PDA

View Full Version : MXR M78 Custom Badass 78 Distortion



Strat91
25 maart 2012, 18:18
Iemand ervaring met dit pedaal?

http://www.bax-shop.nl/distortion-/-overdrive/mxr-m78-custom-badass-78-distortion/product-details.html


Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe distortion. Ik heb nu een Boss DS-2 maar wil wat anders. Dus toen kwam ik deze tegen. Wat vinden jullie ervan?


Zit er echt verschil in tussen vintage pedalen of een reissue?
Niet zozeer bij dit pedaal. Maar in het algemeen.

Gitaar4LifeDude
25 maart 2012, 21:42
Ik heb echt geprobeerd om dit pedaal goed te vinden maar het was gewoon een hele stugge drive met weinig mojo. Eigenlijk iedereen die 'm probeerde waar ik bij was vond het helemaal niks.

VDB
25 maart 2012, 22:01
Ik vind hem heel tof ... enkel voor High Gain settings, voor overdrive kan je beter verder zoeken.

Heb mijn Suhr Riot verkocht en deze in de plaats gezet.

Strat91
26 maart 2012, 18:55
Wat is nog meer een goede distortion van MXR?

Dirk_Hendrik
26 maart 2012, 20:46
Wat is nog meer een goede distortion van MXR?

Als je daar nou eens van maakt:
Wat is nog meer een goede distortion?

En vervolgens wat meer vertelt over wat je wil spelen, wat je al aan gear hebt etc etc komen er genoeg tips. En breder dan alléén MXR.
We kunnen je vertellen dat de MXR dist+ een klassieker is. Maar als jij speelt over een Roland Cube gaat dat em niet worden. Klinkt voor geen meter. Dus moeten we echt meer weten.

Venlonaer
27 maart 2012, 08:42
Vox Satchurator?

Nielsje
27 maart 2012, 11:21
boss mt-2?

Gitaar4LifeDude
27 maart 2012, 17:11
Ik vind hem heel tof ... enkel voor High Gain settings, voor overdrive kan je beter verder zoeken.

Heb mijn Suhr Riot verkocht en deze in de plaats gezet.

Dat vind ik een aparte keuze, ik vind de suhr riot namelijk op elk gebied beter dan de custom badass eigenlijk.
Maar je houdt zo wel 100 euro over voor een ander pedaaltje, dat is wel fijn.

VDB
28 maart 2012, 00:16
... Moet ik wel bij vertellen dat ik met de Riot ruis had, met de Bad Ass niets.
Alles geprobeerd: alleen in de keten, andere gitaar, andere versterker, via effecten, een aparte gestabiliseerde voedingsbron, enz ... Ding was dat ik op zoek was naar een High gain pedaal en bij high gain setting van de Riot ging die dermate ruisen dat ik er niks mee kon.

Gitaar4LifeDude
28 maart 2012, 18:18
... Moet ik wel bij vertellen dat ik met de Riot ruis had, met de Bad Ass niets.
Alles geprobeerd: alleen in de keten, andere gitaar, andere versterker, via effecten, een aparte gestabiliseerde voedingsbron, enz ... Ding was dat ik op zoek was naar een High gain pedaal en bij high gain setting van de Riot ging die dermate ruisen dat ik er niks mee kon.

hmmmm, dat is zeker een vervelende situatie. Mijn Riot ruist zelfs nauwelijks met de gain op max met een ongeaard stopcontact, misschien was jouwe kapot?