PDA

View Full Version : HNGD! Vintage V100 Apline White Les Paul custom recensie.



Epiphoneee
26 maart 2012, 22:40
Ik was bij de muziekwinkel en ik kon hem niet laten liggen, voor 200 euro en twee tientjes met een gratis tas erbij!

Ik geef even een kleine review. Allereerst een paar foto's:



http://img269.imageshack.us/img269/2543/foto5st.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/269/foto5st.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img59.imageshack.us/img59/1188/foto1ju.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/59/foto1ju.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img689.imageshack.us/img689/9233/foto2owz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/689/foto2owz.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img210.imageshack.us/img210/4416/foto4nz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/210/foto4nz.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Allereerst: de foto's doen niet tot zijn recht. Op de foto's lijkt ze lang niet zo mooi als in het echt! Prachtige gitaar!

Goed, dan nu de recensie.

Features

Wat je van een Les Paul kan verwachten. 2 humbuckers, tune-o-matic bridge, mahogany body en maple neck. Hij een rockig uiterlijk, wat je van een Les Paul kan verwachten.

Uiterlijk

Ik lieg niet als ik zeg dat voor de prijs, 219 euro, je een geweldig uitziende gitaar krijgt. Echt prachtig. De gouden pickups zijn mooi, de binding is mooi en de hele gitaar zelf is mooi. Ook de brug, die goud gespoten is is erg mooi. De binding is op een paar plekjes net wat minder mooi dan op de Les Paul Custom van Gibson die in de winkel ligt maar qua uiterlijk zijn ze identiek. De headstock kon iets mooier maar met een nieuwe truss rod cover is dat zo verholpen vind ik, als het de veel op the real deal lijkt hebben ze ook een lawsuit aan hun broek.

Uiterlijk dus 5 sterren!

Geluid:

Dit is natuurlijk het belangrijkste. Allereerst: De Wilkinson pickups zijn niet zo goed. Ze klinken best wel blubberig maar als je hem op treble zet dan krijg je er nog wel wat uit. Als je er een paar humbuckers van Gibson opzet ben je zeker tevreden. Ook nu vind ik het nog wel gaan. 3.5 sterren.

Betrouwbaarheid

Na een week of 3 testen heb ik nog geen enkel probleempje gehad. Na ongeveer 2 uur spelen per dag, ben ik blij dat er nog niks gebeurd is. ook geen ruis, geen gekrijs door het geluid, niks. Ook had ik hem laatst gebruik voor een kleine gig, en niks aan het handje! 4 sterren voor betrouwbaarheid want tja,ik heb hem nog niet zo lang.

Uiteindelijk oordeel

Goed. Ik heb de mijne voor 220 gekregen omdat er een scheurtje in de lak zat. Voor dat geld: Geweldige gitaar. De finish is werkelijk briljant, ziet er bijna precies zo uit als 'the real deal', los van de headstock. Het geluid is redelijk, de betrouwbaarheid is goed en bijna alles is gewoon uitstekend.

Maar, om er écht iets goeds van te maken moet je er toch echt nieuwe pickups op zetten. Dat kost 80 euro p.s op z'n minst en zo ben je al gauw 550 euro kwijt, aangezien deze gitaar normaal 349 kost. Dan is het het voor mij gewoon niet waard, want voor 200 euro meer heb je een mooie Gibson Les Paul Studio.


Uiteindelijk oordeel: 4.5/5 voor 220 euro, 3.5/5 voor 349 euro. :)!

Exi
26 maart 2012, 22:49
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?90944-REVIEW-gitaren-onder-de-_-250

Ace 1.15.19
27 maart 2012, 00:17
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?90944-REVIEW-gitaren-onder-de-_-250

..................................↓


..., aangezien deze gitaar normaal 349 kost.

refused199
27 maart 2012, 00:23
maar qua uiterlijk zijn ze identiek.

