PDA

View Full Version : Akoestische gitaar versterker



lijntjevos
25 maart 2012, 20:06
Hoi Allemaal,

Ik ga binnenkort kijken voor een electro-akoestische gitaar met een versterker.
Maar ik heb niet zoveel verstand van versterkers.
Wat raden jullie aan?

Ik zing samen met een vriendin en ik begeleid ons op gitaar.
Nu willen we wat vaker optreden dus dan is een versterker makkelijker dan een microfoon die je er voor zet.

Mijn budget is 200 tot 300 euro.

Groetjes Marjolijn

-Martijn-
25 maart 2012, 20:14
Ik snap het niet helemaal, want met een versterker kan je niet de microfoon vervangen...

lijntjevos
25 maart 2012, 20:24
Nee maar dan heb ik meer vrijheid in het optreden enzo,
Tot nu toe speel ik zittend en zet ik er een microfoon voor.
En ook hebben we vaak het probleem dat er maar 2 microfoons zijn op de plaats waar we weleens optreden,
Dus dan moet de mic mijn zang en gitaar allebei opvangen.
Snap je wat ik bedoel?

Het liefste wil ik gewoon staand spelen en dat als ik een stap naar achter doe nog steeds te horen ben in plaats van dat je te ver van de microfoon afstaat en dat ik opeens niet meer te horen bent.

Groetjes Marjolijn

-Martijn-
25 maart 2012, 20:42
Okee, als ik het goed begrijp dan speel je dus in zalen waar al een systeem aanwezig is.
Zodra je een elektro-akoestische gitaar hebt kan je die daar gewoon inpluggen, dan heb je niet ook nog eens een eigen versterker nodig. ;)

Versterker of niet, voor je zang blijf je gewoon een microfoon nodig hebben. Dan heb je altijd het probleem dat wanneer je een stap naar achter doet je opeens niet meer te horen bent.

Guitar GoD
25 maart 2012, 21:05
het zou wat zijn als je jezelf kon inpluggen.

lijntjevos
25 maart 2012, 21:22
Okee, dan ga ik gewoon kijken voor een goede gitaar met de nodige kabels ;)

Er zijn ook nummers waarbij ik niet meezing, dus dan is het gewoon fijn als je wat meer vrijheid hebt vandaar.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Marjolijn

lijntjevos
25 maart 2012, 21:25
het zou wat zijn als je jezelf kon inpluggen.

Haha inderdaad xD

Laser
25 maart 2012, 22:02
Veel akoestische versterkers hebben een tweede kanaal dat je kan gebruiken voor het versterken van zang.

Bvb
http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/marshall-acoustic-soloist-series-as50d-116353296.html?qq=marshall&list_cat=gitaarversterker&afd=muziek%2Fmuziek-accessoires%2Fgitaarversterker&start=41

In jouw prijsklasse kan je je best richten op een tweedehandsmarkt, anders blijf je in een categorie versterkers zitten die niet veel om het lijf hebben (die niet goed presteren wat geluidsweergave betreft bedoel ik).

Het is dan zaak je gitaar en een microfoon met nodige kabels mee te nemen en beide kanalen uit te testen.

Als microfoon kan je beginnen met klassiekers die hun duurzaamheid al bewezen hebben, een Shure SM57 of 58 bvb; die kosten wel rond de 100 euro maar gaan een leven lang mee, en zijn voor heel wat toepassingen inzetbaar.

Zo zou ik het aanpakken als het budget beperkt is...

andrevanroon
26 maart 2012, 10:51
Heb zelf een paar maanden geleden de Fishmann Loudbox Mini gekocht met een Shure SM58 microfoon. De versterker heeft een aparte ingang en toonregeling voor de mic. Mijn Taylor 310 klinkt erg natuurlijk over dit versterkertje, ook op de hogere volumes. Veel kwaliteit, voor een zachte prijs.....een aanrader!