PDA

View Full Version : Vraagje pedalboard.



debill71
27 maart 2012, 15:39
Ola forumgenoten.

Ik heb een vraagje over een pedalboard. Ben hier absoluut niet ervaren mee.
Ik ben voornemens een boss bcb60 te kopen om enkele pedalen netjes in een case te hebben. De zaak wordt aangesloten op mijn epiphone blues custom 30 buizenamp. Ik heb hier de optionele dubbele switchbox bij die tussen channel 1 en 2 schakelt en die tevens mijn reverb aan en uit schakelt. Deze probeer ik als het gaat via bcb60 channel B te laten lopen zodat ik deze ook in de bcb60 kan plaatsen.

Ik wil de volgende pedalen aan gaan sluiten:

Ik heb nu:
ISP Totally blues pedal. (niet TB)
Danelectro cool cat fuzz. (TB)

Wil er bij gaan halen:
Een repeat/echo zoals bijvoorbeeld de carl martin repeater of i.d.
Mogelijk als ik de behoefte krijg een wahwah pedal.

Kan ik dit gewoon aan sluiten of heb ik een buffer nodig zoals ik her en der lees? Moet ik ergens rekening mee houden of kijk ik ergens overheen?
Zal niet veel uit maken neem ik aan maar voor de zekerheid nog even melden dat ik spectraflex fatso-flex kabels gebruik. Ik heb er nu een van 7,5 meter en wil er nog een gaan bij halen van 6 meter of i.d.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

titzenpitzer
27 maart 2012, 23:20
Ik begrijp de vraag niet goed. Je vraagt of je een buffer nodig hebt? In de vorm van een pedaal?
Ikzelf ben van mening dat al dat true bypassgedoe maar een scheet van een vlieg is; maw, zolang je geen ultraprofessioneel gitarist bent maakt het weinig uit. Hang ze gewoon allemaal aan elkaar in de volgorde die je leuk vind, voed ze zoals het moet, plug in je versterker en je gitaar en gaan met die banaan.

debill71
30 maart 2012, 19:58
Dat was inderdaad mijn vraag. Kan ik de zaak gewoon aan sluiten of zie ik iets over het hoofd. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat ik ze gewoon achter elkaar kan hangen.