PDA

View Full Version : Vraag: beetje ok?



Retinite
8 juni 2003, 11:34
Ik ben van plan een B.C. Rich Warlock NJ gitaar te kopen, maar i kwil ook een nieuwe versterker, ik heb nu een Samick van 80 euro :roll: en daar klinkt de sitrortion/overdrive nou niet echt het geweldigst op. I kwil eigenljk zeker NIET meer dan 500 euro betalen voor ene nieuwe amp, dus ik d8 aan de "Marshall Guitar Combo Amplifier AVT50" juist voor een GOED metal geluid met mn warlock NJ gitaar(???? want ik heb een sound smaple gedowned, en die konk wel...)... of hebben jullie andere betere suggesties? voor die prijsklasse, i kzoek dus n beetje t geluid van metallica bivoorbeeld...

iig alvast heel erg bedankt, want ik wil eest ff de meningen van adneren weten en alleen over de VERSTERKER en niet de gitaar

gerrekat
8 juni 2003, 11:41
In die prijsklassie is de AVT 50 zeker OK!

A3
8 juni 2003, 11:48
Die avt 50 is zeker een goede vooruitgang op die samick versterker, je zult echt een enorm verschil horen.

Kitaarhiero
8 juni 2003, 12:09
doen, zeker doen.
:amp:

gerrekat
8 juni 2003, 12:11
ja ondanks dat iedereen SS versterkers altijd loopt af te zeiken klinken ze echt lekker......in de oefenruimte die we huren staat een AVT 50 top, en die klinkt echt lekker.

RadiuS
8 juni 2003, 12:57
in die prijsklasse is een Line 6 spider een alternatief (zit een dual rectifier geluid in wat je een acceptabel metal geluid geeft en effectjes), of je kan kijken naar een 2dehands marshall buizencombootje, die moet ook nog te betalen zijn ( www.marktplaats.nl & www.gitaarmarkt.nl). Met de AVT50 heb je volgens mij een prima versterker, maar ik vond m voor harde distortion juist niet zo goed klinken, vooral voor clean / semiclean. Maar k heb m niet zo uitgebreid getest.

Retinite
8 juni 2003, 14:02
ok, echt heel erg bedankt jongens!

A3
8 juni 2003, 14:19
Misschien kan je ook nog een metaldistortion erbij kopen, klinkt nog wel een pak zwaarder dan de distortion van de versterker zelf. Want ik vermoed dat de avt reeks toch wel een beetje te vergelijken is met de valvestate reeks, niet? Die hebben echt te weinig distortion vind ik.

Janneman
8 juni 2003, 15:04
Hehe, vind ik niet. Het distortion geluid van een valvestate komt op mij wel goed over. Mits goed ingesteld natuurlijk. Je moet alleen oppassen dat het niet te schel wordt.

Ic3gl0vE
8 juni 2003, 16:35
voor hetzelfde bedrag kun je misschien ook een nieuwe H&K tour reverb combo vinden. Die is veelzijdiger, 100 watt (neit dat een AVT50 niet hard genoeg kan, maar toch ;) ) en ik vind 'm gewoon beter klinken.

Gewoon testen en je ziet het wel :)

Retinite
9 juni 2003, 10:01
iceglove, heet hij zo? of heeft hij ook nog ene bepaald nummer ofzo (al die vreemde namen altijd :s) want dan schrijf ik t ff op als ik naar de shop ga

Retinite
9 juni 2003, 11:47
:( weet iemand war ik de Marshall Guitar Combo Amplifier AVT50 het goedkoopst kan krijgen, in nederland, want hij kost bi jde meste winkels zelfs 600 euro :'-(!! terwijl hij soms in amerika 350 dollar is, als ik dan importeer kom i kdaar zelfs nog onder....

Retinite
9 juni 2003, 11:56
oh jas (sorry:p) iceglove (of iemand anders) weet iemand waar er sounds samples van de Hughes & Kettner - Tour Reverb te vinden zijn?????