Even hoor, maar dit lijkt toch bij lange na niet op de echte? Heb je wel eens goed naar een Les paul gekeken?
Sowieso is de kleur wit al geen standard kleur maar een custom kleur van Gibson. Dat betekent dat deze gitaar, die een lapjeskat van beide is, andere inlay zou moeten hebben op het fretboard en op de headstock. Verder zijn de backplate, pickguard en tuners al anders. om nog maar niet te spreken over de andere afmetingen van de hals en de body.
En denk niet dat je er al bent met 2 andere pickups, er moet wel wat meer aan gedaan worden al is de basis niet verkeerd voor het geld..
Als ik jou was zou ik nog maar even werken aan je objectiviteit.

Dimitri92
27 maart 2012, 00:31
Zo, duidelijke zaak hierboven:seriousf:

Je kunt zeker een goede basis hebben met een vintage, echter word het naar mijn idee steeds lastiger een goeie basis uit zulke fabrieken in azie te vinden.

rijsberman
27 maart 2012, 08:26
Even hoor, maar dit lijkt toch bij lange na niet op de echte? Heb je wel eens goed naar een Les paul gekeken?
Sowieso is de kleur wit al geen standard kleur maar een custom kleur van Gibson. Dat betekent dat deze gitaar, die een lapjeskat van beide is, andere inlay zou moeten hebben op het fretboard en op de headstock. Verder zijn de backplate, pickguard en tuners al anders. om nog maar niet te spreken over de andere afmetingen van de hals en de body.
En denk niet dat je er al bent met 2 andere pickups, er moet wel wat meer aan gedaan worden al is de basis niet verkeerd voor het geld..
Als ik jou was zou ik nog maar even werken aan je objectiviteit.

Hij zegt dat ze qua uiterlijk bijna identiek zijn en jij komt qua verschillen niet verder dan deze details? Oh, die kleur heeft Gibson niet! En de backplate is anders!

Dude, seriously.

Als ik jou was zou ik nog maar even werken aan je hoofd- en bijzakenskills.

@TS: klinkt als een toppertje voor het geld. Gefeliciteerd!

Harry
27 maart 2012, 09:27
leuke recensie, veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Dimitri92
27 maart 2012, 09:37
Hij zegt dat ze qua uiterlijk bijna identiek zijn en jij komt qua verschillen niet verder dan deze details? Oh, die kleur heeft Gibson niet! En de backplate is anders!

Dude, seriously.

Als ik jou was zou ik nog maar even werken aan je hoofd- en bijzakenskills.

@TS: klinkt als een toppertje voor het geld. Gefeliciteerd!

Kerel, hij noemt alle grote verschillen hoor? Van plasticjes, tot tuners en body en neck? Maar houd er maar gewoon over op en laat de TS lekker genieten van z'n goede gitaar want dat kunnen het zeker zijn.

rijsberman
27 maart 2012, 09:59
Kerel, hij noemt alle grote verschillen hoor? Van plasticjes, tot tuners en body en neck? Maar houd er maar gewoon over op en laat de TS lekker genieten van z'n goede gitaar want dat kunnen het zeker zijn.

Oh, nog zo'n nerd die ieder detail van Gibson uit z'n hoofd kent. De tuners, zijn dat die knopjes waar de snaren mee vast zitten? En als die net een ander vormpje hebben, vind jij dat een groot verschil? Of de afmetingen van de neck? "Nee dit is een D, die maakt Gibson nooit, die doen alleen een C profiel, je ziet duidelijk dat 'ie 20 mm dik is ipv 19!" Een gewoon mens weet dat toch niet man.

Het doet me sterk denken aan die keer dat ik met een aantal kerels door zuid Duitsland reed. Die werden helemaal wild van een Audi A6 met een vierkante uitlaat (of een dubbele, daar wil ik vanaf wezen), want die was veel gaver/sneller/mooier/beter dan die andere, verder volslagen identiek uitziende grijze regenjas van een Audi die verderop reed. :facepalm:

muziekschuur
27 maart 2012, 10:36
Ik heb zelf een Stagg L400. Ook tevreden. Wat je kan doen om de pickups lekkerder te laten klinken is de polepieces op te draaien. Dan krijg je een andere klankkleur. Heb ik ook gedaan met mijn standaard pickups van de Stagg. Werkt goed.

