PDA

View Full Version : Klassieke gitaar



fikke
25 maart 2012, 01:52
Hallo iedereen,na 35 jaar niks meer te hebben gedaan heb ik de draad terug opgenomen. Ik zou me nu graag een degelijke klassieke gitaar willen aanschaffen. Er is tegenwoordig zoveel keuze op de markt en dan heb je ook nog cutaway, met amp enz. Ik zou graag een gitaar hebben met een heldere warme klank waar ik nog enkele jaren plezier kan aan beleven. Ik wil gaan tot ongeveer 550 euro. Wat kunnen jullie mij aanraden?

Muzieknono
25 maart 2012, 10:10
Is allemaal heel persoonlijk, ga naar wat zaken en ga spelen en voelen, er is genoeg te vinden in dat segment wat gewoon goed is, kijk eens op de sites van benelly en la guitarra buena om een indruk te krijgen en dan gewoon veel gaan spelen en luisteren, voelen.
Ik kan mijn mening wel geven maar dat is persoonlijk.
Je kunt hier op het forum overigens de zoekfunctie gebruiken, er zijn legio discussies gevoerd over dit onderwerp.
Veel succes met je zoektocht.
Mvgr. Dirk Jan :B

LaurentB
25 maart 2012, 17:38
Alhambra en Prudencio Saez zijn merken die ik ken in die prijsklasse, maar er zijn er meer. Ik heb al 30 jaar dezelfde Hopf, dus ik heb er niet veel geprobeerd in de tussentijd :)

Outrage
25 maart 2012, 18:56
Als je met amp een soort versterkingssyteem in je gitaar bedoeld, is het misschien handig om weten dat het uitversterken van een akoestische/klassieke gitaar best wel met een microfoon kan. Dus je hebt niet echt noodzakelijk een systeem in je gitaar nodig. Wellicht kan je dan beter kijken naar een gitaar die op zich goed klinkt.

Guitar GoD
25 maart 2012, 22:07
precies, de gitaar kun je altijd later nog iets in laten bouwen waardoor hij versterkbaar is!

fikke
26 maart 2012, 15:16
Iedereen al van harte bedankt voor de tips.