk gezegd klinken die lage watters nergens naar ... ben je beter af met Kemper of Axe Fx ...

minas
20 mei 2012, 21:15
Een ander alternatief is een bad cat mini 2.

Heb hem zelf ook als slaapkamer amp, klinkt super. Veel sounds uit te krijgen en in combi met pedalen zeer veelzijdig.