Ik weet trouwens niet of jouw gitaar mahonie ofzo is. De mijn zou Alder (esdoorn) moeten zijn. Tenminste dat zijn ze nu. Ik heb 1 van de eerste met een rond bronzen STAGG logo in de headstock. Daar kan ik de specs niet van vinden. Maar goed. De gitaar speelt netjes en de afwerking is voor mij prima. Het aantal laklagen dat op mijn Black beauty copie zit is niet te onderschatten. Toen kocht ik de gitaar voor 350 euro. Nog steeds tevreden over.

Dimitri92
27 maart 2012, 11:43
Oh, nog zo'n nerd die ieder detail van Gibson uit z'n hoofd kent. De tuners, zijn dat die knopjes waar de snaren mee vast zitten? En als die net een ander vormpje hebben, vind jij dat een groot verschil? Of de afmetingen van de neck? "Nee dit is een D, die maakt Gibson nooit, die doen alleen een C profiel, je ziet duidelijk dat 'ie 20 mm dik is ipv 19!" Een gewoon mens weet dat toch niet man.

Het doet me sterk denken aan die keer dat ik met een aantal kerels door zuid Duitsland reed. Die werden helemaal wild van een Audi A6 met een vierkante uitlaat (of een dubbele, daar wil ik vanaf wezen), want die was veel gaver/sneller/mooier/beter dan die andere, verder volslagen identiek uitziende grijze regenjas van een Audi die verderop reed. :facepalm:

Probeer je sociale problemen alsjeblieft op een andere manier op te lossen dan dit soort nutteloze posts te plaatsen.

refused199
27 maart 2012, 11:59
Oh, nog zo'n nerd die ieder detail van Gibson uit z'n hoofd kent.

Even hoor, maar als jij je er niet in interesseert vind ik dat geen probleem hoor, maar zo'n persoonlijke aanval wordt natuurlijk niet op prijs gesteld. Dat snapt die Audi A6 van je zelfs nog wel.. Over die A6 gesproken, grappige vergelijking maar totaal niet van toepassing. Evenals de rest van je posts in dit topic..


Probeer je sociale problemen alsjeblieft op een andere manier op te lossen dan dit soort nutteloze posts te plaatsen.

+1..:hippie:

sjoerd5
27 maart 2012, 11:59
Waar ik mij aan stoor bij die dingen is die gekke scherpe cutaway waardoor je in een oogopslag ziet dat hij anders is.
En dat is geen klein detail...

Agent_Smith
27 maart 2012, 12:04
Probeer je sociale problemen alsjeblieft op een andere manier op te lossen dan dit soort nutteloze posts te plaatsen.

Precies, ga je gram ff lekker ergens anders halen of iemand anders lekker vervelen, Rijsbergman! Over facepalm gesproken zeg...

Verder OT: leuke gitaar voor het geld en leuke review. Maar idd geen getrouwe Gibson-kopie. De vorm van de hoorn is wel het grootste verschil idd.

rufus
27 maart 2012, 13:38
In tegenstelling tot de lovende reviews die je overal leest vind ik het echt z'n geld niet waard die vintage gitaren.

YannickH
27 maart 2012, 13:53
de elektrische heb ik nog niet bespeeld maar ik heb vorige week een vintage acoustische vga900 gekocht en die is zijn geld wel degelijk waard:)

blademan
27 maart 2012, 14:07
ik heb een V100 Lemon Drop, en die is zijn geld meer dan waard, maar ja, als je merkgeil bent is Vintage natuurlijk niks! Geloof me, het zijn prima gitaren, maar natuurlijk geen Gibsons, maar ja, die zijn ook veel duurder, dus wat wil je....?

Exi
27 maart 2012, 16:56
ik heb een V100 Lemon Drop, en die is zijn geld meer dan waard, maar ja, als je merkgeil bent is Vintage natuurlijk niks! Geloof me, het zijn prima gitaren, maar natuurlijk geen Gibsons, maar ja, die zijn ook veel duurder, dus wat wil je....?

Wel mee eens, maar dan moet ik wel een kanttekening plaatsen dat de kwaliteit van deze gitaren super exemplarisch is!

