PDA

View Full Version : GLS "switchcraft" pluggen bestellen?



rumblefuzz
21 maart 2012, 14:59
Omdat ik mijn pedalenbak nu echt eens een keer netjes wil maken ga ik deze pluggen bestellen uit Amerika:

http://www.speakerrepair.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=genem&Product_Code=32-232x10&Category_Code=pandj-quarterinch

De verzendkosten zijn alleen nogal hoog ($25,-), dus dacht ik: wie weet is er hier iemand ook geďnteresseerd in deze pluggen, dan zouden we samen kunnen bestellen en de verzendkosten delen. Ze verkopen ze in verpakking van 4, 10, 20 of 100 stuks, zelf heb ik er zo'n 16 nodig.

Oh ja, mocht er nog iemand over de streep getrokken worden: In tegenstelling tot de 'echte' Switchcrafts hebben deze 'pancake' pluggen wél gewoon 2 terminals, en ze kosten een fractie...

Als je geďnteresseerd bent in zo'n gezamenlijke koop, stuur me dan even een mailtje: rumblefuzz2 [apenstaartje] gmail [punt] com. Het handigst lijkt me dat je een beetje in de buurt van eindhoven woont zodat je ze op kunt komen halen en we verder geen gezeik hoeven te hebben mbt verzending/betaling en wie dan eerst of gelijk oversteken... Afijn, je snapt wat ik bedoel!

Ik hoor het wel, als er over een week nog geen reacties zijn geweest dan ga ik gewoon bestellen.

Mvgr,

Gijs Coolen

Dirk_Hendrik
21 maart 2012, 17:05
Wat is het verschil met deze dingen:
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=54&products_id=65

of echte switchcrafts (dus gevoon met een beetje extra flux aan de case monteren):
http://www.banzaimusic.com/Switchcraft-Plug-228.html

Waar ik overigens deze dingen prettiger en knapper vind:
http://www.banzaimusic.com/Switchcraft-SC-226.html

HaroldA
21 maart 2012, 17:22
Check dit: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?151073-Lava-patch-kabels-wat-een-gekloot!-Tips&p=2800293&viewfull=1#post2800293

@rumblefuzz: dikke kans dat ik wel interesse heb! Even over nadenken ...

guitaraddict
21 maart 2012, 19:57
Omdat ik mijn pedalenbak nu echt eens een keer netjes wil maken ga ik deze pluggen bestellen uit Amerika

Het zal er wel netjes uit gaan zien maar daar heb je het mee gehad. Die pluggen dat is echt rommel !!

Koop gewoon Neutriks , wel een stuk duurder maar dan heb je kwaliteit en geen ergenis meer.

Maar dit is gewoon mijn bescheiden mening. Je krijgt waar je voor betaald.

Jan Buurman
21 maart 2012, 20:36
Het zal er wel netjes uit gaan zien maar daar heb je het mee gehad. Die pluggen dat is echt rommel !!

Koop gewoon Neutriks , wel een stuk duurder maar dan heb je kwaliteit en geen ergenis meer.

Maar dit is gewoon mijn bescheiden mening. Je krijgt waar je voor betaald.

Heb je ervaring met deze pluggen? Ik heb er net 25 binnen via Ebay en ze voelen erg solide aan. Perfect voor een pedalboard als je het mij vraagt. Die neutriks nemen zo veel plaats in. Voor een snoer ligt dat anders maar voor een board :ok:

Dirk_Hendrik
21 maart 2012, 20:45
Heb je ervaring met deze pluggen?
Niet aan mij gericht maar ik reageer toch effe. Deze pluggen heb je in vele verschillende marken/varianten. Er zullen gegarandeerd betere en mindere types tussen zitten maar persoonlijk kan ik me niet herinneren ooit zo'n ding gesoldeerd te hebben waar ik gelukkig van werd. De Neutriks hebben idd het formaat als con. Ik ga wel mee in het kwaliteitsperspectief als enorme pro.

j3lt3
21 maart 2012, 20:48
Bij die pancakes van Newtone breekt de sleeve van de pannenkoekenbehuizing als je er naar kijkt..

Fuhgawz
21 maart 2012, 22:15
Misschien wel handig om even rekening te houden met douanerechten en BTW bij grotere bestellingen buiten de EU. Boven een bepaald bedrag komt er een forse verhoging bij, waardoor het mogelijk uiteindelijk goedkoper is wanneer iedereen voor zich bestelt. Op de site van de belastingdienst staat geloof ik info hierover.

rumblefuzz
22 maart 2012, 13:35
Er zijn genoeg gebruikerservaringingen te vinden op allerlei fora van mensen die excact deze pluggen hebben gebruikt voor pedalenplanken. Bijna allemaal zijn ze positief. Het lijkt mij het risico wel waard. Al die andere Switchcraft kopieën zijn misschien wel net zo goed/slecht, maar zie daar maar eens feedback op te vinden! 'Echte' switchcraft is nog altijd een paar tientjes duurder (in totaal dan :-) ) en veel mensen vonden deze makkelijker te solderen en net zo stevig.

