PDA

View Full Version : Heartland - U2



hugo123
26 maart 2012, 21:44
Nou, na een aantal jaar op dit forum heb ik besloten ook maar eens iets te posten. Kraak me niet te hard af, hahaha;)

Ik luisterde een aantal dagen geleden voor het eerst naar heartland van u2 en was meteen 'verslaafd' wát een nummer! Dus ik dacht ik probeer een eigen cover te maken. Wat zeggen jullie?
http://www.youtube.com/watch?v=Sp23xRAJFpU

pasqual
26 maart 2012, 23:01
Je hebt best wel een mooie clean sound. Voor dit nummer mag je best een beetje overdrive gebruiken. Niet teveel maar net genoeg om iets meer ballen aan je geluid te geven. Ook je delay mag iets korter en de tijd wat sneller voor dit nummer, dat komt de timing ten goede.
Maar zeker niet slecht!

hugo123
26 maart 2012, 23:09
Over de overdrive dat bedacht ik me inderdaad ook toen ik het had opgenomen. Ik moet wel zeggen dat het wat dunner klinkt op het filmpje dan in het echt. En ik had inderdaad wat moeite met de delay tijd goed instellen. Maar iig bedankt voor het opbouwende kritiek, ga ik zeker meenemen!

Braddie
27 maart 2012, 00:35
Ik vond het best een prettige cover, The Edge is een enorm underrated gitarist als je het mij vraagt.

The Lo Lands
27 maart 2012, 21:25
Ik ken het orgineel niet dus jouw versie is voor mij nu even 'de versie' ;-) Lekker fris en open geluid. Let wel op je timing. Wat Pasqual zegt zou dit kunnen liggen aan de delay instelling!? In iedergeval een goede oefening en ik zal binnenkort het orgineel eens gaan beluisteren...