PDA

View Full Version : Hammer of Justice: Dyers Eve (Metallica tribute) live clip



interessander
27 maart 2012, 15:33
Live registratie van Dyers Eve van een show in Harlingen vorig jaar, we hadden al wat leuke filmpjes op het youtubekanaal maar nog geen een met degelijke audio en dito beeld. Ik sta links, met die flying V.


http://www.youtube.com/watch?v=nfPnJaCyEhg&feature=youtu.be&hd=1

joeyonfire
27 maart 2012, 15:40
Shit: die stem:dontgeti: Lijkt net James uit zijn jongere jaren. Zanger heeft wel misschien wel een aantal lesjse zangtechniek nodig maar in potentie is dit misschien wel een van de beste Nederlandse Metallica coverbands.

Rinze
27 maart 2012, 16:05
Lekker! Knap van jullie zangert dat ie tegelijk ook nog kan bassen.

HaroldA
27 maart 2012, 16:22
Nice! :ok:

Een maat van mij is trouwens de nieuwe drummer van The Unforgiven. Ik heb ze nog niet live kunnen zien, maar ik was al redelijk onder de indruk na het zien van dit:


http://www.youtube.com/watch?v=LqiJh8WkU0U

Justinschut
27 maart 2012, 17:30
Klinkt wel enigzins, maar die gitaarsolo kan echt niet als serieuze tribute band..
Zanger klinkt op zich wel aardig, maar moet een beetje teveel persen om het uit zn strot te krijgen zo te horen en er ging een beetje wat mis met de intro :p

Maar goed, ik ben nogal kritisch en al jaren Metallica fan :p

interessander
27 maart 2012, 17:31
Lekker! Knap van jullie zangert dat ie tegelijk ook nog kan bassen.

Thanks! Ik vind het als slaggitarist vooral knap dat Hetfield er nog bij kan zingen!


Nice! :ok:

Een maat van mij is trouwens de nieuwe drummer van The Unforgiven. Ik heb ze nog niet live kunnen zien, maar ik was al redelijk onder de indruk na het zien van dit:


Ja er zijn meerdere goede tributres actief in NL (en allemaal een beetje in de eigen regio), denk alleen dat in dit geval de recto en de koch niet heel geschikt zijn voor het oudere werk. Wat dat betreft is de mark serie perfect, of zelfs een jcm 800 + tubescreamer voor de eerste twee albums.

Hier nog een linkje van onze puppets voor de eerste keer live, toen nog bedacht als eenmalige act als death metal band (http://www.soundclick.com/cerebraltumor) op een tribute avond:

http://www.youtube.com/watch?v=JSUZlvAYSfg

Justinschut
27 maart 2012, 17:48
Ik zag een paar jaar geleden Immitallica live, die vond ik toen wel vet. Hadden wel een losse zanger geloof ik

marter544
27 maart 2012, 17:50
Vette cover! Maar zoals eerder gezegd, de solo is niet zo goed, ik vind em vrij beroerd zelfs.. Voorderest echt super strak.

interessander
27 maart 2012, 18:00
Zitten zeker wat schoonheidsfoutjes in incl. de al eerder genoemde valse start aan het begin ;)
Audio is trouwens van een optreden twee jaar geleden, de audio van deze show konden we niet gebruiken ivm een technisch probleempje.

LesPaul1612
27 maart 2012, 18:35
Knap dat jullie dit nummer zo strak kunnen spelen. Klinkt wel goed, leuk filmpje ook.
Solo is inderdaad een beetje maf, maar volgens mij had die gitarist dat zelf ook wel door.
Zang klinkt een beetje geforceerd, heb zo ook een beetje het idee dat hij zijn stem wat sloopt op deze manier, maar ik ben geen zangleraar :).

In elk geval, ga zo door!!

pasqual
27 maart 2012, 21:32
Er is al genoeg geroepen over de kwaliteit van de zang en de solo maar in het geheel genomen is dit geen slechte registratie. Best wel strak gespeeld en het laat me terug denken aan mijn tijd in Hardrockcafé "De Schuur" in Geleen waar ik Metalica heb leren kennen, eind '80, begin '90. In die tijd stoorde ik mij nog niet aan het gepiel van Kirk Hammet. Nu vind ik het een niet zo geweldige gitarist en hoor de slordigheid van jullie gitarist ook bij hem live met z'n eeuwige wahwah. Maar ondanks dat hebben ze echt wel te gekke songs voortgebracht. Maar een paar foutjes live hoef je je niet druk om te maken, dat gebeurt iedereen namelijk. Als geheel is dit gewoon goed en ik denk dat het publiek echt wel heeft genoten. hier op GN wordt nu eenmaal met meer aandacht voor detail geluisterd/gekeken. Jullie overall sound is dik in orde.