@Dirk Hendrik: Die 226 pluggen van switchcraft heb ik ook wel overwogen, maar die steken toch al snel een centimeter uit, dus heb je sowieso 2 cm tussen je pedalen zitten, en dan kom ik net een centimeter tekort in de breedte op m'n plank. Die zijn dus uitgesloten, ik moet pancakes gebruiken...

@guitaraddict: Ik ben wel benieuwd waar jij je mening op baseert? Je klink alsof je ze al eens hebt gebruikt? Alle info is natuurlijk welkom!

Die douanerechten had ik idd nog helemaal niet aan gedacht! Mmmm, zo maar eens een telefoontje plegen met de douane dan. Daarover binnenkort meer...

guitaraddict
22 maart 2012, 18:45
Ik zal even uitleggen waarom ik dat zeg . Ze lijken 100 % op de pluggen die ik vroeger wel eens gebruikte wat niet wil zeggen dat ze het ook zijn.

Maar dit type plug gaf het probleem dat de tip losraakte door een of andere reden. Dit was een bron van ergernis.

Ik heb al heel wat pluggen versleten in mijn leven en ruim 20 jaar geleden ben ik voorgoed op Neutrik overgestapt en nooit meer problemen. ( Daarom durfde ik deze boute bewering te maken )

Ik wil je alleen waarschuwen voor goedkope rommel. Vaak is goedkoop duurkoop.

Maar probeer het gerust eens als je goedkoop uit wilt zijn.

peter_heijnen
22 maart 2012, 19:04
Ik doe graag mee, voor mij 20 st.

Kwa ruimte scheelt deze plug echt wel, ik zowat heb alle die je hier kunt vinden vinden. Gaan dus allemaal idd sbnel kapot, en alleen al het extra lipje aan deze doet het voor mij.

LordRiffenstein
26 maart 2012, 09:45
Het zal er wel netjes uit gaan zien maar daar heb je het mee gehad. Die pluggen dat is echt rommel !!

Koop gewoon Neutriks , wel een stuk duurder maar dan heb je kwaliteit en geen ergenis meer.

Maar dit is gewoon mijn bescheiden mening. Je krijgt waar je voor betaald.


Ik zal even uitleggen waarom ik dat zeg . Ze lijken 100 % op de pluggen die ik vroeger wel eens gebruikte wat niet wil zeggen dat ze het ook zijn.

Maar dit type plug gaf het probleem dat de tip losraakte door een of andere reden. Dit was een bron van ergernis.

Ik heb al heel wat pluggen versleten in mijn leven en ruim 20 jaar geleden ben ik voorgoed op Neutrik overgestapt en nooit meer problemen. ( Daarom durfde ik deze boute bewering te maken )

Ik wil je alleen waarschuwen voor goedkope rommel. Vaak is goedkoop duurkoop.

Maar probeer het gerust eens als je goedkoop uit wilt zijn.

Wat een dikke onzin weer allemaal, nooit getest maar wel afkraken. Niet gestoord door enige vorm van kennis maar wel lekker lopen zeiken.

Die GLS-pluggen worden gebruikt en aangeraden door verschillende pro-pedalboard bouwers. Ik gebruik zo ook al een hele tijd en die zijn gewoon prima. De kwaliteit is prima en ze zijn makkelijk te solderen.

HaroldA
29 mei 2012, 16:25
Hoe is dit eigenlijk afgelopen?

rumblefuzz
30 mei 2012, 14:29
Ik heb er geen reacties op gehad, tenminste niet per e-mail en met voldoende betrouwbare informatie om het zomaar voor te gaan schieten. Ik heb dus 'gewoon' pluggen besteld bij thomann.

Vraag me nog altijd af of die GLS pluggen niet dé oplossing zijn...

HaroldA
30 mei 2012, 14:32
Ik heb er geen reacties op gehad, tenminste niet per e-mail en met voldoende betrouwbare informatie om het zomaar voor te gaan schieten. Ik heb dus 'gewoon' pluggen besteld bij thomann.

Vraag me nog altijd af of die GLS pluggen niet dé oplossing zijn...

Jammer. Ik had vorige week mijn eerste rotte George L kabel in 3 jaar, dus wil nu ook wat anders. Probleem is wel dat ik een aantal rechte pluggen nodig heb ipv haakse en die zijn ook altijd zo enorm groot.

Welke pluggen heb je uiteindelijk gekocht?

LordRiffenstein
30 mei 2012, 15:42
Er is ondertussen een heel goed alternatief voor die GLS-pluggen.

HaroldA
30 mei 2012, 15:43
Er is ondertussen een heel goed alternatief voor die GLS-pluggen.

