PDA

View Full Version : akkoorden voor beginners



burt!!!
28 maart 2012, 20:01
hallo, ik heb net een electrische gitaar gekocht en ik ben op zoek naar gemakelijke liedjes voor beginners met weinig akkoorden, messchien kunnen jullie my helpen?

Lush High
28 maart 2012, 21:06
Queens of the Stone Age - Gonna Leave You
Nirvana - About A Girl
Johnny Cash - Folsom Prison Blues

Even youtuben ("titel" guitar how to) en je kan ze binnen een uurtje spelen :)

burt!!!
29 maart 2012, 19:09
oke danku!!!

Beginnertjekb
31 maart 2012, 20:03
Anouk: Michell
Green day: Wake me up
Het bekende liedje van James Bond, je weet wel.

VLP
31 maart 2012, 20:33
Op youtube staat er veeel.
Zoek 'Marty Schartz' eens op op youtube hij heeft honderden video's met makkelijke en moeilijkere nummers.

terrasbeest
31 maart 2012, 21:05
Op youtube staat er veeel.
Zoek 'Marty Schartz' eens op op youtube hij heeft honderden video's met makkelijke en moeilijkere nummers.

En Justin Sandercoe. Prima lessen ook.

Kakihara
1 april 2012, 09:20
Free - All Right Now. Staat in A. Het andere akkoord is D.

Callthetune
20 mei 2012, 19:29
Smelly cat van Phoebe Buffay/Lisa Kudrow in Friends. Geniaal liedje! Wonderwall van Oasis is ook niet supermoeilijk... Wild thing van The Troggs, Me and My guitar van Tom Dice, Hey ya van Outkast, Collide van Howie Day, Shooting Star van Air Traffic, en zo zijn er nog wel een paar...

Het komt er in het begin vooral opaan niet te vlug te willen spelen. Geef jezelf de tijd om te leren, want dat zul je, net als fietsen. Na een tijdje komt de snelheid tussen het wisselen van akkoorden vanzelf. Bij iéder liedje heb je gewoon tijd nodig om het vlot te leren spelen. Vooral in het begin. Het C, Em en het A akkoord zijn redelijk makkelijk om mee te beginnen, gevolgd door het E en Am akkoord, D is iets moeilijker voor beginners.. Succes ermee...!

Napoje
20 mei 2012, 20:11
Steve vai - for the love of god.

Standaardnummer voor beginners. Vooral het laatste deel