PDA

View Full Version : Welk draadloos systeem?



rutger1973
28 maart 2012, 20:16
Hoi

Ik ben op zoek naar een eenvoudig draadloos systeem dat ik kan gebruiken voor een akoestische gitaar en voor mijn basgitaar. Ik ben geen beroepsmuzikant en zal ook niet snel op megagrote podia spelen dus afstand hoeft niet bijzonder groot te zijn. Ik heb echter geen idee wat goed en betaalbaar is. Zo rond de 150,- mag het kosten. Wat vinden jullie van onderstaande opties? Iemand ervaring mee?

AKG WMS40 MINI INSTRUMENTAL SET ISM3?
t.bone TWS 16 PT 863 Mhz?
SENNHEISER FP72 FREEPORT INSTRUMENT SET?
iets van Shure?

Dank!

kenx
28 maart 2012, 21:07
Hoy Rutger!

Welkom op het forum!

Naar wat ik gehoord heb zijn de goedkope AKG setjes helemaal niet zo goed, daar zou ik dus lekker van wegblijven...

T.bone is het huismerk van Thomann, kan op zich wel meevallen, maar ga toch liever voor "een merk" als het op wireless aankomt.

Sennheiser Freeport; in mijn ogen de beste van degene die je opnoemde. Eerlijkheid bied me te zeggen dat het ook de enige is waar ik kan over meepraten, ik heb 'm namelijk zelf. De batterij die nodig is, is een simpele 9volt batterij (verkrijgbaar bij ikea voor minder dan 2 euro), en daar kom je tussen de 8 à 10 uur mee toe (continu gebruik). Ik heb met dit setje ook al meerdere malen op grotere podia gestaan (waar veel andere wireless toestellen gebruikt werden), en geen 1 keer storing gehad. Werkt altijd perfect, en bereik valt enorm goed mee.

Misschien even wachten op suggesties van andere merken door andere forumleden, maar in mijn opzicht kom je met de freeport goed weg.

Groetjes

Thiez
28 maart 2012, 21:23
De line 6 relay serie wordt ook erg goed aangeschreven prijs/kwaliteit betreft. Deze zijn nieuw wel duurder, maar wellicht 2e hands te vinden?

Brace DWG 1000 wordt ook goed aangeschreven maar die is weer moeilijker te vinden.

DemolitionColorScheme
28 maart 2012, 22:23
De line 6 relay serie wordt ook erg goed aangeschreven prijs/kwaliteit betreft. Deze zijn nieuw wel duurder, maar wellicht 2e hands te vinden?
Ik gebruik nogsteeds de G30 en die bevalt prima. Volgens mij heeft me die tweedehands €125,- gekost. Prima ding!

big dooley
28 maart 2012, 22:32
er staan momenteel 2 setjes stageclix te koop op marktplaats...
ik heb ook zo'n systeem... werkt echt geweldig en geen gelazer meer met die K#T-batterijen omdat de ingebouwde accupack opgeladen kan worden door de zender in de ontvanger te pluggen... :)
ontzettend solide, mooi koffertje erbij, erg goed bereik en zeer weinig tot geen storing... en klinken doet het ook... geen compander dus klinkt vrijwel hetzelfde als een kwaliteitskabel,

rutger1973
28 maart 2012, 23:39
Ik ben ook niet zo'n fan van die 9v blokjes maar 250,- vind ik teveel. Mocht de g30 ergens 2e hands te vinden zijn is dat mooi maar momenteel neig ik naar de Sennheiser. In ieder geval bedankt voor de input!

Iemand ervaring met de Shure PG14E T10?

Johannes
29 maart 2012, 01:41
Brace Audio! Niet duur, klinkt goed, plug and play. Te koop bij de webshop van Bax.

rutger1973
29 maart 2012, 10:04
Brace.... Ik ben dat merk vaker tegengekomen op fora maar niet in de Bax-shop (en volgens mij ook niet bij Thomann) kijk ik verkeerd?

big dooley
29 maart 2012, 11:29
Brace Audio! Niet duur, klinkt goed, plug and play. Te koop bij de webshop van Bax.

niet meer... zijn al een poosje uit het assortiment daar

Mukkez
30 maart 2012, 18:43
er staan momenteel 2 setjes stageclix te koop op marktplaats...
ik heb ook zo'n systeem... werkt echt geweldig en geen gelazer meer met die K#T-batterijen omdat de ingebouwde accupack opgeladen kan worden door de zender in de ontvanger te pluggen... :)
ontzettend solide, mooi koffertje erbij, erg goed bereik en zeer weinig tot geen storing... en klinken doet het ook... geen compander dus klinkt vrijwel hetzelfde als een kwaliteitskabel,