Wat dan?

LordRiffenstein
30 mei 2012, 15:55
Wat dan?

PM met 10 tekens

HaroldA
30 mei 2012, 16:00
PM met 10 tekens

Ah, het moet geheim blijven? :???:

LordRiffenstein
30 mei 2012, 16:02
Ah, het moet geheim blijven? :???:

Ik wil de SPAM-politie niet achter me aan krijgen. :makeup: :)

Jan Buurman
30 mei 2012, 17:00
Je maakt mij wel nieuwsgierig!! Alternatief voor die GLS-pluggen betreft de ruimte die ze innemen? En solderen?
HaroldA, als jij ze even post dan hebben wij geen idee waar ze vandaan komen :soinnocent:

HaroldA
30 mei 2012, 17:09
HaroldA, als jij ze even post dan hebben wij geen idee waar ze vandaan komen :soinnocent:

Sommer Cable HICON HI-J63MA05

Jan Buurman
30 mei 2012, 17:25
Ziet er goed uit. Ik heb alleen nog geen prijs kunnen ontdekken...

HaroldA
30 mei 2012, 17:47
Ziet er goed uit. Ik heb alleen nog geen prijs kunnen ontdekken...

Vanaf 3 euro/stuk, ex verzendkosten. GLS pluggen zijn dus wel een stuk goedkoper.

HaroldA
31 mei 2012, 22:12
Crap, wil ik net een setje GLS pannenkoeken bestellen: "Out of stock. Back ordered until 7-15-2012."

:mad:

LordRiffenstein
1 juni 2012, 09:08
Crap, wil ik net een setje GLS pannenkoeken bestellen: "Out of stock. Back ordered until 7-15-2012."

:mad:

Damn, ik wacht al 4 weken op een bericht wanneer ze opnieuw beschikbaar zijn. Dat is wel erg lang.

HaroldA
1 juni 2012, 11:59
Damn, ik wacht al 4 weken op een bericht wanneer ze opnieuw beschikbaar zijn. Dat is wel erg lang.

Ik ga me even bezinnen of en hoeveel haakse pluggen ik nodig heb. Misschien dat ik dan toch voor de duurdere optie ga (HICON) ...

HaroldA
1 juni 2012, 12:20
Even voortborduren op het ide van de pancakes: wie kent er goede/korte/kleine rechte jacks? (dus niet haaks)

Een standaard jack neemt al snel 6-7 cm in beslag, dat moet korter kunnen!

Brum
1 juni 2012, 12:33
Je zit dan wel aan kabel van hetzelfde merk, maar de kortste die ik ken is dan Lava. Persoonlijk zweer ik erbij. Het is even lastig de eerste keer, als je zo'n ding in elkaar moet flansen, maar als het eenmaal zit is het onverwoestbaar. Wel duur...

HaroldA
1 juni 2012, 13:03
Je zit dan wel aan kabel van hetzelfde merk, maar de kortste die ik ken is dan Lava. Persoonlijk zweer ik erbij. Het is even lastig de eerste keer, als je zo'n ding in elkaar moet flansen, maar als het eenmaal zit is het onverwoestbaar. Wel duur...

Neh, ik heb nu George L-etjes. Ik wil solderen.

Brum
1 juni 2012, 13:34
Persoonlijk vind ik George L en Lava niet vergelijkbaar. Lava zit veel steviger in elkaar, veel degelijker. Ik heb hier thuis George L pluggen en kabels liggen en op m'n pedalenbord Lava Cable, ik zweer bij Lava.

Maar als je perse wilt solderen houdt het al gauw op. ;)

En toch zou ik je nog willen wijzen op George L's Stress Relief Jackets:
http://www.musicmax.eu/media/artikli/15507.jpg
Lijkt me een goeie oplossing voor de frictie dat er in George L patchkabels zit (wat voor mij de reden was om geen George L meer te gebruiken).

HaroldA
1 juni 2012, 13:38
En toch zou ik je nog willen wijzen op George L's Stress Relief Jackets:

Heb ik destijds ook naar gekeken. Naast lelijk zijn die dingen ook nog eens achterlijk duur.

Brum
1 juni 2012, 14:05
Ze zijn tegenwoordig ook in het zwart verkrijgbaar. Achterlijk duur is dat spul wel, daar heb je absoluut gelijk in.

LordRiffenstein
27 juni 2012, 13:48
Vanaf 3 euro/stuk, ex verzendkosten. GLS pluggen zijn dus wel een stuk goedkoper.

Kleine rechtzetting, na onderhandeling met de distributeur is de prijs nu 2,4euro/stuk, ex verzendkosten.

/Spam

groovieguitarguus
28 juni 2012, 19:48
En ik heb ze idd morgen al binnen!!! (hoop ik... ;-) Thanx Lord R. (Youri!)