PDA

View Full Version : HBE Big D - clean signaal zwak, duf en zonder kloten



Lexvandoef
25 maart 2012, 21:31
Hey all!

Ik heb een probleem met mijn HBE Big D en vroeg me af of meerdere eigenaren die probleem ook kennen, en wat er aan te doen zou zijn.

Het cleane signaal (dus als het pedaal uit staat) klinkt zwak en zonder puf/kloten. Het klinkt ook wat dunner/doffer dan rechtstreeeks de amp in (ivm alleen pedaal er tussen, zonder geheel pedalboard).

Klinkt dit bekend bij mede-eigenaren of ligt dit aan een rot exemplaar? Ik heb het al een tijdje zo, maar de laatste tijd lijkt het wel erger geworden.... De laatste repetitie was ik zowat niet te horen als het pedaal uit stond. Ook kraakt de on/off switch als een malle.

Zou dit alles aan rotte switch kunnen liggen? Het is trouwens een tb pedaal, en hij draait op een 9V voeding (onespot)

Alvast bedankt!

peter_heijnen
25 maart 2012, 22:41
Mag ex eigenaar ook? ;)

Klinkt idd als slecht contact, dus wellicht de switch idd. Ik heb ooit zo'n zelfde probleem met een radial tb-switcher gehad, de switches zaten direct op de print gesoldeerd en de verbindingen waren niet goed meer met als gevolgd een slechte/duffe sound.

Lexvandoef
25 maart 2012, 23:27
Haha ja dat mag ook... ;)

Zit er over na te denken er een nieuwe switch er in te zetten.
3pdt volgens mij toch?

peter_heijnen
26 maart 2012, 09:48
Lijkt me wel. ;)

Nielsje
26 maart 2012, 12:38
Ik heb volgens mij nog wel een switch liggen, kijk morgen even voor je, goed?

Lexvandoef
26 maart 2012, 13:52
Thnx! Zou top zijn!

Lexvandoef
27 maart 2012, 23:40
en opgelost met dank aan Nielsje! Nieuwe switch doet wonderen!

Thnx man!

Nielsje
27 maart 2012, 23:50
You're welcome!
Mijn probleem nog niet opgelost: ding doorgemeten -> 17,8 V...

Lexvandoef
27 maart 2012, 23:56
You're welcome!
Mijn probleem nog niet opgelost: ding doorgemeten -> 17,8 V...


He? wat..... Iets in je dls dan?

Aan de andere kant hoorde ik met je Tonepress ook niet veel verschil.... Weird....

Edit: Ik merk trouwens nog wel wat tone-verlies door heel mijn pedalboard... Minimaal beetje hoog-af...

Nielsje
28 maart 2012, 11:24
Ik weet niet waar het aan ligt, de pedalen doen het wel gewoon.. misschien toch een te klein contact oppervlak?
Maar dat lijkt me eigenlijk kul. (alhoewel, ik heb ook wel eens patchkabels gehad die het clean wel normaal deden, maar met drive toch minder bleken te zijn. Bleek ook een gare kabel).

toneverlies door een heel pedalboard is haast niet te voorkomen denk ik.
Is het storend? En anders draai je toch gewoon een beetje hoog op je amp erbij? Opgelost! :)

Einzeln
28 maart 2012, 20:15
Ex eigenaar! haha. Ik heb hem van Peter gekocht en aan Lex verkocht, als ik het me goed herinner.

peter_heijnen
29 maart 2012, 08:59
Ik heb hem iig aan jouw verkocht. Goed ding, maar ik neigde altijd naar de heavy kant van het pedaal en dat paste dan weer/dus niet in het werk dat ik doorgaans doe. Ik herinner me bijv een nummer in een tv registratie van andre van duin waarbij de gitaar in de mix helemaal uitstaat omdat ie te heavy was. Klonk op het podium toch echt héél anders, haha.

Ik heb nu een bb-plus, die is wat 'zoeter'.

Tristan
29 maart 2012, 11:25
Ik ben er al jaren best wel tevreden mee. :)
Bedoel je met de ruige kant de hard clipping zeker?
Dat is voor mij eigenlijk de enige makke aan het pedaal, op de hard clipping mode (die naar mijn idee verreweg het beste klinkt) heb ik de gain altijd op minimaal omdat 'ie eigenlijk iets teveel heeft.
Daarnaast werkt de boost niet echt als boost in hard clipping mode, ook jammer.
En de tone control heb ik altijd helemaal open (geen eq) omdat ik het anders alleen maar scheller vind worden.
Raar pedaal eigenlijk, maar ja, het klinkt wel lekker, voor mij precies goed, niet te soft zoals de meeste pedaaltjes en ook niet te ruig. :D

Lexvandoef
29 maart 2012, 13:27
Ik weet niet waar het aan ligt, de pedalen doen het wel gewoon.. misschien toch een te klein contact oppervlak?
Maar dat lijkt me eigenlijk kul. (alhoewel, ik heb ook wel eens patchkabels gehad die het clean wel normaal deden, maar met drive toch minder bleken te zijn. Bleek ook een gare kabel).

toneverlies door een heel pedalboard is haast niet te voorkomen denk ik.
Is het storend? En anders draai je toch gewoon een beetje hoog op je amp erbij? Opgelost! :)

Klein contact oppervlak lijkt mij ook kul... Je hoort ook niet dattie af en toe signaal verliest ofzo...

En beetje hoog-af is goed te compenseren :) tis ook echt heel erg mierenneukerig en miniem.... Ontkom je toch niet aan denk ik...

@Nico, ja volgens mij heb ik hem van jou gekocht.

@Tristan, zo gebruik ik hem ook meestal, hard clipping, en dan gain dicht en tone zo goed als helemaal open. Vet soundje hoor! Vind het juist wel fijn dat de boost dan meer als gain/compressie boost werkt, net ff wat vetter voor sommige riffjes!

Tristan
30 maart 2012, 01:17
Klopt, dat is ook tof, en daar gebruik ik die boost ook wel voor, alleen zou ik soms iets meer volumeboost willen hebben en wat minder gain, maar goed, het blijft inderdaad een tof ding.
Ik ben blij dat de jouwe het ook weer goed doet. :)

peter_heijnen
30 maart 2012, 09:37
Bedoel je met de ruige kant de hard clipping zeker?
Weet ik eigenlijk niet meer. Ik weet alleen dat ik steeds 'die' hardrock sound erin draaide en met de boost werd het dan 'one more'. Nou dan weet je het ook wel. :)