Ik heb ook zo een, maar die van mij is wel stuk. Er zit een dikke storing in.
Wanneer ik de snaren aan sla hoor je alleen maar "KGGGGGGGGG". Soms valt het geluid ook even een halve seconde weg.
Ik al een filmpje gemaakt, op dvd gezet en die met een klachtenbrief naar MusicStore (de) gestuurd. Helaas heb ik daar nooit wat van gehoord. Vervolgens nog een mail gestuurd, ook nooit wat van gehoord. Het wordt straks tijd om te bellen..

el loco
30 maart 2012, 21:45
Line 6 Relay is de beste die ik ooit gehad heb (de G50, maar G30 is volgensmij hetzelfde alleen met een plastic ipv metalen zenderkastje), echt nauwelijks hoorbaar verschil met een kabel. Niet het goedkoopst, wel erg goed!

big dooley
1 april 2012, 00:11
Ik heb ook zo een, maar die van mij is wel stuk. Er zit een dikke storing in.
Wanneer ik de snaren aan sla hoor je alleen maar "KGGGGGGGGG". Soms valt het geluid ook even een halve seconde weg.
Ik al een filmpje gemaakt, op dvd gezet en die met een klachtenbrief naar MusicStore (de) gestuurd. Helaas heb ik daar nooit wat van gehoord. Vervolgens nog een mail gestuurd, ook nooit wat van gehoord. Het wordt straks tijd om te bellen..
neem anders eens contact op met stageclix zelf?

andre@taskmanagement.nl
8 oktober 2012, 12:08
Oh dit is een makkelijk antwoord. Er zijn namelijk maar weinig fabrikanten die digitale systemen aanbieden. En dat is het belangrijkste dus...
Line 6 G30 (de casing is wel slap van deze)
Line 6 G50 (is weer wat duurder maar ook weer beter en een betere casing)
Line 6 G55 (past in een 19 inch rack)
Line 6 G90 (complete overkill voor de niet profesionele gitaristen)
Stageclix is volgens de gitaar winkel hier in de buurt (Guitar king Boekel) niet zo goed van geluidskwaliteit maar ik kan dat zelf niet bevestigen. Wel is het klote dat een stageclix geen batterijen heeft. Als je een lange avond hebt dan heb je een probleem.

De g30 kost een 280 euro nieuw en levert hetzelfde geluid als een kabel. Ik hoor echt geen verschil. Ik heb er een paar oplaadbare batterijen inzitten en die doen het vlot 8 uur voordat ze leeg zijn.
Bereik van 30 meter is een understatement (ik haal vlot 50 tijdens de repetitie). Ik moet het eerste podium nog tegenkomen waar ik het einde van het podium niet haal.

Blijf weg van de analoge systemen. Ze zijn of slecht of duur.

kenx
8 oktober 2012, 14:15
Ik vermoed dat de TS ondertussen reeds een wireless gevonden heeft ;)

dml
9 oktober 2012, 11:07
Line 6 G90 (complete overkill voor de niet profesionele gitaristen)


Waarom is dat complete overkill voor de niet professionele gitarist?

Comfortably Daniel
9 oktober 2012, 11:42
Waarom is dat complete overkill voor de niet professionele gitarist?

Goeie vraag...ghehehe

Gebruik zelf overigens de G50 naar volle tevredenheid. Behuizing is ook lekker stevig...al een paar keer laten stuiteren en niks aan het handje.
Enig nadeel zou kunnen zijn dat je best vaak de batterijen moet wisselen, maar ik heb er een berg oplaadbare AA's voor liggen. Altijd een paar bij me.

dml
9 oktober 2012, 12:18
Gebuik nu ongeveer anderhalf jaar naar volle tevredenheid een G90. Speciaal voor gekozen omdat ik een 19" wireless wilde en vooral geen losse adapter. De zender is inderdaad een stevig ding al is de belettering al vrij snel verdwenen, je kan het er met je nagel heel gemakkelijk afkrabben. Met een setje oplaadbare NiMH-batterijen van de Hema (2500 mAh) doe ik meestal drie optredens dus ik vind het wel meevallen.