PDA

View Full Version : HNAD Fender Tremolux blackface uit 1964



JaKemp
22 maart 2012, 16:25
Hier is hij dan, my pride and joy! Fender Tremolux blackface uit 1964 (AB763 circuit). Ik heb hem gekocht met in de cabinet een originele Oxford 10K5 en een Eminence Legend ook uit de jaren 60. Verder is alles origineel aan de amp buiten dat (alsof jullie dat nog niet gemerkt hadden) iemand op het verschrikkelijke idee kwam deze blonde schone zwart te verven.

Ik geef toe dat hij er niet meer zo fris uitziet (ik zal de mode maar volgen en het relic'd noemen zeker ;)) maar dat komt grotendeels doordat de zwarte verf begint af te slijten en de hardware grauw is uitgeslagen...

Wat denken jullie: de versterker zo in min of meer originele staat laten of nieuwe tolex en hardware op? Ik heb sterk de neiging om hem te restaureren, die blonde piggybacks zijn zó mooi dat ik dat ook terug wil!!


Qua klank is het natuurlijk op en top vintage Fender blackface, hij klinkt ongelooflijk goed clean en blijft dat ook op hoge volumes hoewel de meeste anders beweren (op het normal kanaal tenminste)! Als ik dan naar het tremolo kanaal ga en hem opendraai, tja dan schieten woorden tekort voor de prachtige natuurlijke overdrive die de 10" speakers laten horen ;)

Kortom ik ben zeer tevreden met mijn aankoop! Een aanrader!
(Met dank aan Mr.Fingers voor het melden van de verkoop van deze versterker:ok:!)

http://i1061.photobucket.com/albums/t475/JaKemp1/IMG_0769.jpg
http://i1061.photobucket.com/albums/t475/JaKemp1/IMG_0764.jpg
http://i1061.photobucket.com/albums/t475/JaKemp1/IMG_0767.jpg

bass blom
22 maart 2012, 16:35
gaaf man :cheerup: gewoon zo laten.

ellisvertellis
22 maart 2012, 16:47
:mmmm::mmmm: Zo laten!

muziekschuur
22 maart 2012, 17:03
Dat is toch geen gitaarkabel tussen versterker en cabinet toch? Want dan gaat het binnenkort fout....

JaKemp
22 maart 2012, 17:31
Dat is toch geen gitaarkabel tussen versterker en cabinet toch? Want dan gaat het binnenkort fout....

Die kabel zat erbij toen ik hem kocht, er staat "Spectraflex speakercable" op dus ik veronderstel dat dat toch een goede kabel is om de speakers aan te sluiten?
Maar uiteindelijk is het van jack naar jack, dat maakt toch niet uit welke kabel ik daartussen hang? Of is er een gouden regel waarvan ik niet op de hoogte ben?

PS Maakt het trouwens verschil of ik de cabinet op output "speaker" of output "ext. speaker" hang? Is er verschil tussen die 2?

Dreverhaven
22 maart 2012, 17:39
Ik zou hem ook zo laten.
Je moet die kabel in de speaker output duwen. Ext. speaker is voor als je een extra externe speaker wil aansluiten, dat veronderstelt dat je al een speaker op de andere uitgang hebt zitten. Alleen de ext. speaker out gebruiken gaat dacht ik niet goed.

Midwolda
22 maart 2012, 19:22
Speakerkabel heeft twee aparte aders, vergelijk het met een twee-aderig 220V-snoer.
Signaalkabel heeft een centrale ader met daaromheen een metalen mantel, vgl. coax.

Gave amp, congrats! :ok: Daar kan ik ook wel van uit m'n dak gaan...
Ik snap helemaal dat je 'm al voor je ziet in nieuwe blonde tolex ja :mmmm:
maar ja dat kan altijd nog, dit krijg je dan nooit meer terug ;)

Kingfisher
22 maart 2012, 21:42
Gitaarkabel is bedoeld om een zwal signaal zo storingvrij mogelijk naar uw amp te krijgen. Speakerkabel is bedoeld om 100w pure power naar uw speaker te sturen. Als je het einde van een gitaarkabel vasthoudt, en ik sla een E akkoord aan, ga je niets voelen. Maar het eind van een speakerkabel pak je best niet vast.
Je kan gitaar spelen met een speakerkabel, je zal alleen veel ruis hebben. Steek een gitaarkabel tussen de versterker en de kast en je zal veel warmte hebben.

Agent_Smith
24 maart 2012, 08:55
Wat een gaaf ding! Gefeliciteerd!
En uiteraard niks aan veranderen (en al helemaal geen nieuwe tolex). Origineel houden en van genieten! :)

Fireburst
24 maart 2012, 16:49
Wat een gaaf ding! Gefeliciteerd!
En uiteraard niks aan veranderen (en al helemaal geen nieuwe tolex). Origineel houden en van genieten! :)

+1

(100000 tekens)

Ace 1.15.19
27 maart 2012, 03:31
Een ware beauty. :) Congrats!

humbucker
27 maart 2012, 09:55
Gave bak! Ik zeg restaureren. In't blond gaat de sexyness steil omhoog!



Dit geldt overigens niet voor de dames, die heb ik dan weer liever met donkere haren ;)

muziekschuur
27 maart 2012, 10:54
Even reageren op de instrumentkabel in gebruik voor speakers. Dan wordt de weerstand te groot en de kabel wordt warm. Het geluid zachter en je eindtrap zal smelten. Dus een gitaarkabel gebruiken tijdens een optreden fullblast is vragen om moeilijkheden. Een gewone 230 kabel is een prima speakerkabel omdat de twee koper kernen dik genoeg zijn om het vermogen op de speaker over te brengen. Vandaar mijn vraag. Als er speaker kabel op staat prima. Wel zou ik persoonlijk haakse pluggen monteren. Als je tijdens een optreden je cabinet tegen de muur aan schuift dan kun je de jack dubbel duwen. Dan buigt de trekontlasting met de min tegen de plus aan en sluit je eindtrap kort.... da's niet goed. Met haakse pluggen vermijd je dat. Vandaar dat tegenwoordig moderne versterkers SPEAKON gebruiken.

Qua blonde behuizing; dat is ook supergaaf. Maar origineel is het meest waard. Wat je kan doen is nieuwe behuizingen in blond aanschaffen en deze behuizingen op zolder. Dan kun je altijd de boel weer origineel maken, maar in de tussentijd genieten van een versterker met nieuwe looks die beter in je interieur past..