PDA

View Full Version : Eon - Lens Flare; gitaarlooping met band



Eezz
27 maart 2012, 15:39
Dit is de eerste video van mijn band Eon, gebaseerd op een van mijn gitaarloop ideeën :


http://youtu.be/UWvswTbc9p8?hd=1

Als we het nummer live spelen laat ik mijn Digitech Jamman Stereo looppedaal automatisch een click genereren die ik dan met een jackkabel naar de drummer stuur. Spannend as hell, maar als het goed gaat is het vet:-)

bass blom
27 maart 2012, 15:57
ja, lekker hoor!

Duhsjaak
27 maart 2012, 17:51
Hi
Zal ik echt heeel bot zijn? Of jij het nou spannend vindt of niet zal mij eerlijk gezegd een beetje jeuken.
Ik ben gewoon een sjaak die afhankelijk van de tijd van dag of nacht de luidsprekers of koptelefoon opzet en luister naar het resultaat.

En het zal zeker helpen dat het heerlijk zwalkt over de grens tussen indie en shoegaze, maar dit is gewoon heeeeeerlijk.
Mijn mening na (om de oosterburen te citeren) is dat werkelijk alles klopt.

Toon, eenvoud, groeps dynamiek, geen ego gedoe en zo kan ik nog wel een kwartiertje door eikelen, maar ik moet nog wat bewaren voor het geval je nog eens wat post.
En, gek hè, had je nooit gedacht toch? Daarop hoop ik zeker. Smaakt naar meer.

En tel je zegeningen, vroeger was niet alles beter. Ik deed het loopen met mijn Tandberg 10XD spoelenrecorder om maar wat te noemen en dat was echt een tamelijk tijdrovend geklooi. Dus: Geniet ervan. Spannend of niet. als de overige bandleden niet klagen....
Ik hoop dat je nog eens uitleg geeft over hoe en waar opgenomen etc.
Vriendelijke groet, Gus

Swaag
27 maart 2012, 19:31
Ik ben fan!

The Lo Lands
27 maart 2012, 21:10
Wat een ontzettend leuke band heb je daar! Niet mijn smaak muziek maar kan er zeker de schoonheid van inzien. Mooie productie en de zang is aangenaam om naar te luisteren. Complimenten en ben benieuwd naar wat jullie nog meer gaan maken!

pasqual
27 maart 2012, 22:12
Ik vind dit werkelijk erg mooi! Vooral hoe het thema steeds een beetje verder wordt uitgebreidt middels de loops en hoe de bas de variatie erin aanbrengt. Laat me een beetje denken aan een andere nederlandse band die dmv relatief simpele thema's en effectieve samenwerking een boeiende sound neer weten te zetten nml: Mindpark. Check dit linkje maar eens even: http://www.youtube.com/watch?v=QtnSG6pJxqw

Natuurlijk niet helemaal te vergelijken maar ook apart. Goed bezig en ik ben benieuwd naar meer materiaal van jullie!

guhlenn
28 maart 2012, 09:35
Yup, dit is erg goed. Sowieso is een goeie zanger altijd prettig om te horen, maar dit is ook nog eens goed gedaan vanuit productie en compositie oogpunt. Kan zo de radio op. Niks aan veranderen en succes! Past trouwens ook goed bij het seizoen. Ik heb overigens normaal altijd wat te zeiken ;).

Eezz
28 maart 2012, 14:35
Thanks allen, erg fijn om te merken dat de muziek waar we enorm veel tijd en energie in hebben gestoken goed ontvangen wordt!



Ik hoop dat je nog eens uitleg geeft over hoe en waar opgenomen etc.
Vriendelijke groet, Gus

We hebben de drums en bas opgenomen in de Bullet Sound Studios in Nederhorst Den Berg, erg fijne, lekker ruime studio. Ook de studio waar destijds veel 2 Meter Sessies zijn opgenomen geloof ik. De gitaarpartijen heb ik zelf opgenomen in mijn eigen studiotje. De meeste partijen zijn mijn Haar Guitars Telecaster, daarnaast hoor je mijn Fender Strat Deluxe en die lapsteel in de bridge is mijn Ferns Bluesking.

Qua pedalen is het de Xotic BB Preamp voor een lichte crunch, Keeley Compressor, MI Audio Blues Pro voor de meeste melodische dingen, de TremO'Vibe vibrato voor de tokkels in de bridge en een Ernie Ball volume pedaal voor alle swells. Daarnaast hebben de meeste partijen een beetje galm van de Strymon Blue Sky, en de delays komen uit de Strymon El Capistan of de TC Electronic Nova Delay. Op het eind hoor je Digitech Whammy nog even.

Alle gitaarpartijen gaan door zowel een Bogner Duende als een Vox AC15 H1TV. De Bogner neem ik op met een Palmer ADIG-LB, de Vox met een Koch Loadbox. Ik heb de signalen steeds gemengd en een enkele keer voor een van beide sporen gekozen.

Duhsjaak
29 maart 2012, 07:48
Hi
Ahhh... fijn die uitleg. Ik kwam op het gehoor al niet helemaal eruit. Vooral die lap steel zette mij op het verkeerde been.
Bijzonder fraai gedaan.

En een heel aardige club die Bullit Sound. Ik heb ergens nog een REM opname liggen die daar ook is gemaakt.

Ook bij herbeluistering vind ik je lied fraai; bijzonder fraai.
Dank je wel.
Gus

harrie-beton
1 april 2012, 11:33
De audio en zeker de video is zeer goede kwaliteit. Dit heeft wat gekost om te maken..

De zanger moet aan zijn uitspraak werken, zijn Engels is niet goed. Een tweede keer luisteren begin ik me er aan te ergeren. Hij kan zeker zingen en heeft leuke muts maar uitspraak kan beter.