PDA

View Full Version : Lasapparaat omgeving Rotterdam?



Jambi
21 maart 2012, 10:27
Hi guys n gals!

Ik ben bezig met het bouwen van een telecaster met de body gemaakt van onder andere een oude veilingkist

http://i1089.photobucket.com/albums/i359/paullondon83/d04d83bf.jpg

Nu wil ik hier zelf een parsons white achtige B bender in maken. Hiervoor moet ik voor het scharnierpunt wat aan elkaar lassen, maar beschik niet over een lasapparaat. Is er iemand in omgeving ROtterdam/Den Haag die mij uit de brand zou kunnen helpen?

Ike57
21 maart 2012, 10:37
Geinig stuk hout :ok:

Weet je zeker dat de houtworm dood is? Ik ben wel benieuwd hoe je die b-bender in elkaar gaat zetten.

Jambi
21 maart 2012, 10:47
De roestige spijkers zitten er nog in!!

B bender ga ik proberen zoals die van Greg m in bijgaande link: http://www.tdpri.com/forum/b-bender-forum/290411-homemade-b-bender.html

ALs je zo'n ding wil bestellen bij hipshot ben 380 euro verder!! Volgens mij moet het lukken met bouten, ijzer, draadeind en tremelosprings en ben je niet veel meer 25 euro kwijt....En het lijkt me natuurlijk gewoon heel gaaf om te proberen!

Jambi
21 maart 2012, 10:52
Voor wat betreft de houtworm. Geen idee eigenlijk, maar ga de boel maar wel met wat bestrijdingsmiddel te lijf misschien, voordat ik ga lakken/olien. Zit sowieso qua finish na te denken. WIl hem liever olien, maar dat kost me waarschijnlijk een aardige pot olie...

robostrat
21 maart 2012, 10:53
Nou goed dan, omdat de bovenste stempel op de body mij wel aanspreekt :cooler:
Moet je wel naar H'dorp komen ( kan ik het ook voor je lassen )

Jambi
21 maart 2012, 10:59
Nou goed dan, omdat de bovenste stempel op de body mij wel aanspreekt :cooler:
Moet je wel naar H'dorp komen ( kan ik het ook voor je lassen )

THanks for the offer! ik hou hem even in beraad. Ik heb iemand in Moerdijk met een lasapparaat en das toch net wat dichter bij huis.

Jambi
21 maart 2012, 11:10
ALs er trouwens finishing - houtworm of andere tips zijn, let me know!!

Ook op het gebied van hals en hardware relicen (heb ooit gezworen het nooit te doen, maar moet er echt aan) alle tips welkom!

Ike57
21 maart 2012, 12:29
Je hebt zo te zien wel behoorlijke naden tussen de delen van de body.

Je zou hem ook kunnen behandelen met epoxy (Z-poxy o.i.d.) om zo een glad oppervlak te krijgen. Hierna zou je hem blank kunnen afwerken met nitro. Zo blijft het oorspronkelijke hout goed zichtbaar maar je krijgt wel een gladde afwerking.

Jambi
21 maart 2012, 12:45
Je hebt zo te zien wel behoorlijke naden tussen de delen van de body.

Je zou hem ook kunnen behandelen met epoxy (Z-poxy o.i.d.) om zo een glad oppervlak te krijgen. Hierna zou je hem blank kunnen afwerken met nitro. Zo blijft het oorspronkelijke hout goed zichtbaar maar je krijgt wel een gladde afwerking.

Dat was mijn eerste idee ook inderdaad. Ik heb nog epoxy liggen van het maken van een longboard een tijd geleden. Die wilde ik gebruiken. Nitro blank heb ik ook nog.

De naden etc heb ik zo gelaten omdat ik hem er behoorlijk 'gaar' uit wilde laten zien. Ik wil hem niet te netjes. De maten kloppen ook niet exact en er is her en der een hapje uit, maar dat geeft hem de charme. Heb inmiddels (gouden) hardware besteld, hals is als het goed is onderweg en heb ouw stratknoppen opgeschuurd en in de koffie geweekt en die zien er nu aardig 'relic' uit. Voor de hardware verouderen wil ik zoutzuur gebruiken (bakje neerzetten, hardware in bakje ernaast en een emmer op zijn kop eroverheen) en voor de hals de methode als beschreven op www.relicdeluxe.com.

Tabula Rasa
21 maart 2012, 13:08
Gewoon azijn doet de truc net zo goed hoor.

Jambi
21 maart 2012, 14:09
Gewoon azijn doet de truc net zo goed hoor.

gewoon in de azijn leggen of de truc met de emmer?