PDA

View Full Version : line 6 M13 of line 6 pod HD 500



JJB
25 maart 2012, 13:45
Heb vroeger altijd met een boss GT6 gewerkt. Dus met pre-sets per geluid. Ik wilde eens iets anders en heb toen een Line 6 M13 gekocht. Op zich een geweldig ding met geweldige geluiden, echter niet erg handig met presets naar mijn idee. Nu zag ik de line 6 Pod 500 en ik krijg het idee dat die wat betreft opslaan van presets werkt als een GT6 en de geluiden van de M13 in zich heeft. Is dat zo? Vraag is dus: kan ik het beste die Pod aanschaffen en maakt dat de M13 overbodig? Of heeft de M13 nog voordelen t.o.v. de POD.

Is er iemand die hier iets over kan roepen?

Gitaar4LifeDude
28 maart 2012, 18:21
Je kan de m13 ook in latch mode schakelen waardoor je een aantal voorgeprogrammeerde banks hebt, helaas heb je er dan wel minder dan gewenst eigenlijk.
Ik heb mijn m13 laatst verkocht omdat ik gewoon niet kon wennen aan het formaat en het gewicht.
De HD500 heeft dezelfde m-line effecten alleen niet het handige van een m13, een schermpje per effect.
Als je van amp modeling houdt en je vindt de effecten van een m13 tof dan is een HD500 zeker geen slechte keuze.

harrie-beton
28 maart 2012, 21:44
Ik gebruik een HD pro 19 inch en ik gebruik de bovenste vier knoppen als "effect aan uit". Ik werk veel met patches maar soms wil je een overdrive aan of uit of modulatie aan of uit zetten. Dat is ook nog programmeerbaar, je kunt bv voor 1 patch de EQ onder een van de vier knoppen schakelen. Dat geeft mij the best of both worlds.