PDA

View Full Version : Retro Sonic Chorus werkt niet icm Cioks DC10?!



Nick Mars
24 maart 2012, 14:53
Dus heb ik eindelijk deze week mn Cioks DC10 onder mijn board geinstalleerd. Alles netjes aangesloten en alles werkt gewoon naar behoren, behalve mn retro sonic chorus...
Ik heb de oude versie (non stereo) die op 12V werkt. Ik heb m dus aangesloten op output 6 van mn cioks en die netjes op 12V geswitcht. Hij doet echter niks... als ik mn chorus aanzet gaat het ledje dat hij aanstaat wel branden, maar mn geluid is helemaal weg en bovendien gaat het andere ledje waarmee je tussen Vibrato/Chorus switcht ook niet branden.
Om te checken of er niet te weinig mA (output 6=200mA) werd geleverd heb ik m ook even op de laatste output van de Cioks aangesloten die 400mA levert (op 12V), maar daar had ik precies hetzelfde probleem...
Als ik bovendien de meegeleverde adapter op de chorus aansluit doet hij het wel prima?!

Ik snap er dus geen reet van. En bovendien is het ook behoorlijk frustrerend aangezien ik die Cioks heb gekocht om van mn adapters af te zijn en alles gewoon met een voeding kan doen...

Weet iemand dus wat er mis kan zijn en voornamelijk hoe ik dit kan oplossen?????

the sure thing
25 maart 2012, 07:43
Heeft het mss met het type voeding te maken? AC versus DC? Wat staat er op de adapter wat voor soort voeding er "uit" komt?

Nick Mars
25 maart 2012, 13:40
Oei ja daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad... er staat inderdaad op de adapter 12VAC.... kut!
Enige oplossing is dus mn cioks te ruilen voor een waar een 12v AC uitgang op zit, of zou ik dat nog op een andere manier kunnen oplossen?