PDA

View Full Version : ibanez en fender mex



helloman2
28 maart 2012, 13:16
hallo

ik heb een vraagje ivm deze twee gitaren:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/ibanez-rg-350-ruilen-117746955.html?utm_content=0&utm_campaign=link_advertentie&utm_source=ad_reactie&utm_term=0&utm_medium=email

en

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-stratocaster-mexican-117825449.html?utm_content=0&utm_campaign=link_advertentie&utm_source=ad_reactie_kopie&utm_term=0&utm_medium=email


ik kan ze elk kopen voor 250 euro. wat denken jullie

groetjes

Eko
28 maart 2012, 13:36
De Ibanez ken ik niet goed genoeg om wat over te zeggen. De Fender lijkt me , op z`n zachtst gezegd niet helemaal origineel. De humbucker lijkt me , aan de verkleuring te zien , niet uit dezelfde periode als de single coils. De elektronica met maar 1 volume en 1 tonepot is niet standaard. Gezien de gemiddelde prijzen van een goede Mexicaan ( ca 400-450,- ) zou een prijs van 250,- ook direct verdacht moeten zijn. Het komt bij mij over als een partsocaster oftewel een samengestelde strat. Hoeft niet slecht te zijn , maar doet in waarde niet echt goed als je hem weer wilt verkopen. Ik hoop dat ik het mis heb , maar opvragen van onderdeel data lijkt me geen slecht idee.... net als foto`s van de stamps in de body en de hals.

sjoerd5
28 maart 2012, 14:23
Gezien de gemiddelde prijzen van een goede Mexicaan ( ca 400-450,- ) .


Mij lijkt 400-450 wat aan de hoge kant voor een 2ehands Mexicaan.

helloman2
28 maart 2012, 14:31
had ook al een mail gestuurd voor die data. Ik wacht nog op een antwoord

helloman2
28 maart 2012, 14:33
deze mail kreeg ik juist:

Hey,

Volgens de serienummer zou het bouwjaar 96-97 moeten zijn. (MN6 + 5 of 6 cijfers)
De brug is een Floyd Rose II
Voor de rest geen wijzigingen.
Over pick ups kan ik je niks vertellen, zijn normaal nog degene die er orgineel instaken.

Persoonlijke mening, zolang als de brug vaststaat speelt ze prima.

Demonturtle
28 maart 2012, 15:34
Ik zou die strat mooi links laten liggen. Hij laat zich er ook niet bepaald positief over uit in zijn advertentie.

helloman2
28 maart 2012, 17:55
en wat dachten jullie van de ibanez?
in de winkel kost die rond de 420 euro
op ebay 280 maar wel niet met shark inlays
Misschien moet ik afdingen tot 220 ofzo dan lijkt het me wel een faire deal
ik vind het design zo prachtig

Terminus
28 maart 2012, 18:07
Die Ibanez is een goede gitaar, een heel slechte prijs is 250 niet. 220 kan je proberen. De brug van een oude RG350 stelt ook niet heel veel voor, maar als je hem goed afstelt zal je er geen last van hebben. Je hebt wel twee gitaren gekozen met bruggen die wat kennis vereisen, als je er geen moeite in wilt steken kun je ze beter links laten liggen.