PDA

View Full Version : Welk draadloos systeem?



rutger1973
28 maart 2012, 20:16
Hoi

Ik ben op zoek naar een eenvoudig draadloos systeem dat ik kan gebruiken voor een akoestische gitaar en voor mijn basgitaar. Ik ben geen beroepsmuzikant en zal ook niet snel op megagrote podia spelen dus afstand hoeft niet bijzonder groot te zijn. Ik heb echter geen idee wat goed en betaalbaar is. Zo rond de 150,- mag het kosten. Wat vinden jullie van onderstaande opties? Iemand ervaring mee?

AKG WMS40 MINI INSTRUMENTAL SET ISM3?
t.bone TWS 16 PT 863 Mhz?
SENNHEISER FP72 FREEPORT INSTRUMENT SET?
iets van Shure?

Dank!

kenx
28 maart 2012, 21:07
Hoy Rutger!

Welkom op het forum!

Naar wat ik gehoord heb zijn de goedkope AKG setjes helemaal niet zo goed, daar zou ik dus lekker van wegblijven...

T.bone is het huismerk van Thomann, kan op zich wel meevallen, maar ga toch liever voor "een merk" als het op wireless aankomt.

Sennheiser Freeport; in mijn ogen de beste van degene die je opnoemde. Eerlijkheid bied me te zeggen dat het ook de enige is waar ik kan over meepraten, ik heb 'm namelijk zelf. De batterij die nodig is, is een simpele 9volt batterij (verkrijgbaar bij ikea voor minder dan 2 euro), en daar kom je tussen de 8 à 10 uur mee toe (continu gebruik). Ik heb met dit setje ook al meerdere malen op grotere podia gestaan (waar veel andere wireless toestellen gebruikt werden), en geen 1 keer storing gehad. Werkt altijd perfect, en bereik valt enorm goed mee.

Misschien even wachten op suggesties van andere merken door andere forumleden, maar in mijn opzicht kom je met de freeport goed weg.

Groetjes

Thiez
28 maart 2012, 21:23
De line 6 relay serie wordt ook erg goed aangeschreven prijs/kwaliteit betreft. Deze zijn nieuw wel duurder, maar wellicht 2e hands te vinden?

Brace DWG 1000 wordt ook goed aangeschreven maar die is weer moeilijker te vinden.

DemolitionColorScheme
28 maart 2012, 22:23