PDA

View Full Version : KPA dit klinkt wel heel erg lekkerr!!!



bluesbrother
21 maart 2012, 07:56
Omdat ik op de 19" rack versie zit te gassen en ondertussen op een eleven rack speel, heb ik bijna alle KPA
you tube clipjes gehoord die er zijn. Nou weet ik ook wel dat you tube niet de beste geluidskwaliteit heeft
maar deze is wel heel erg goed en met name de clean en semi-clean geluiden zijn erg overtuigend.

Een axe fxII vergelijk met de KPA ben ik wel nieuwsgierig naar......
De axe fx heeft meer effects etc maar het bedieningsgemak van de KPA schijnt vergelijkbaar met de eleven
rack te zijn. Bij de 11R zit een flitterdun instructieboekje dat ik nog nooit nodig gehad heb .
De dumble sound zit niet niet op de 11R maar wel op 2 bovenstaande apparaten en voor mij zou dat alleen al
de moeite waard zijn. Elk heeft zijn pros en cons .......

Als ik heel eerlijk ben zou ik ze alle drie wel willen hebben.....:mmmm:

http://youtu.be/kCAnRP8q3ro

Rinze
21 maart 2012, 11:43
Ik vind in dit filmpje vooral de cleanere en crunch geluiden lekker klinken, maar dan ook erg lekker. Goeie dynamiek ook. Het zwaarder vervormde spul klinkt imho minder, maar lijkt ook niet het domein van deze gitarist (en gitaar?).

herrieman
21 maart 2012, 22:52
Klinkt inderdaad reuze lekker.

Ik hoop dat na de Messe we wat meer horen over de 19" versie.
Geen haast en tegen die tijd zijn de kinderziektes ook opgelost.

morris
21 maart 2012, 23:34
Jammer dat al dit soort clipjes met een cameramic worden opgenomen. Ik vind het (ondanks de zeer goede demo capaciteiten van deze man) allemaal erg neuzig/hol klinken. Op het eerste gehoor heel overtuigend, maar door de camera mic klinkt het allemaal met een hol sausje en kun je er ook weer helemaal niks van zeggen. Ik ga de komende dagen de Kemper eens [carrel on] 'richtig' [carrel off] aan de tand voelen. Zal wel druk zijn daar bij die stand in frankfurt (i.t.t. vorig jaar, toen kon je er een kanon afschieten haha ;-)

Terminus
22 maart 2012, 00:17
Jammer dat al dit soort clipjes met een cameramic worden opgenomen. Ik vind het (ondanks de zeer goede demo capaciteiten van deze man) allemaal erg neuzig/hol klinken. Op het eerste gehoor heel overtuigend, maar door de camera mic klinkt het allemaal met een hol sausje en kun je er ook weer helemaal niks van zeggen. Ik ga de komende dagen de Kemper eens [carrel on] 'richtig' [carrel off] aan de tand voelen. Zal wel druk zijn daar bij die stand in frankfurt (i.t.t. vorig jaar, toen kon je er een kanon afschieten haha ;-)
Camera mics zijn de reden dat ik veel demo's oversla (totaal niet representatief). Gelukkig zijn er voor de Kemper goede gemicte clipjes zoals http://www.musicradar.com/news/guitars/video-kemper-profiling-amplifier-hands-on-review-535682 .

Je hoort dat de Kemper iets anders is, maar zonder vergelijkingsmateriaal had ik niet kunnen zeggen dat het een modeler was.