PDA

View Full Version : "Jimi" Reverse Stagger Alnico Premium Pickup Set



SloeGin
25 maart 2012, 18:27
Hey,

Heeft iemand ervaring met deze pickups?
http://store.guitarfetish.com/jrestalprpis.html

Blijkbaar zouden deze echt aan te raden om die Hendrix sound te creeëren.
Iemand deze al in z'n strat gezet?

livepulse
26 maart 2012, 11:52
Wat is een zen strat?

guitarnijboer
26 maart 2012, 12:25
Ik kan me nog wel een artikel herinneren uit 1967 waarin Jimi inderdaad spreekt over zijn GFS pickup endorsement.... :-) Trap er toch gewoon niet in joh. Alle gitaar / effect / versterker producenten doen jou graag geloven dat je voor iedere sound weer andere gear nodig hebt. Een zwarte Fender gitaar met witte slagplaat voor de Eric Clapton sound, een Sunburst Fender met zwarte slagplaat en rosewood toets voor de Stevie Ray Vaughan sound, een witte Fender met witte slagplaat voor de Hendrix sound en ga zo maar door...

Moest je 30 jaar geleden een loodzware gitaar hebben met messing brug en topkam voor die 'ultimate sustain'.... Nu moet alle verf er af omdat dit beter zou klinken en meer sustain zou geven. En wil je echt een goede toon dan moet je er nitrolak op spuiten... je verzint het toch niet?!?

SloeGin
26 maart 2012, 16:25
Er werd me op een ander forum aangeraden om deze in een strat te steken. Volgens die persoon is het de moeite waard.
Ik vroeg me gewoon af of hier mensen waren die ervaring ermee hadden of het inderdaad maar commerciële praat is :)

Nagramoth
26 maart 2012, 17:50
M.i is het een oplossing voor een niet-bestaand probleem.
Straks komen ze nog met linksdraaiende slagplaatschroeven...

guitarnijboer
26 maart 2012, 18:02
Er werd me op een ander forum aangeraden om deze in een strat te steken. Volgens die persoon is het de moeite waard.
Ik vroeg me gewoon af of hier mensen waren die ervaring ermee hadden of het inderdaad maar commerciële praat is :)

Ik heb geen ervaring met GFS, maar wel met Fender. Of het een upgrade is hangt af van je huidige gitaar en elementen:
een standaard amerikaanse stratocaster zou ik hier niet mee gaan upgraden. Heb je een goedkopere Fender cloon met bijvoorbeeld ceramische elementen, dan kan dit natuurlijk een hele grote verbetering zijn. En voor 60 Dollar (45,- Euro of zo) per setje kan je natuurlijk weinig gebeuren.

allochthomas
26 maart 2012, 18:17
Hangt inderdaad af wat je er mee wilt gaan doen. Als het voor je main axe is zou ik toch verder kijken naar bijvoorbeeld bare knuckle pikcups maar als die pickups meer kosten dan de gitaar zelf kan GFS pickups erg leuk zijn.

movo.
26 maart 2012, 18:59
http://www.leosounds.de/EN/strat_redhouse_en.html

Heb ik nu in m'n Strat (American Deluxe) zitten, wat een verschil tegenover die standaard SCN noiseless pickups. En dat voor een derde van de prijs die je betaald voor Amerikaanse boetiek pickups.