PDA

View Full Version : Blues Junior Combo



Liam Gallagher
8 juni 2003, 00:43
http://www.musiciansfriend.com/srs7/sid=030607153428145053216114750790/g=home/search/detail/base_id/34514

Wat weten/vinden jullie hiervan? Is ie nou helemaal buizen? Heeft ie een fijne overdrive, en als dat niet echt goed t geval is, maakt een pedaaltje em dan wat fijner. Fijne warme overdrive, niet echt scheur/distortion dus, a la pink floyd.

Kitaarhiero
8 juni 2003, 12:07
Volgens mij is hij compleet Buizen.

Er zit ipv overdrive een "Fat" functie op die je kunt inschakelen met een drukknopje op de amp en een voetschakelaar. het is geloof ik wel een soort overdrive. Het geeft een rauw randje aan je geluid.

Op hoge volumes hebben buizen trouwens meestal wel een soort overdrive.

pimmetje
9 juni 2003, 09:49
Hij is vooral voor clean gemaakt. Niet helemaal mijn geluid, maar da's met heel veel apparatuur zo.

Ik vind ze persoonlijk de nieuwprijs niet waard, maar dat vind ik van 90% van de versterkers en gitaren. Tweedehands vind ik deze bakkies ook vaak nog te duur weg gaan. Hij zit in 't segment van de kleine versterkertjes, maar kan nog goed hard... voor thuis zou ik zeker weten nog wat zoeken met minder vermogen en een kleinere speaker.

Als 't geluid WEL is wat je zoekt, zou je ook 'ns naar z'n kleinere broertje - de pro jr - kunnen kijken. Gelijk vermogen, iets kleinere speaker. Overigens vind ik die 't ook net niet hebben, maar dat moet je voor jezelf beslissen.

Als je een versterker voor een mooie overdrive of crunch zoekt, denk ik dat je 't verkeerde versterkertje voor ogen hebt.