Zo heb ik mijn V100 ooit voor de gein uit het rek gepakt en dat ding klonk onversterkt al zo goed en speelde zo lekker dat ik hem voor dat geld meteen had aangeschaft.
Terwijl ik later op wat andere Vintages had gespeeld die bijvoorbeeld veel minder resoneerden, slordig waren in de afwerking (troep onder de blanke lak) of waar boven de 12e fret geen geluid meer uit te halen viel (dat laatste ligt uiteraard aan de afstelling).

Bij mijn Vintage zit er ook een buts / beschadiging in de lak op de body, onder de slagplaat van de gitaar die me pas opviel na het verwijderen van deze slagplaat. Ruilen doe ik liever niet, omdat dit exemplaar zo lekker klinkt. :)

rufus
27 maart 2012, 18:15
ik heb een V100 Lemon Drop, en die is zijn geld meer dan waard, maar ja, als je merkgeil bent is Vintage natuurlijk niks! Geloof me, het zijn prima gitaren, maar natuurlijk geen Gibsons, maar ja, die zijn ook veel duurder, dus wat wil je....?

Wat merkgeil met mijn opmerking te maken heeft snap ik niet, ik heb ze getest omdat ik op zoek was naar een nieuwe gitaar. Was dus zeker bereid een te kopen moest ik ze goed gevonden hebben.

Ace 1.15.19
27 maart 2012, 18:25
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, hij zegt áls je merkengeil bent.

blademan
27 maart 2012, 18:29
thanks Ace, een goed lezer is een Godsgeschenk

Tabula Rasa
27 maart 2012, 21:52
De mijn zou Alder (esdoorn) moeten zijn.

Klein maar wel redelijk belangrijk detail:

Alder = Elzen

Maple = Esdoorn.

Braindead
27 maart 2012, 22:08
Lekkere discussie hier. Weer eens wat anders dan de oude vertrouwde Gibson vs. Warmoth discussie.

rijsberman
27 maart 2012, 23:36
Probeer je sociale problemen alsjeblieft op een andere manier op te lossen dan dit soort nutteloze posts te plaatsen.

Sorry? Er komt hier iemand blij en uitgebreid schrijven over zijn nieuwe aanwinst, die voor hem hartstikke veel op een Les Paul lijkt, vervolgens wordt er gezeken over de dikte van de nek, vorm van wat knopjes en godbetert de kleur. Want dat is heeel belangrijk. En dan heb ik sociale problemen omdat ik er wat van zeg? tsss. Zelfreflectie is toch moeilijk, kennelijk.

Als je dan toch niet verder komt dan een ad hominem argument, wees dan tenminste zo sportief er enige onderbouwing bij te geven.

Tabula Rasa
27 maart 2012, 23:48
Rijsberman is af en toe wat lomp en ongenuanceerd, maar hij heeft helaas wel gelijk. Dat ding is gewoon een Les Paul.

Dimitri92
28 maart 2012, 00:08
Oow, nou word het mooi... schuif het maar op mij af joh. Rijsberman, u maakt het persoonlijk (...nerds..) ?
Begrijpend lezen zouden ze ook weer eens beter moeten gaan toetsen :soinnocent:
Ik houd erover op, het is vechten tegen een bierkaai op deze manier...

Mijn excuses naar de TS dat ik op deze "achterlijke" discussie ben ingegaan, ik hoop dat je net zoveel plezier van je vintage zult hebben als ik dat heb!

almarvk
28 maart 2012, 07:54
Mijn excuses naar de TS dat ik op deze "achterlijke" discussie ben ingegaan, ik hoop dat je net zoveel plezier van je vintage zult hebben als ik dat heb!

En daarmee eindigen we met het nutteloze geflame richting elkaar!

snaarplukker
28 maart 2012, 09:03
Zo, weer even ontopic. @TS, Mooi gitaartje. Als je ermee op een podium staat, en ik sta achteraan, dan denk ik ook van:"Jeetje, wat heeft die gitarist een mooie Gibson Les Paul Custom Shop.";)
Je pickups zouden beter moeten klinken dan standaard Epi pickups. Misschien even een beetje spelen met je pickuphoogte.