PDA

View Full Version : midi keyboard



martino2000
21 maart 2012, 16:26
heey,

Ik ben op zoek naar een midi keyboard om zo muziek in te kunnen spelen in bv. Guitar Pro en Sibelius. Op school hebben we dit ook en het werkt super relaxt. Alleen nou zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil er niet al te veel geld aan uit geven, maar ook geen rommel in huis halen. Zeg liever niet over de 100 euro. Weet iemand hier misschien wat een goede is?
Zelf had ik deze al gevonden:http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fame--/art-SYN0003694-000

maar ik vroeg mij af of die nou veel anders was dan de goedkoper keyboardjes bij musicstore?.

Bij voorbaat dank,

Groeten Maarten

Geoff
26 maart 2012, 00:00
Hey,

De Fame die jij vernoemt heeft er veel extra controls op zitten die je misschien niet nodig hebt, ook de kwaliteit van die extra controllers is mij niet bekend, maar ik zou er niet te veel van verwachten. Zo'n miditech keyboard heb ik zelf gehad, en ik vond de kwaliteit van de keys meer dan behoorlijk.

Hoeveel keys heb je nodig?
Heb je al een midi interface? Of zoek je eentje met usb aansluiting?
Heb je extra controllers om software aan te sturen nodig?

Het beste is natuurlijk om de keys zelf uit te proberen, piano klavieren zijn dit zeker niet.

Verder kan je nog kijken of er aftertouch opzit (als je dit nodig hebt) en of de velocity te regelen is op het keyboard.

Kijk ook zeker 2dehands, ik heb het miditech keyboard 2dehands voor 20 euro kunnen kopen.