PDA

View Full Version : hsh gitaar



Urban
26 maart 2012, 17:58
beste allen, ik ben nieuw op dit forum en had een vraag over hsh gitaren, ik ben even op zoek geweest en heb er 2 gevonden die mij echt heel erg aanspreken :

Craftsman eg95
jd-t95

Dit zijn volgens mij redelijke gitaartjes. Heb alleen geen ervaring met het merk craftsman, wel met het merk jack en danny. Dit is mij redelijk goed bevallen. Nou vroeg ik mij alleen af de gitaren zijn bijna hetzelfde volgens mij (zo zien ze er uit) alleen is de fisish ander of zie ik dat verkeerd?

verder kan ik geen sites vinden van deze merken( wat ik een beetje vreemd vind)

mijn vraag wat denken jullie hierover? en hebben jullie nog alternatieven in deze prijsklasse?

Groet,
Ruben

Fenderfan
30 maart 2012, 13:28
Een tweede handse ibanez geeft misschien meer plezier op langere termijn.
Van allebij de gitaren is weining te vinden. Ik zou het bedrag er niet voor neertellen aangezien het toch een teleurstelling wordt.

Ga anders naar een gitaarwinkel met van die scheurijzers. Dan kom je er ook achter dat niet alle gitaren er zo uit moeten zien om zo te presteren. Keus te over.

peter_l
31 maart 2012, 02:35
verder kan ik geen sites vinden van deze merken( wat ik een beetje vreemd vind)
Het zijn merken die in wezen alleen op papier bestaan. De virtuele vrienden Jack en Danny bestellen ergens in China een nieuwe container met gitaren voor de verkoop. Loopt het even niet, dan bestellen ze (vrijwel) dezelfde gitaren onder de naam Golden Tone. En loopt dat niet, dan proberen ze weer wat anders. Het maken van een website voor een al dan niet tijdelijke merknaam is dan niet zo boeiend.

Urban
1 april 2012, 18:43
een ibanez zou dus een betere optie zijn omdat deze over het algemeen goede gitaren maken?, en de dean custom 380 floyd? dat lijkt me ook een super ding

groet

Sanderltd
1 april 2012, 19:29
Ik vermoed dat je een beginnend gitarist bent? Ben je dan zeker dat je wel een floyd rose wilt? Want voor de meeste (beginnende) gitaristen zijn het echte ondingen om af te stellen. Verder is het voor de meeste nummers eigenlijk ook totaal niet nodig.
Is een Les Paul achtige niks voor je? Die hebben een vaste brug en veel makkelijker af te stellen.

Urban
2 april 2012, 19:43
ja, ik ben nog een beetje beginnend ( ik kan niet heel veel spelen) maar ik weet wel dat ik een floyd wil omdat je er lekker veel mee kan (je hebt wel gelijk dat het moeilijk af te stellen is)

daarom dacht ik dat ik misschien wel met een goedkoper gitaartje uit de voeten kon, jullie raden dit af. Ik heb een een cort gevonden met hsh configuratie en floyd. Wat vinden jullie van het merk cort? valt het te vergelijken met ibanez?

Gr

The Unforgiven
2 april 2012, 20:20
Ik moet je echt afraden om in deze prijsklasse een gitaar met een zwevende tremolo te kopen, negen van de tien keer zijn ze echt kutjeprut.

Sanderltd
2 april 2012, 22:00
Tja, je doet natuurlijk wat je zelf wilt, maar ik zou het absoluut afraden. Zoals hierboven al gezegd, is een Floyd in lage prijsklasse meestal "gene vette", oftewel rommel. Er zijn maar een aantal licenced floyds die ik zelf zou gebruiken, maar zelfs dan is het nog opletten. Ze vergen veel onderhoud en afstelling, zelfs als je de échte Floyds koopt.

Ook zou ik niet weten wat je er zo "lekker veel" mee kunt? De nummers waarin Floyds worden gebruikt maken in mijn muziekbibliotheek zo'n 10% uit, en dan is het nog maar eens één enkele dive of zo.
Soit, ik het zou het persoonlijk wel weten, maar dat is mijn (onze?) mening. ;)