PDA

View Full Version : fx loop maken/kopen/inbouwen



daan161
21 maart 2012, 12:18
heey,

misschien een domme vraag maar,
ik heb op mijn versterker geen FX loop.
zou ik dit kunnen maken/kopen?
of kan ik dit laten inbouwen?

alvast bedankt!

Bijl
21 maart 2012, 13:21
Als het doel is om effecten tussen de voor- en eindversterker te plaatsen kan je het laten inbouwen. Het is natuurlijk de vraag of het de investering wel waard is, afhankelijk van de versterker die je hebt.

Als je meerdere effecten tegelijk aan of uit wil zetten kan je ook een Boss Line Switcher kopen.

HaroldA
21 maart 2012, 13:26
Welke versterker?

DemolitionColorScheme
21 maart 2012, 15:38
Als je meerdere effecten tegelijk aan of uit wil zetten kan je ook een Boss Line Switcher kopen.
Heeft voor de rest toch niks met een FX loop te maken? ;)

daan161
21 maart 2012, 19:30
die line switcher idd niet wat ik bedeoelde, maar wel awesome pedaal :P

ik heb een peavey vypyr 100watt

ik verwacht dat als ik een fx loop laat in bouwen dat dit mij bakken met geld gaat kosten, toch?
maar is dit op een andere manier mogelijk?
een één of ander ''na-na versterker'' oid?

pasqual
21 maart 2012, 21:29
Alles is mogelijk natuurlijk. Heeft het zin? tegen welke prijs... Deze versterker heeft al een hele kudde effecten.
Quote:
- 24 amp channel models
- 11 editable pre-amplifier "Stompbox" effects
- 11 editable "Rack" effects
- 12 onboard programmable presets
- Up to 400 presets and five FX simultaneously with optional Sanpera™ II footswitch

daan161
21 maart 2012, 21:50
Eerlijk gezegd gebruik ik al die effecten niet (op de reverb na)
ik heb een boss me 70, boss cs-3, boss loopstation, boss mega dist. (ja allemaal van boss:P, ben k gewoon erg tevreden mee)
de me 70 en de sc-3 (eventueel de loopstation ook maar dat moet ik dan uitproberen) zou ik dan eventueel in de fx loop willen stoppen.

prijs technisch moet ik dat even bezien, maar zou zoizo willen weten of dit mogelijk is.

peter_heijnen
22 maart 2012, 07:45
zoizo
Sowieso... ;)

Een fx loop in die vyper inbouwen zal minder kostbaar zijn dan in een buizenamp lijkt me, als er na de DA converter van de amp maar een mooi plekje is om het signaal af te tappen en weer terug te leiden. Mss ook even een mailtje naar peavey?

Verder vraag ik me af waarom je de fx van de peavey niet gebruikt, zijn die dan zoveel minder dan die boss pedalen?

pasqual
22 maart 2012, 09:07
Het lijkt mij dat deze versterker niet voor jouw doeleinden geschikt is. Dit soort versterkers schaf je juist aan vanwege de moddeling mogelijkheden en ingebouwde effecten. Misshien zou je je eens kunnen orië
nteren op de markt voor een meer conventionele versterker met een seriële/gebufferde effectsloop. Wel een beetje jammer van je investering.

daan161
22 maart 2012, 19:26
Het lijkt mij dat deze versterker niet voor jouw doeleinden geschikt is. Dit soort versterkers schaf je juist aan vanwege de moddeling mogelijkheden en ingebouwde effecten. Misshien zou je je eens kunnen orië
nteren op de markt voor een meer conventionele versterker met een seriële/gebufferde effectsloop. Wel een beetje jammer van je investering.

in eerste instantie heb ik deze versterker gekocht voor gewoon thuis gebruik
daarvoor was deze ideaal.
nu speel ik echter in een bandje en heb zon sanpera 2 pedaal gekocht voor de live optredens
deze sanpera 2 werkte bij mij niet zo goed.
op een gegeven moment heb ik gewoon besloten om deze versterker op clean te zetten en externe pedalen erbij te gebruiken.
ik snap je wel, als je denkt dat het een beetje verspilling is.

ik heb een tijd erg opzoek geweest naar bepaalde versterkers die clean erg mooi zijn.
maar als ik dan dat geluid vergelijk met wat ik nu al heb merk ik weinig verschil.
alleen dat er geen FX loop in zit vind ik wel een nadeel.
en om 800 eu neer te leggen voor een versterker met fx vind ik dan weer een beetje geld verspilling:D

daarom de vraag, of dit in te bouwen is of iets dergelijks dat ik voor mn pedalen kan stopen.
inbouwen in iedergeval dus wel, maar zou dit de moeite waard zijn naar jullie bevindingen?
of toch maar die 800 eu neerleggen voor een fender hot rod deluxe III

alvast bedankt

pasqual
22 maart 2012, 22:21
Verspilling wil ik het niet noemen. Je gebruikt de versterker alleen anders zoals je eerst voor ogen had. Maar waarom 800,- neerleggen voor een versterker met fx-loop? Dit kan veel goedkoper. Wil je een buizen versterker of transistor? Ik heb zelf een Peavey Valveking 212 met fx-loop die nieuw rond de 600,- kost. De 112 versie zal rond de 475,- kosten. Gebruikt heb je het dan over 300,- á 400,- euri. Zo zijn er nog een hele kudde versterkers te verzinnen mét fx-loop voor minder..... En bij verkoop/inruil brengt jouw versterker ook wat op.