interessander
27 maart 2012, 22:42
Er is al genoeg geroepen over de kwaliteit van de zang en de solo maar in het geheel genomen is dit geen slechte registratie. Best wel strak gespeeld en het laat me terug denken aan mijn tijd in Hardrockcafé "De Schuur" in Geleen waar ik Metalica heb leren kennen, eind '80, begin '90. In die tijd stoorde ik mij nog niet aan het gepiel van Kirk Hammet. Nu vind ik het een niet zo geweldige gitarist en hoor de slordigheid van jullie gitarist ook bij hem live met z'n eeuwige wahwah. Maar ondanks dat hebben ze echt wel te gekke songs voortgebracht. Maar een paar foutjes live hoef je je niet druk om te maken, dat gebeurt iedereen namelijk. Als geheel is dit gewoon goed en ik denk dat het publiek echt wel heeft genoten. hier op GN wordt nu eenmaal met meer aandacht voor detail geluisterd/gekeken. Jullie overall sound is dik in orde.

Uiteraard wordt de focus hier ook meer op het spel gelegd en dat is ook logisch. Maar wat je zegt daar gaat het ons en uiteindelijk het publiek ook om, het gaat om het overbrengen van de sfeer en de energie van de oude nummers. Ik vind dit soort nummers als metallica fan van jongs af aan echt heerlijk om te spelen en qua publiek en plekken waar we spelen zijn we ook meer een metal band dan een coverband, ik speel liever fight fire with fire in een kroeg dan nothing else matters in een feesttent zeg maar ;). Wat dat betreft ben ik ook meer van van een schreeuwende dan een zingende James.

Binnenkort hebben we trouwens ook nog studio opnames van blackened en harvester of sorrow als promo materiaal, erg leuk om in de studio dichtbij een dergelijke typische sound proberen te komen.

guhlenn
28 maart 2012, 09:41
Al dat geziek over de zang, alsof hetfield zelf kan zingen. Ik vond het vet. Kritiek: Bij de solo heb ik het afgezet. Overigens, ook voor de inzet van het snelle stuk aan het begin moet de gitarist zich schamen.

Duhsjaak
28 maart 2012, 16:50
Hi
Je kunt natuurlijk van alles roepen, maar het is live en dan gaat er wel eens wat mis.

Wat mij bijstaat is dat ik iemand iets heb horen zeggen over de drummer. En of ik nou slordig heb gelezen of dat ie zijn post er weer uit heeft laten halen???

Laten we eerlijk zijn: Het geven van een compliment aan de drummert, moet in een gitaristen forum ehm.... spaarzaam gebeuren.
En hier naar mijn smaak in ieder geval helemaal op zijn plaats.

Er zijn wel heel wat demootjes die aan mij zijn opgestuurd (en die nog niet eens live waren) die minder waren dan deze opname.
Er is nog genoeg werk aan de winkel, maar dat zullen de bandleden ook wel weten. En gebeurt dat, dat werk, dan kan het een heel aardige band worden met een apestrak drummertje.
Vriendeleijke groet, Gus

HaroldA
28 maart 2012, 16:52
Laten we eerlijk zijn: Het geven van een compliment aan de drummert, moet in een gitaristen forum ehm.... spaarzaam gebeuren.
En hier naar mijn smaak in ieder geval helemaal op zijn plaats.

Heel strak, op die plastic(?) toms na die na de intro komen en voor het slechte invallen van die gitarist.

Justinschut
8 april 2012, 16:29
Live gaat er idd welles wat mis, maar in dit geval kan de gitarist de solo gewoon niet

Henri H
8 april 2012, 23:28
Hi
....Wat mij bijstaat is dat ik iemand iets heb horen zeggen over de drummer. En of ik nou slordig heb gelezen of dat ie zijn post er weer uit heeft laten halen???

Laten we eerlijk zijn: Het geven van een compliment aan de drummert, moet in een gitaristen forum ehm.... spaarzaam gebeuren.
En hier naar mijn smaak in ieder geval helemaal op zijn plaats.
....... apestrak drummertje.
....Ik denk dat je mijn reactie in het "post filmpjes van jezelf"-topic bedoelde?

Het was mij in ieder geval direct opgevallen dat de drummer erg strak zat te drummen.
De solo's zijn af en toe, net als bij Kirk zelf :D, niet altijd even goed, maar live luistert de gemiddelde Metallica-fanboy daar wel doorheen.
Op een gitaarforum val je uiteraard door de mand.
De zanger doet denken aan Hetfield, en ik vind het wel wat hebben om te zien dat iemand z'n uiterste best moet doen.