PDA

View Full Version : elementen epiphone genesis



rinaldo
25 maart 2012, 11:58
naar aanleiding van het topic van rickenbender (opknappen mishandelde epiphone genesis) ben ik weer hevig geïnteresseerd geraakt in deze gitaar, en er uiteindelijk een op de kop getikt na een tip van tuenallica op dit forum.

hij bevalt me prima, maar er zitten niet de originele elementen op. deze heb ik er gelukkig wel bij gekregen, maar hij heeft de draden er gewoon bij het element zelf afgesoldeerd. het zijn elementen die normaal gesproken ook een coil split hebben, maar ik zou niet weten hoe en waar ik de vier draden die je toch nodig hebt voor een coilsplit zou moeten solderen. en ik weet ook niet zeker of ze nog wel goed zijn.

is er iemand hier op het forum in de buurt van drachten, die daar verstand van heeft, en denkt de elementen weer in hun oude staat te kunnen herstellen?

dat zou erg fijn zijn, want solderen in een element zie ik zelf niet zo zitten, met mijn soldeer skills ben ik bang dat ik meer verniel, dan dat ik goed doe.:stop:

in ruil daarvoor kan ik bv fretscale liniaals maken van rvs in ieder gewenste mensuur (laser gesneden)
wie voelt zich geroepen?

no 1 hops
25 maart 2012, 14:10
heb je evt ook nog een foto van wat er nog aan draad aan de pickups hangt?
dan kan ik zien of ik je evt helpen kan

rinaldo
25 maart 2012, 14:45
er hangt helemaal niks meer aan draad aan de pickups. het enige wat ik nog aan draad kan zien is een wit draadje dat van de ene spoel naar de andere loopt. en er loopt een massa draadje van de spoel met de vaste pooltjes naar de bodemplaat van de pickup.

eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje onnozel om de draad los te solderen van de pickup, maar ja het is al geschied, helaas.

oigun
25 maart 2012, 15:25
Mocht het niet lukken kan je ze even naar me opsturen, altijd handig om iemand te kennen die RVS kan snijden ;)

P-Five
25 maart 2012, 15:43
Ik ben net een Epiphone Genesis aan het renoveren. De elementen hebben drie draden: een aarde, een rode die aan de potmeter zit en een groene die naar de minischakelaar gaat. Als je wil kan ik er foto's van maken...

rinaldo
25 maart 2012, 15:48
misschien is dat wel het handigst ja. pm me maar voor je adres, dan stuur ik ze wel naar je op. dan moet je maar aangeven wat je hebben wilt.

HaroldA
29 maart 2012, 10:13
Mochten de elementen niet meer in orde zijn: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/vintage-humbuckers-117987914.html

http://img.2dehands.be/f/normal/117987914-vintage-humbuckers.jpg