PDA

View Full Version : Ibanez RS1000 - Andere brug



Huifkar
27 maart 2012, 22:10
Hallo allemaal,

Omdat ik laatst het gitaar broertje van mijn bas zag staan op marktplaats ben ik daar achteraan gegaan en opgehaald.

Chique ding, alleen is de brug niet meer origineel. Deze is vervangen door een Kahler.
Deze Kahler is mij toch wat te high-tech, en zou graag de originele er weer op hebben. (mocht ik er ooit eentje tegenkomen)

Er mist ook een string lock, de gaatjes zitten er wel voor.

http://i428.photobucket.com/albums/qq4/Gnermo/GZQ.jpg

Heeft iemand een idee voor een goede vervanging van de Kahler, of i.i.g todat ik een originele brug tegenkom?

PS: De gouden elementkappen missen ook, dus als iemand nog een setje heeft ;)

Terminus
28 maart 2012, 14:48
De originele brug is bijna onmogelijk te vinden (zijn nooit los verkocht). Misschien dat een normale Hard Rocker past, maar die zijn ook zeldzaam.

Ik zou eerder zoeken naar een vervanger voor die Kahler dan voor de originele brug, want de Hard Rocker Pro is niet uitwisselbaar met een populairdere trem.

Huifkar
28 maart 2012, 20:24
Aan wat voor brug moet ik denken dan?
Deze Kahler is me toch wat te high tech.

Terminus
28 maart 2012, 21:11
De originele brug is nauwelijks simpeler (denk Floyd Rose) dus dat is al geen optie. Ik weet uit mijn hoofd geen vervangers voor een Kahler. Ik zou er niet van uitgaan dat je iets gaat vinden dat zonder vul- en boorwerk gaat passen, maar ik ben geen expert.

Wat je ook kan doen is de Kahler zo veel mogelijk vastzetten en er verder mee leren leven.

Huifkar
28 maart 2012, 23:16
Is een string locking nut echt een must-have bij een Kahler dan?

Orpheo
28 maart 2012, 23:24
wat the bleep is er hightech aan een kahler? het is zo straightforward als maar kan... schroefje, schroefje schroefje, schuiven, en vastzetten maar voor intonatie.

die toplock kan je gewoon loshouden, kahler vast zetten (de hybrid kan in ieder geval vast, de usa customshop ook, maar die is kapot duur, en zijn dezelfde parts als de hybrid). anyway...

toplock eraf, kahler vastzetten. klaar. en anders langs een bouwer brengen, gat laten vullen en laten uitfrezen voor een trem naar je keus. voor kahlers bestaan geen vervangers.

Buzzel
29 maart 2012, 08:56
Vergeleken met floyd rose is kahler zo simpel als wat. Geen gedoe met snaren afknippen en hij doet het goed. Ik heb precies zo een op 1 van mijn gitaren zitten.

Johannes
9 april 2012, 12:16
http://link.marktplaats.nl/548922387

Originele brug, zit alleen een gitaar aan vast. De prijs is goed vind ik.

Huifkar
22 mei 2012, 20:30
Kleine bump:

Ik wou wat aan de gitaar gaan knutselen.
Op evilbay staan elementkapjes voor een paar euro t.o.v 30+ euro in de Nederlandse gitaarshops.

Kan ik deze op ebay risicoloos bestellen (ik heb even ruw de maten opgemeten, klein verschil)
De brug laat ik er wel opzitten, kwalitatief word het toch niet beter.